Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:50:34 GMT

نیازمند اصلاح ساختار بروکراسی در جامعه هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۷۸۷۴

نیازمند اصلاح ساختار بروکراسی در جامعه هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع سراسری عالی فرماندهان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات از روز گذشته، ۲۶ آذرماه با حضور ۶۰۰ فرمانده بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها در مشهد آغاز شده و تا ۲۸ آذرماه ادامه دارد.

صبح امروز در دومین روز این مجمع، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص شرایط فعلی کشور و نقش آمریکا در این حوزه سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برنامه‌های این مجمع در روز دوم، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: تاریخ ایران پر از نگاه سلطنتی، همایونی و ارباب‌رعیتی بوده که در زمان پهلوی به اوج پستی رسید و منجر به انقلاب اسلامی شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این تغییر موجب تغییر در ارزش‌ها و روش‌های مدیریتی در کشور شد، افزود: فرهنگ کارمندی را به دو دسته تقسیم شده فرهنگ کارمندی از نوع انقلابی و غیر انقلابی، این به معنی اینکه اشخاص اینگونه هستند نیست بلکه صحبت از روش‌ها و آداب کارمندی است.

وی تصریح کرد: در دهه شصت مدیران ما جوان و کم تجربه بودند ولی درد دین و خدمت به مردم داشتند که بالاتر از استانداردهای جهانی بود ولی بعد از چند دهه بعضی از آنها عوض شدند و البته بسیاری هم همانطور انقلابی ماندند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه کشور ما یکی از کشورهایی است که بیشترین کارمند را دارد، ابراز کرد: ما نیازمند به اصلاح ساختار بروکراسی در جامعه هستیم، مردم زیادی در کشور حقوق بگیر دولت هستند؛ این میزان کارمند و پرداخت حقوق موجب ریخت و پاش‌های زیاد می‌شود که همه با اتکا به پول نفت انجام می‌شود و انشاالله این تحریم‌ها به اوج برسند و این اتکا را از بین برود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: با ایجاد تحول در روش‌ها و انقلاب در ارزش‌ها اتکا به نفت اصلاح می‌شود تا سیستمی با اتکا بر مالیات و نظام اقتصادی درست شکل گیرد، البته این اصلاح یک شبه اتفاق نمی‌افتد و اراده انقلابی نیاز است.

وی با بیان اینکه باید برای رسیدن به این اهداف افراد صالح را سرکار بیاوریم، ابراز کرد: کسانی که برای پست و مقام تلاش می‌کنند و تخصص آن را ندارند از نظر اسلام خائن به خدا، رسول خدا (ص) و جامعه مؤمنین هستند.

رحیم‌پور ازغدی افزود: حکومت دینی فقط چلچراغ برای نیمه شعبان روشن کردن نیست، بلکه انجام اعمالی نظیر رشوه نگرفتن و نگاه تبعیض آمیز و از بالا به پایین نداشتن است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در انجام کارها هم تخصص لازم است و هم تعهد ولی در نهایت این انسان‌ها هستند که کارها را انجام می‌دهند و تصمیم می‌گیرند. دزدها و اختلاس‌های بزرگ را افراد تحصیل کرده و متخصص انجام می‌دهند نه انسان‌های عادی.

وی گفت: فرهنگ کارمندی و مدیریت انقلابی را باید از مدیریت بروکراسی و غیرانقلابی جدا کرد لذا قانون باید اصلاح شود تا شیب آن منجر به استخدام افراد صالح و متعهد شود.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به فرمایش امام علی (ع) مبنی بر اینکه «اول خود را اصلاح کنید تا دیگران از شما بیاموزند و اصلاح شوند»، اظهار کرد: در مبانی دینی آمده که حاکمیت خود را اصلاح کند تا مردم اصلاح شوند. شفافیت، عدالت و صداقت از دستورات اسلام است. مسئولان باید حرفی را که می‌زنند خود بدان عمل کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اگر مسئولان صادق باشند خدا آنها را در مشکلات کمک می‌کنند. با پول، زور و فریب نمی‌شود قلب‌ها را به دست آورد. امام خمینی (ره) بر قلب‌ها حکومت می‌کردند و نمونه کامل آن کسی بودند که در جهاد سازندگی بدون هیچ چشم داشتی کار می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام به نداشتن حرص برای منسب و مقام تاکید فراوان دارد، ابراز کرد: این نوع از افراد هدف خدمت به خلق ندارند بلکه هدفشان پیشرفت خودشان است. امام علی (ع) می‌فرمایند: «حق ندارید هرکس را بر مردم مسلط کنید تا نااهلان بر مردم حاکم شوند».

رحیم‌پور ازغدی افزود: مسئولان طوری رفتار کنند که اگر فوت کردند مردم برایشان بگریند، همچون امام خمینی (ره) که بزرگترین تشییع جنازه تاریخ برایشان انجام شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اصلاح قیمت بنزین با مدیریتی غلط صورت گرفت لذا عصبانیت مردم باعث شد دشمن به درون شبکه‌های تخریب نفوذ کند و عده‌ای نوجوان و جوان را تحت تأثیر قرار دهد تا آنان نیز در پی این تأثیر اقدامات خرابکارانه‌ای انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به طور مستقیم و میلیاردها تومان با قطع اینترنت به طور غیرمستقیم به بیت‌المال خسارت زده شد، بیان کرد: عصبانیت مردم در موضوع بنزین به دلیل عدم اطلاع رسانی درست مسئولان بود.

کد خبر 4801736

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن رحیم پور ازغدی مشهد بسیج سپاه پاسداران بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس ایلام گرگان بارش برف قزوین شهرکرد مجلس شورای اسلامی یاسوج خطبه های نماز جمعه بیرجند بارش باران هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی در مراسم شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام مسجد حمزه نخل پیرمرد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: عدم تبعیت از پیامبر (ص) باعث انحراف از مسیر اصلی دین و مبانی می‌شود.

وی افزود: جنگ نرم زمانی رخ می‌دهد که مردم جامعه نسبت به همه مبانی بی‌تفاوت باشند و بیدارگری و تبیین در جامعه از بین رود.

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: با معرفی و شناساندن افراد و شخصیت‌های اسلامی، مدل حکمرانی اسلامی را در جامعه تبیین کنیم.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: مدل حکمرانی اسلامی توسط پیامبر و امیر المؤمنین ارائه شد و ما در مدل، حرف و محتوا در مذهب شیعه مشکلی نداریم؛ بلکه در ارائه آن به جامعه با مشکلاتی روبرو هستیم که مبنای به‌ درستی تبیین کنیم و مردم را دچار سرگردانی نکنیم و مدل حکمرانی واقعی در جامعه تحقق یابد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از راه‌های ارائه مدل حکمرانی اسلامی معرفی شخصیت‌های اسلامی مانند حضرت حمزه سیدالشهدا و امامزاده عبدالعظیم حسنی و شناسایی دیگر افراد در طول تاریخ برای مردم است.
 
وی ادامه داد: اگر در نظام جمهوری اسلامی جوانان ما برای پیاده‌روی اربعین درگیر مسائلی مانند پاسپورت و غیره می‌شوند تا در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند این افتخار جمهوری اسلامی است، و امیدها در جمهوری اسلامی به‌مراتب از نکات منفی بیشتر است.

امام‌جمعه پرند گفت: نسلی که امروز می‌تواند اسرائیل را نابود کند نسل رویش انقلاب است، این رویش که می‌تواند موشک و پهباد بسازد و از لایه‌های پدافندی عبور کند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری