Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:14:50 GMT

فرهنگ‌سازی در کاهش تلفات جاده‌ای تاثیرگذار است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۸۱۹۸

فرهنگ‌سازی در کاهش تلفات جاده‌ای تاثیرگذار است

هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در نشست کمیسیون حمل و نقل و ایمنی جاده ها، تصریح کرد: باید با دقت کافی علل و عوامل تلفات جاده ای در استان مشخص شود و مدیریت جاده ای، زیرساخت ها، حضور به موقع پلیس و دیگر عوامل مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر برخی رانندگان با افزایش سرعت رعایت مسائل راهنمایی و رانندگی را نمی کنند یا اینکه زیرساخت ها مناسب نیست ضرورت دارد این عوامل در کنار دیگر عوامل موثر در تلفات درون شهری و برون شهری با جدیت مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه لازمه کاهش تلفات جاده ای توجه به فرهنگ سازی از سوی دستگاه های مختلف است، گفت: برای فرهنگ سازی در کاهش کاهش تلفات جاده ای باید به صداوسیما و رسانه ها توجه ویژه شود و شرکت های بیمه به جای اینکه هزینه های بسیاری را برای جبران خسارت پرداخت می کنند، با ارایه راهکار می توانند این هزینه ها را در فرهنگ سازی با همکاری با صداوسیما در ساخت پویانمایی بکار گیرند.

مقام عالی استان کرمانشاه تاکید کرد: یکی از مصوبات این جلسه باید در راستای ملزم ساختن بیمه ها در توجه به فرهنگ سازی برای تسهیل در امور ترافیکی باشد و این موضوع به مدیران بیمه ها در تهران نیز اعلام شود.
بازوند بیان داشت: در تلفات جاده ای باتوجه به اینکه سرپرست خانواده یا عضوی از خانواده جان خود را از دست می دهد و با کشته شدن نفری از خانواده در اصل یک خانواده از بین می رود لذا همه دستگاه ها در راستای فرهنگ سازی و بکارگیری راهکارها و برنامه های جدید وظیفة مهمی به عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به تلفات جاده ای درون شهری نیز گفت: شهرداری برای کاهش این تلفات باید با قاطعیت و برنامه ریزی جامع تری وارد عمل شود و در این زمینه نیاز به راهبردهای جدید داریم.

استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر استفاده از فکر و ایده افراد متخصص برای کاهش تلفات جاده ای و تسهیل در امور ترافیک خاطرنشان ساخت: ضرورت دارد که برنامه ای برای تهیه ابزاری قویتر و کارسازتر جهت مانع سرعت برای افرادی که به اصول راهنمایی و رانندگی توجه نمی کنند، تدوین شود.

بازوند بیان داشت: جلسات این کمیسیون هر شنبه در استانداری تشکیل خواهد شد و مدیران دستگاه های عضو وظیفه دارند با برنامه و راهکار در این جلسات حضور پیدا کنند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

برچسب‌ها هوشنگ بازوند تصادفات جاده ای کرمانشاه فرهنگ سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوشنگ بازوند تصادفات جاده ای کرمانشاه فرهنگ سازی هوشنگ بازوند تصادفات جاده ای کرمانشاه فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور شهری شهرداری کرمانشاه از آماده سازی ۴۰۰ نقطه برای نصب تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس در سطح شهر کرمانشاه خبر داد.

محمد موحدی مجد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه از امروز(۱۳ اردیبهشت)، گفت: در همین راستا ۴۰۰ نقطه برای تبلیغات کاندیداها آماده سازی شده است.

وی افزود: انتظار این است کاندیداهای مجلس که قرار است برای راهیابی به یک نهاد قانوگذار با یکدیگر رقابت کنند، بیش از همه رعایت قانون را داشته و در حفظ اموال مردم کوشا بوده و به شهر آسیب نزنند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در دور اول انتخابات، در ایام تبلیغات آسیب جدی به اموال شهر وارد نشد، اما همین دیوارنویسی ها و نصب پوسترهای تبلیغاتی موجب هزینه های بسیاری در حوزه پاکسازی شد.

وی افزود: در دور اول انتخابات، پس از پایان تبلیغات ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری به مدت ۲۴ ساعت به جای رفت و روب و رسیدگی به فضای سبز، مشغول پاکسازی تبلیغات کاندیداها از در و دیوار شهر بودند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور شهری شهرداری کرمانشاه گفت: انتظار ما این است که کاندیداها برای شهر و شهرداری هزینه تراشی نکرده و تنها در نقاطی که مشخص شده به انجام تبلیغات بپردازند.

انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم کشیده شده و برای کسب دو کرسی مجلس، چهار کاندیدا با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • باادامه بارش ها در کرمانشاه، هشدار نارنجی صادر شد
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • فیلم| حرکت غول جاده‌ های ایران به سوی کرمان
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر