Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی نشست خبری تشریح برنامه‌های مرحله کشوری هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران امروز سه‌شنبه 26 آذرماه با حضور عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، مهدی کاظمی خالدی رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و مهدی عباسی دبیر هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در ساختمان دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهدی عباسی، دبیر هشتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران گفت: تیم‌های فرهنگ از هرمزگان، خیام از استان مرکزی، سروش رازی از کرمانشاه، گردون از استان آذربایجان شرقی، مادر از خراسان شمالی، ئاشتی از کردستان، در سنگر آزادی از خراسان رضوی، تیم‌های برهان و هدف از یزد و تیم‌های تنقیح مناط از دانشگاه علم و فرهنگ، ثامن از دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و آرمان از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به رقابت خواهند پرداخت.

عباسی با اشاره به این‌که در این دوره 16 نفر از اساتید دانشگاهی کار داوری را انجام می‌دهند، اظهار کرد: دکتر فرشاد مؤمنی، دکتر منتظری، دکتر اشرف بروجردی، دکتر خواجه‌سروی، دکتر ذکیانی، دکتر نعمت‌اله فاضلی، دکتر مهدی فیض، دکتر الهه کولایی، دکتر منتظرقائم، دکتر حسین میرزایی و… از جمله داوران هستند. همچنین در این دوره 9 نفر از دانشجویان، که از برگزیدگان دوره‌های پیشین مسابقات مناظره بودند، ما را در داوری همراهی می‌کنند. داوری مسابقات مناظره براساس شش فصل است و داوران به هیچ وجه بر مبنای موافقت و مخالفت خود با گزاره‌ها داوری نمی‌کنند. 35 آیتم براساس این شش فصل تنظیم شده که شامل اصول و اخلاق، فرآیندهای علمی منطق و استدلال، فن بیان و دستور زبان، احاطه و اشراف، خلاقیت و سؤال نکته‌یابی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: مرحله کشوری طی سه روز (شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آتی) در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود. بیش از 100 گزاره در اختیار 12 تیم نهایی قرار گرفت و تیم‌ها مواضع خود را به دبیرخانه اعلام کردند و جدول مناظرات نیز بر مبنای موضع آنها تنظیم شده است. این در حالی است که گزاره‌های مرحله کشوری بر مبنای بندهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شده اند. در مجموع نیز 13 مناظره طی سه روز خواهیم داشت.

عباسی با اشاره به اینکه روز دوشنبه دوم دی‌ماه، از ساعت 13:30 الی 17 مرحله فینال و مراسم اختتامیه برگزار می‌شود، گفت: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات مناظره دانشجویان با حضور عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و ربیعی، سخنگوی دولت برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت

ایسنا/بوشهر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با حمایت مدیران ارشد سازمانی و همت همکاران در استان‌ها، برخی از واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها، برندی معتبر در کشور شده‌اند که پیشنهاد می‌شود صنایع حتماً از این واحدها استفاده نمایند.

به گزارش ایسنا، سروری‌مجد روز شنبه ۸ اردیبهشت در جریان بازدید از پتروشیمی های مستقر در عسلویه  با اشاره به برخی طرح‌های دانشجویی و دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: یکی از طرح‌هایی که با استقبال از سوی دانشجو و صنعت روبرو بوده، طرح پویش است که دانشجویان به‌عنوان نیروی کار، برای تجربه‌اندوزی و با حداقل هزینه به صنایع معرفی خواهند شد و پس از اتمام تحصیل، صنایع به انتخاب خود می‌توانند مستعدترین‌ها را جذب کنند. همچنین مدارس عالی مهارتی به‌عنوان طرح راهگشا با توجه به نیاز صنایع و رفع این نیازها در مناطق تأسیس می‌شوند.

وی اضافه کرد: مزیت مهم دانشگاه آزاد اسلامی، وجود آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پیشرفته و مجهز است که با توجه به یکپارچگی دانشگاه، این ظرفیت‌ها در خدمت هر واحد دانشگاهی در هر استان به‌عنوان پشتیبان برای انعقاد قرارداد با صنایع قرار می‌گیرد. این اقدامات نشان‌دهنده تحولاتی است که در دانشگاه به وجود آمده تا آینده‌ای روشن برای دانشگاه، کشور و نسل جوان ترسیم شود.
دانشگاه آزاد کریدر واسطه‌ای برای ورود توانمندی‌ها به استان‌هاست
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با بیان اینکه در مدیریت جدید دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مجموعه یکپارچه و ید واحد در مسائل دانشگاهی و کشوری ایفای نقش می‌کند، گفت: آن چیزی که در استان بوشهر به‌عنوان چالش یا مزیت وجود دارد در حقیقت دغدغه یا فرصتی برای کل دانشگاه آزاد اسلامی است.
سعید رازقی ادامه داد: در کل استان‌ها با توجه به فرصت‌های موجود، ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از طریق دانشگاه آن استان پای‌کار آورده می‌شود و در حقیقت این دانشگاه در هر استان، مدخل و کریدر واسطه‌ای برای ورود توانمندی‌های پژوهشی، آموزشی و مهارتی دانشگاه به استان‌هاست.
وی با اشاره به وجود نفت، گاز، پتروشیمی، دریا و نخیلات در استان بوشهر بیان کرد: امید است با این حس همکاری و علاقه‌مندی موجود در دانشگاه و صنایع مستقر در عسلویه با انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری، آنچه به‌عنوان مأموریت در حوزه‌های ذکر شده برای دانشگاه در نظر گرفته و در استان بوشهر عملیاتی و به منصه ظهور رسانده شود.
دانشگاه‌ها راهگشای صنایع هستند
مدیر فنی مجتمع شرکت دماوند انرژی عسلویه نیز با ابراز علاقه‌مندی ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: بستر همکاری فراهم است و از چند جهت می‌توان این ارتباط را پیش برد.
غلامرضا یعقوب‌زاده با بیان اینکه می‌توان تلفیق صنعت و دانشگاه را پیش برد، افزود: این پتروشیمی می‌تواند پذیرای دوره‌های کارآموزی دانشجویان دانشگاه باشد که امکانات رفاهی نظیر خوابگاه نیز مهیاست و قطعاً در طرح‌های توسعه‌ای از این گروه از دانشجویان می‌توان بهره برد.
وی با بیان اینکه در بخش R&D نیز می‌توان از ظرفیت دانشگاه بهره گرفت، مطرح کرد: در بخش فنی چالش‌هایی وجود دارد که با توجه به اینکه دانشگاه و دانشجویان به دانش روز مسلط هستند، به‌ویژه در بحث افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی و نیز افزایش ایمنی و کارایی تجهیزات می‌توانند راهگشای صنایع باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است