Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:15:54 GMT

رویان نیازمند توسعه پایدار است/نباید منتظر اعتبار دولتی بود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۸۲۷۱

رویان نیازمند توسعه پایدار است/نباید منتظر اعتبار دولتی بود

‍‍‍‍‍‍

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران، گفت: رویان نیازمند توسعه پایدار است و برای این منظور باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سید محمد محمدی تاکامی عصر امروز در آئین تکریم و تودیع شهردار سابق و معارفه شهردار جدید رویان، اظهار کرد: رویان ظرفیت توسعه و پیشرفت را دارد و شهردار باید به اتفاق شورا یک تیم 6 نفره تشکیل و به دنبال توسعه پایدار این شهر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم رعایت چند نکته در توسعه پایدار تاکید کرد و افزود: مورد توجه قرار دادن مردم و جلب رضایت آنان، تلاش برای اقتصاد پویا و رونق بازار، رعایت اصل مهم محیط زیست که نقش مهمی در توسعه پایدار دارد و همچنین برنامه‌ریزی برای جلب سرمایه‌گذار از نکات مهم در توسعه پایدار است و نباید منتظر درآمد مرسوم، ارزش افزوده و اعتبار دولتی بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران از شهردار جدید رویان خواست تا برنامه کوتاه مدت و بلند مدت و جایگاه رویان در استان، کشور و حتی بین‌الملل تعریف کند و در این راه از نخبگان، متخصصان، فرهیختگان، جوانان، پیشکسوتان و تجارب مدیران قبل استفاده و طرح مناسب تهیه کند.

این مسوول افزود: در صورت تهیه طرح مناسب و قابل دفاع که انتظارات از شهر، مردم و دستگاه‌ها در آن دیده شود، استانداری و دولت حمایت و کمک‌های لازم را می‌کند تا محقق گردد.

تاکامی در پایان خطاب به شهروندان هم گفت: دنبال ناجی و معجزه نباشید، اگر دلسوز شهر هستید همه اعم از مردم و مدیران کمک کنند تا رویان به جایگاه واقعی خود برسد.

رئیس شورای شهر رویان در این مراسم از تلاش‌های صادقانه احمد توکلی شهردار سابق قدردانی و اظهار کرد: توکلی با نظر اعضای دوره چهارم و پنجم شهر رویان به عنوان شهردار در این شهر خدمت کرد و اکنون ارتقاء گرفت که این هم موجب افتخار ماست.

 

 

محمدرضا بابایی افزود: با توجه به اینکه برای شهردار سابق سنگر خدمت دیگری فراهم شد، شورای شهر بر حسب وظیفه ذاتی خود با پنج رای قاطع اعضا حسین‌زاده را به عنوان شهردار انتخاب و اکنون با دریافت حکم معرفی می‌شود که امید است با خرد جمعی و همکاری همه همکاران برای توسعه شهر تلاش مضاعف نماید.

وی حسین‌زاده را جوانی خوشنام وبا فکر معرفی و تاکید کرد: شورای شهر رویان با حمایت 100 درصدی دوشادوش این شهردار جوان و با انگیزه برای آبادانی شهر و خدمت‌رسانی بهتر تلاش می‌کند، زیرا شهر تشنه خدمت است.

این مسؤول با بیان اینکه مردم رویان، قدر شناس هستند و هرگز خدمات ارائه شده را فراموش نمی‌کنند از مسؤولان استانی خواست با توجه به درآمد محدود شهر و شهرداری نگاه ویژه‌تری به رویان و مردم این شهر داشته باشند زیرا نیازمند حمایت است.

بابایی از توکلی( شهردار سابق و مدیرکل فعلی) خواست تا همچون گذشته حامی رویان و مردم آن باشد.

* با جوسازی و تهمت کار انجام نمی‌شود

فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان نور به ویژه شهر رویان ظرفیت اجتماعی لازم را دارد، اظهار کرد: شهردار جدید باید بلافاصله وارد میدان شود و پیش اقداماتی که شهردار قبلی انجام داد را پیگیری و به نتیجه برساند.

 

علی شادمان اصلاح ورودی خیابان شهدا، بازگشایی برخی کوچه‌ها، پل و ... را اولویت این شهر دانست و افزود: با گفت و گو و مماشات با مردم و مالکان پیگیر اجرای کار بوده و زیاد دنبال برگزاری جلسات نباشید.

وی تصریح کرد: مدیر باید تحرک داشته باشد زیرا مدیر ایستا کارآیی لازم را ندارد و به دستورالعمل اتکا می‌کند، البته رعایت قانون ضروری است اما مهم تفسیر قانون است چون گاهی حتی قانون‌گذار فکر نمی‌کرد چنین تفسیری از آن بیرون بیاید که دست و بال همه بسته شود، قانون برای تسهیل در کار است و باید همه کمک کنند تا کار انجام شود با جوسازی، تهمت و ایجاد فضای زشت اخلاقی کار انجام نمی‌شود.

این مسوول گریزی به انتخابات زد و گفت: انتخابات قاطع، قانونی، سالم برگزار می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم حق کاندیدایی ضایع و یا به او اهانت شود، این فرصت‌ها به زودی از دست می‌رود و ما همه رفتنی هستیم پس کاری نکنیم که شرمنده و خجالت زده خدا و خلق خدا شویم.

* نماینده‌ای دانشمند، دل‌داده به ولایت، نظام و رهبری انتخاب کنید

امام جمعه شهر نور نیز در این جلسه مسوولیت را امانت دانست و اظهار کرد: انسانیت، انسان اقتضاء می‌کند که مسوولیت‌پذیر باشد و آن را به‌عهده بگیرد.

 

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی افزود: اعضای شورای شهر رویان دارای اندیشه و وفاق هستند و وحدت را به نمایش گذاشتند و با ایجاد فضای مناسب هم افزایی موجب ارتقاء شهردار سابق شد البته شهر کهن رویان دارای مردمی اندیشمند، عالم و با فرهنگ است و اقتضای چنین وفاقی را دارد.

وی از شهردار جدید خواست تا با ایجاد فضای باز از متخصصان استفاده و با بررسی آسیب‌ها و چالش‌ها در صدد رفع آن‌ها باشد.

این مسوول نیز با دعوت به حضور حداکثری در انتخابات از مردم خواست تا نماینده‌ای دانشمند، دل‌داده به ولایت، نظام و رهبری که التزام عملی به اصل ولایت فقیه دارد و برای خون شهدا احترام قائل است و برای خدمت شب و روز نشناسد و نیز به ضعفا و فقرا نظر داشته باشد را انتخاب و راهی مجلس کنند.

*افتتاح استادیوم ورزشی به زودی

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: رویان با 65 سال سابقه شهر نشینی شایسته توسعه است.

وی با قدردانی از توکلی شهردار سابق رویان افزود: توکلی شهروندی از منطقه نور است اما در پهنه مازندران خدمت می‌کند و این افتخار ماست.

علی اسماعیلی خطاب به شهردار جدید، خاطر نشان کرد: این حضور و حمایت مردمی بار مسوولیت را سنگین‌تر می‌کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیر باید امانت‌دار و متخصص باشد، سعه صدر داشته باشد، کسی برایش فرق نکند، در این صورت مدیر جهادی است، مدیریت جهادی مدیریت خدمتگزاری و نوکری مردم که ولی نعمت ما هستند، است.

وی در پایان برخی از خدمات انجام شده در شهرستان را بر شمرد و گفت: استادیوم ورزشی شهر نور پنجشنبه هفته آینده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

* ضرورت ایجاد فرهنگ‌سرا

شهردار سابق رویان نیز در این آئین ب اشاره به اینکه 17 سال در مسوولیت شهردار در شهرهای بلده، ایزدشهر و رویان خدمت کرد، خدمت به شهرستان را خدمت به خانه خود و یک اصل دانست و اظهار کرد: مردم بهترین قاضی و داور در پردازش عملکرد مدیران هستند.

احمد توکلی با بیان اینکه 6 سال در رویان توفیق خدمت داشتم، افزود: مردم باید رویان سال 92 را با رویان امروز قضاوت کنند که البته امیدوارم شرمنده مردم و خداوند نباشم.

وی تصریح کرد: رویان بسترهای لازم برای رشد دارد و امیدوارم به جایی برسد که در خور شان مردم باشد، مردمی که همواره در همه عرصه‌ها و هر جا که نیاز بود حضور داشته و دارند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران، خاطر نشان کرد: رویان برای مردم ایران غریبه نیست و عملکرد ملی دارد بنابراین نیازمند ترقی است و ایجاد فرهنگ‌سرا برای این شهر ضرورت دارد.

توکلی در پایان با تاکید بر نقد منصفانه، گفت: در نقد عملکرد مدیران انصاف لازم را داشته باشیم، تا کفش کسی را نپوشیدیم به راه رفتنش ایراد نگیریم و رافت داشته باشیم.

*  صدای مردم شهرم را شنیدم

شهردار جدید رویان نیز پس از دریافت حکم خود از دست پدر شهیدان حسینی، با قدردانی از لطف، محبت و حضور گرم شهروندان و مسؤولان  و نیز اعتماد آنان، اظهار کرد: اعضای شورای شهر رویان با پنج رای قاطع این اجازه را به من دادند تا به شهرم خدمت کنم بنابراین از شورا، مسؤولان و شما مردم می‌خواهم تا مرا برای تحقق «رویان، آرمان شهر گردشگری» یاری کنند.

 

جعفر حسین‌زاده افزود: اکنون بار مسوولیت بر شانه‌هایم سنگین است، باید تلاش کنم تا از خجالت این مردم در بیایم و شرمنده خدا و مردم نشوم.

وی خطاب به شهروندان، بیان کرد: مردم رویان من صدای شما را شنیدم، مطمئن باشید لحظه‌ای برای پیشرفت رویان کوتاهی نکرده و سر سوزنی به شما مردم خیانت نمی‌کنم.

شهردار رویان در پایان، گفت: مدیون خون شهدا، مردم هستم و لحظه‌ای از خدمت به شهر و مردم غافل نمی‌شوم.

انتهای پیام/86023/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه پایدار رویان مازندران توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسلم فلاح زاده گفت: تامین برق پایدار برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.   وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد ۶ پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است.    فلاح زاده ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از ۷ هزار و ۲۳۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.   وی گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تامین شده است.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، توسعه لرستان را به همراه دارد
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد