Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیار الوند به دلیل قرار گرفتن در رشته کوه زاگرس از حیات وحشی بکر برخوردار است، فضایی که به راحتی تبدیل به محلی برای تولید مثل و پرورش انواع گیاهان و جانوران مانند سنجاب ایرانی و سنجاب زمینی شده است، جاذبه‌ای توریستی، که به چشم مسئولان استان نمی‌آید. ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، از سنجاب ایرانی، همان موجودات زیبا با دم های پشمالو بلند که مدام کارشان بالا و پایین رفتن از درختان است چه می‌دانید؟ موجوداتی که تابستان ها خودشان را لابه لای برگ درختان پنهان کرده و در زمستان پا روی زمین می‌گذارند تا سراغ انبارهای آذوقه شان بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا از سنجاب زمینی همانند موجودات موش مانند احساساتی که با رفتارهای دلبرانه شان حسابی آدم را عاشق خود می‌کنند، همان هایی که مدام درحال جست و خیز کردن  روی زمین هستند، موجوداتی خانواده دوست که علاقه بسیاری به گل و گیاه دارند.

 سنجاب‌های ایرانی زادگاه و محل زندگیشان درختان کهنسال بلوط است به همین دلیل اگر در باغات همدان  سیر و سیاحتی بکنید حتما چند سنجاب زیبا خواهید دید که در حال جست و خیز کردن روی شاخه های درختان هستند. سنجاب های زمینی یا سنجاب زرد نیز در اطراف تالاب شیرین سو و شهرستان کبودراهنگ  زاد و لد می‌کنند. یعنی راستش را بخواهید زمین های این منطقه از استان  برای سنجاب های زرد بهشتی وصف نشدنی است.

اردبیل| وخامت حال حیات وحش در کشور؛ مدیریت منابع طبیعی نیازمند برنامه جامع استحیات وحش تهران "نفس راحت" می‌کشد / ممنوعیت شکار در استان تهرانخراسان رضوی|جمعیت حیات وحش منطقه «جنگل خواجه» افزایش یافتپارک حیات وحش در کرج احداث می‌شود

 

می‌دانید دیار الوند همان شهری که طبیعتش توسط بسیاری از ادبا و شعرا به بهشت تعبیر شده، به دلیل قرار گرفتن در رشته کوه زاگرس از حیات وحشی بکر برخوردار است، فضایی که به راحتی تبدیل به محلی برای تولید مثل و پرورش انواع گیاهان و جانوران مانند سنجاب ایرانی و سنجاب زمینی شده است، جاذبه‌ای توریستی، که در برنامه‌های عریض و طویل مجموعه‌های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی جایی نداشته و به چشم مسئولان استان نمی‌آید.

به گزارش تسنیم، سالانه بسیاری از کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه مانند کشورهای آفریقایی، کشورهای آمریکای‌جنوبی، استرالیا، هند، کانادا، اندونزی، بنگلادش، مالزی، سریلانکا و مالدیو ضمن حفاظت از حیات وحش سرزمین مادریشان، با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب، گردشگری حیات وحش را رونق بخشیده و از این مسیر در عرصه اشتغال، کار آفرینی و تولید ثروت گام بلندی را برداشته‌اند.

گردشگری حیات وحش فوایدی مانند ترمیم زیستگاه و محیط‌زیست، تداوم تولیدمثل گونه‌های در معرض انقراض،کمک‌های مالی برای حفاظت از جانداران، بهبود رفتار گردشگران و کاهش شکار غیرقانونی را به دنبال دارد البته باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که حضور گردشگران تغییری در رفتار طبیعی حیوانات و یا زیستگاه آنها ایجاد نکند.

سنجاب ایرانی یا سنجاب درختی

 

 

سنجاب زمینی یا سنجاب زرد

انتهای پیام/742/ ع

R41405/P1494/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک

دریافت 80 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جزیره هرمز با جلوه‌های ویژه‌ای که دارد اکوسیستمی جذاب برای طبیعت دوستان است و همه ساله حجم قابل توجهی از گردشگران خود را به جزیره می‌رسانند.

اما انباشت زباله به ویژه زباله‌هایی از جنس شیشه و پلاستیک که حاصل استفاده گردشگران است؛ به شدت زیست بوم جزیره را تهدید می‌کند.

کد خبر 6092829

دیگر خبرها

  • معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • عشق در قلمرو حیات وحش؛ وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر