Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران تامین غذای سالم را یکی از اولویت های کاری سازمان شیلات و معاونت صید و بنادر ماهیگیری دانست و گفت: تکثیر طبیعی و مصنوعی کیلکا و خاویار در دستور کار موسسه تحقیقات علوم شیلاتی قرار دارد.

سید پرویز محبی امروز ( چهارشنبه) در حاشیه فعالیت مجدد تنها کشتی تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور بعد از چند سال که در بندرانزلی برگزار شد، با اشاره به وجود ۱۱ هزار و ۵۰۰ شناور در کشور، اظهار کرد: ۱۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم بر روی این شناورها مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سالانه ۷۷۰ هزار تن انواع ماهیان و آبزیان از دریاهای شمال و جنوب کشور استحصال می شود، تصریح کرد: سهم استان های شمالی از این میزان حدود شش درصد است که معادل ۴۲ هزار تن در سال می شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت برداشت از ذخایر آبی و دریایی، تصریح کرد: حفاظت از منابع و ذخایر موجود و بازسازی آن و برخورد با برداشت غیر مجاز و صید بی رویه آبزیان بیش از پیش در دستور کار شیلات قرار دارد.

محبی، تامین غذای سالم را یکی از اولویت های کاری سازمان شیلات و معاونت صید و بنادر ماهیگیری دانست و گفت: متاسفانه ماهی کیلکا و خاویار خزر دچار مشکل شده است لذا تکثیر طبیعی و مصنوعی این گونه های بی نظیر در دستور کار موسسه تحقیقات علوم شیلاتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه راه اندازی دوباره کشتی تحقیقاتی شیلات در دریای خزر کمک قابل توجهی به شناسایی آبزیان و حفظ ذخایر دریایی می کند، متذکر شد: کشتی تحقیقاتی گیلان با وجود قدمت ۵۰ ساله، می‌تواند در شناسایی انواع آبزیان و انجام تحقیقات تا عمق ۱۰۰۰ متر موثر باشد.

این مقام مسئول ایجاد اشتغال از طریق شناسایی و برداشت منابع جدید دریایی را از دیگر ماموریت های سازمان شیلات دانست و تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به تحقیق و پژوهش نیاز داریم تا بتوانیم درباره دریا دانش و اطلاعات به دست آوریم لذا در راستای انجام تحقیقات باید حمایت‌های مالی انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سازمان شیلات موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور خاويار كيلكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد

به گزارش جام جم آنلاین، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «روایات مختلفی در مورد چندین مورد از این گورهای دسته جمعی وجود دارد، از جمله اتهامات جدی مبنی بر اینکه برخی از دفن شده ها به طور غیرقانونی کشته شده اند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: ضروری است که بازرسان مستقل بین المللی با تخصص پزشکی قانونی اجازه دسترسی فوری به مکان های این گورهای دسته جمعی را داشته باشند تا شرایط دقیقی را که در آن صدها فلسطینی جان خود را از دست داده و دفن شده اند، مشخص کنند.

گوترش افزود: «خانواده‌های کشته‌شدگان و مفقودان حق دارند بدانند چه اتفاقی افتاده است. جهان حق دارد در قبال هرگونه نقض قوانین بین‌المللی که ممکن است رخ داده باشد، به دنبال پاسخگویی باشد.»

دیگر خبرها

  • روش‌های تکثیر گیاه برگ انجیری در خانه
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط