Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@04:49:38 GMT

راهبرد جدید برای کاهش تلفات جاده‌ای

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۸۸۲۶

راهبرد جدید برای کاهش تلفات جاده‌ای

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : باید با دقت کافی علل و عوامل تلفات جاده‌ای در استان مشخص شود و مدیریت جاده ای، زیرساخت ها، حضور به موقع پلیس و دیگر عوامل مورد بررسی قرار گیرد.

او گفت : اگر برخی رانندگان با افزایش سرعت رعایت مسائل راهنمایی و رانندگی را نمی‌کنند یا اینکه زیرساخت‌ها مناسب نیست ضرورت دارد این عوامل در کنار دیگر عوامل موثر در تلفات درون شهری و برون شهری با جدیت مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه لازمه کاهش تلفات جاده‌ای توجه به فرهنگ سازی از سوی دستگاه‌های مختلف است، گفت: برای فرهنگ سازی در کاهش کاهش تلفات جاده‌ای باید به صداوسیما و رسانه‌ها توجه ویژه شود و شرکت‌های بیمه به جای اینکه هزینه‌های بسیاری را برای جبران خسارت پرداخت می‌کنند، با ارایه راهکار می‌توانند این هزینه‌ها را در فرهنگ سازی با همکاری با صداوسیما در ساخت پویانمایی بکار گیرند.

مقام عالی استان کرمانشاه گفت: یکی از مصوبات این جلسه باید در راستای ملزم ساختن بیمه‌ها در توجه به فرهنگ سازی برای تسهیل در امور ترافیکی باشد و این موضوع به مدیران بیمه‌ها در تهران نیز اعلام شود.

بازوند گفت: در تلفات جاده‌ای باتوجه به اینکه سرپرست خانواده یا عضوی از خانواده جان خود را از دست می‌دهد و با کشته شدن نفری از خانواده در اصل یک خانواده از بین می‌رود لذا همه دستگاه‌ها در راستای فرهنگ سازی و بکارگیری راهکار‌ها و برنامه‌های جدید وظیفة مهمی به عهده دارند.

او با اشاره به تلفات جاده‌ای درون شهری گفت: شهرداری برای کاهش این تلفات باید با قاطعیت و برنامه ریزی جامع تری وارد عمل شود و در این زمینه نیاز به راهبرد‌های جدید داریم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر استفاده از فکر و ایده افراد متخصص برای کاهش تلفات جاده‌ای و تسهیل در امور ترافیک گفت: ضرورت دارد که برنامه‌ای برای تهیه ابزاری قویتر و کارسازتر جهت مانع سرعت برای افرادی که به اصول راهنمایی و رانندگی توجه نمی‌کنند، تدوین شود.

بازوند گفت: جلسات این کمیسیون هر شنبه در استانداری تشکیل خواهد شد و مدیران دستگاه‌های عضو وظیفه دارند با برنامه و راهکار در این جلسات حضور پیدا کنند.

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات عوامل تلفات مدیریت جاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال

سید شهرام کهریزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و ارزیابی صورت گرفته، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در زمینه درآمد (حاصل از عوارض بارنامه، جابجایی کالا، ترانزیت و ...) به ویژه در ماه‌های پایانی سال ١۴٠٢ موفق به کسب مقام اول کشور شد.

وی تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با رشد بیش از ٣٠٠ درصد و در نتیجه در ١٢ ماهه سال گذشته با رشد ۲۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، در بین تمام استان‌های کشور با اختلاف زیاد رتبه اول را کسب نمود و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان جابجا شد که نسبت به سال قبل افزایش ۲۵ درصدی دارد.

کهریزی درباره تعداد بارنامه صادره گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۶۲ هزار بارنامه برای جابجایی کالا صادر شد که نسبت به سال قبل از آن صدور بارنامه افزایش ۱۱ درصدی دارد.

وی عنوان کرد: ۶۶۵ هزار حواله حمل و نقلی نیز در سال گذشته صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۱۰ کالای اصلی جابجا شده استان کرمانشاه مازوت، سیمان کیسه ای، سیمان فله‌ای، کلینگر، چغندر، کنجاله، سنگ سنگبری، گازوئیل، پلی اتیلن، خاک معدنی است.

کهریزی افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۱۱ هزار راننده فعال حوزه حمل و نقل کالا، ۲۲ هزار ناوگان وانت باری فعال و ۱۵ هزار کامیون حمل و نقل کالای برون شهری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • باادامه بارش ها در کرمانشاه، هشدار نارنجی صادر شد
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • فیلم| حرکت غول جاده‌ های ایران به سوی کرمان
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر