Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:14:33 GMT

وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر در بین اساتید مطرح شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۹۱۵۳

وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر در بین اساتید مطرح شود

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر در بین اساتید مطرح شود و دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه سعی کند وحدت بین اساتید را بیشتر کند و این خیلی مهم و ضروری است. ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری، در همایش وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: عروج ملکوتی کسی که سبب وحدت حوزه و دانشگاه شد، گرامی می داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: شهید آیت الله مفتح و آیت الله  شهید مرتضی مطهری، قبل از انقلاب  وحدت بین حوزه و دانشگاه را رقم زده بودند و با خون پاکشان این وحدت را تداوم بخشیدند. الحمدلله از آن تاریخ که 40 سال می گذرد، هر سال این بحث پربارتر و مهم تر جلوه می کند.

وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند کشور را به جایگاه شایسته برساندآیت‌الله مکارم شیرازی: حل مشکلات کشور در گرو وحدت حوزه و دانشگاه استخسروپناه: الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در گروی وحدت حوزه و دانشگاه است/ مسئولان به این بلوغ نرسیدند که اداره جامعه با دانش حاصل می‌شود

 مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: یک عالم هیچ وقت به خودش اجازه  تفرقه و عدم وحدت نمی دهد. قطعا همه دست اندرکاران حوزه و دانشگاه در بحث وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت قوی و محکمی دارند.

وی دانشگاه را نماد دینداری و فرهنگ مردم ایران اسلامی خواند و گفت: حوزه علمیه به عنوان نهاد متولی معرفت دینی ودانشگاه به عنوان نهاد متولی معرفت علمی بالاترین سطح از فرهنگ و علم کشور محسوب می شود.

مطهری تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر در بین اساتید مطرح شود و دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه سعی کند وحدت بین اساتید را بیشتر کند و این خیلی مهم و ضروری است.

 وی در پایان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در مرحله اول، وحدت بین اساتید و در مرحله بعد وحدت سیاستگذاری حوزه و دانشگاه است و اگر این دو گروه با هم وحدت داشته باشند، این وحدت به کل حوزه و دانشگاه سرایت می کند.

گفتنی است در پایان این نشست از نویسندگان مقاله های برتر وفعالان حوزه و دانشگاه تجلیل و از پوستر همایش ملی حوزه و دانشگاه که سال آینده که با محوریت گام دوم انقلاب در تبریز برگزار می شود رونمایی شد.

انتهای پیام/115/ ع

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم گفت: انسان‌ها به میزان درک و فهم خود از زندگی، از معرفت الهی سیراب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: قرآن کریم نسبت به علم نگاه ویژه‌ای دارد و دین اسلام توجه به علم را بالاتر از همه ارزش‌ها می‌داند، زیرا با علم به فهم و عبودیت بهتری می‌رسیم.

او همچنین گفت: آگاهی، تلاش، تحقیق و مطالعه و به روز بودن اساتید لازمه تاثیرگذاری آنها بر دانشجویان، طلاب و مردم است.

در پایان این مراسم از اساتید برتر حوزه علمیه‌های استان همدان قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر