Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی داوودی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه برای ساخت هر کیلومتر راه آهن، ۶ تا هشت میلیارد تومان بودجه نیاز است افزود: یکی از طرح‌های در دست ساخت تکمیل خط دوم بافق به عقدای اردکان به طول افزون بر ۲۰۰ کیلومتر است که تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: همچنین برای طرح ریلی یزد به اقلید فارس به طول ۳۰۰ کیلومتر با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که در صورت تحقق این مبلغ تا نوروز سال ۱۴۰۰ خورشیدی به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: افتتاح این خط زمینه اتصال مثلث گردشگری یزد- شیراز - اصفهان را فراهم خواهد کرد.

۳۵ درصد عملیات حمل بار ریلی کشور در یزد

داوودی در ادامه با بیان اینکه یزد در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد افزود: این اداره کل در حوزه حمل بار یک سوم ( ۳۶ درصد) عملیات بار کشور را انجام می‌دهد و یزد یکی از پرترافیک ترین خطوط ریلی کشور است. 

وی اظهارداشت: در هر شبانه روز شاهد تردد ۱۲۰ تا ۱۳۰ رام قطار مسافری و باری در استان هستیم که از این تعداد ۲۳ رام قطاری مسافری است .

 مدیرکل راه آهن منطقه یزد با اشاره به اینکه این منطقه رتبه اول حمل ریلی بار کشور را در اختیار دارد اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری در راه آهن استان انجام شده است.

وی گفت: روزانه ۱۴ تا ۱۵ هزار مسافر از طریق راه آهن جابه جا می شود که تعدادی از این مسافران عبوری و برخی هم مقصد یا مبدا سفر آنها یزد است.

مدیرکل راه‌ آهن منطقه یزد در ادامه خاطرنشان کرد: افزون بر چهار هزار نفر از این تعداد مبدا یا مقصد سفر آنها این استان است مابقی هم از امکانات و خدمات این اداره کل برای سفر استفاده می‌کنند.

داوودی در ادامه بابیان اینکه امسال برای خدمات رسانی به مسافران مشکل خاصی رخ  نداده است، تصریح کرد: در مورد زیرساخت های ریلی هم هیچ گونه مشکلی پیش نیامد.

وی با اشاره به اینکه یزد از معدود استان‌هایی است که از قطارهای ترنست( تندرو ) برخوردار است افزود: متأسفانه به دلیل وجود توقفگاه‌های متعدد در مسیر یزد - تهران به درخواست مردم و مسوولان ، این قطارها نتوانستند کارکرد اصلی خود را داشته باشند به نحوی که ابتدا مسافت یزد تهران را ۵.۵ ساعت طی می‌کردند اما اکنون این مسافت به ۶.۵ ساعت رسید.

مدیرکل راه‌ آهن منطقه یزد تصریح کرد: قطارهای ترنست باید از مبدا تا مقصد بدون توقف باشند تا بتوانند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت مسیر را طی کنند هر توقف ۲۰ دقیقه زمان سیر قطارها را افزایش می‌دهد.

این استان به خصوص شهر یزد به واسطه قرار گرفتن در شاهراه اصلی از جایگاه خاصی در حمل‌ و نقل مسافر و بار در کشور برخوردار است.
چهار اداره کل راه آهن به راه آهن یزد متصل است و هم اکنون این اداره کل، وظیفه ترانزیت و اتصال شبکه های ریلی راه آهن اصفهان، شرق، کرمان و هرمزگان را برعهده دارد.
بیش از ۸۰ درصد مواد معدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از طریق این استان جابه جا می شود.
استان یزد ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۲۵۰  کیلومتر راه روستایی دارد که  از مجموع راه های استان هزار و ۲۶۷ کیلومتر آن جزو راه‌های شریانی و ملی است.

برچسب‌ها راه آهن یزد حمل و نقل مسافری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راه آهن یزد حمل و نقل مسافری راه آهن یزد حمل و نقل مسافری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت : این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۷۸ درصدی داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

دیگر خبرها

  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران