Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@05:16:55 GMT

ساماندهی بقعه شیخ کلخوران در اردبیل به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۹۵۱۲

ساماندهی بقعه شیخ کلخوران در اردبیل به پایان رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ساماندهی بقعه شیخ کلخوران در اردبیل که یکی از مطالبات مردم بود در پاسخ به مطالبه مردم به پایان رسید. ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

نادر فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: ساماندهی بقعه شیخ کلخوران در اردبیل که یکی از مطالبات مردم بود در پاسخ به مطالبه مردم به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بقعه شیخ کلخوران را یکی از بقاع تاریخی شاخص دوره صفوی عنوان کرد و افزود: بقعه شیخ کلخوران مرقد پدر شیخ صفی الدین اردبیلی جد خاندان صفوی است که به عنوان یکی از بقاع تاریخی شاخص دوره صفوی شناخته می‌شود.

فلاحی با بیان اینکه بقعه شیخ کلخوران اردبیل سالانه مورد بازدید گردشگران مذهبی قرار می‌گیرد تصریح کرد: این بنای تاریخی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مذهبی است که سالانه مقصد بازدید علویان و گردشگران مذهبی است و با ساماندهی آن، در جذب و ماندگاری مسافران موثر خواهد بود.

پروژه ساماندهی مجموعه تاریخی شیخ کلخوران استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسدبازسازی بقعه شیخ کلخوران باید مورد توجه مسئولان باشد‌بقعه تاریخی شیخ کلخوران اردبیل ساماندهی می‌شود+فیلم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به طرح ساماندهی این بنای تاریخی بیان کرد: در عملیات ساماندهی، مرمت بناهای تاریخی، نورپردازی محوطه، بهسازی فضای سبز، احداث سرویس بهداشتی و احداث رواق، کف سازی تسطیح و ریگلاژ گورستان و ساماندهی بنای مجاور بقعه عملیاتی شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در قسمت اصلی بقعه مقبره سه تن از اجداد شیخ صفی از جمله شیخ جبرئیل پدر شیخ‌صفی، شیخ قطب‌الدین جد او و صلاح‌الدین برادر شیخ جبرئیل قرار دارد.

انتهای پیام/ 146/ ع

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود

مرتضی صفری ظهر شنبه در حاشیه بازدید از کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه گفت و گو با خبرنگاران از ساماندهی کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه با همکاری مالک، شهرداری و این اداره‌کل خبر داد و افزود: این کاروان‌سرا از جمله بناهای تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفت‌وگوهای انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدامات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد.

صفری گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیز اعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاروان سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

کد خبر 6090073

دیگر خبرها

  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل شد
  • گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • جایگاه شایسته اردبیل در کشتی فرنگی احیا شود
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
  • قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور