Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@01:19:46 GMT

آیت‌الله تالهی عالمی مجاهد بود و مشوق مجاهدان

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۹۶۸۶

آیت‌الله تالهی عالمی مجاهد بود و مشوق مجاهدان

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آیت‌الله تالهی عالم مجاهد و مشوق مجاهدان بود گفت: ایشان در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشت و در پیروزی انقلاب و حفظ نظام موثر بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله کاظم صدیقی امشب در همایش مردمی کنگره ملی عارف ربانی حضرت آیت‌الله شیخ محمدهادی تالهی با بیان اینکه یکی از خصوصیات خلیفه خدا بر زمین کسب علم و آموزش آنن است اظهار کرد: برخی انسان‌ها با اختیار و اراده، گام به گام با حجاب‌ها و نفسانیات مبارزه کنند و از ظلمات خارجج می‌شوند که باید همه در این مسیر پیش روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید «انسان‌ها باید راه خلافت الهی را در پیش گرفته و به این مقام نایل شوند» افزود: خداوند متعال در آیه دیگری به انسان این نهیب را می‌زند که کمر همت بسته و از تنبلی‌ها فاصله بگیرد و با توسل به کمک‌های خدا راه صحیح را انتخاب و آن را پی بگیرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خداوند متعال الگوهایی برای انسان از انبیا، اولیا و علما قرار داده است تصریح کرد: ما دو نوع علم وراثتی و اکتسابی داریم.

وی با انتقاد از اینکه استقبال از حوزه‌های علمیه کاهش یافته است ادامه داد: وقتی این تقاضا کاهش یابد، نشان می‌دهد که بازار عبارت و خدامحوری کساد شده است.

صدیقی با اشاره به اینکه همچون ورزش و دانشگاه باید از حوزه‌های علمیه استقبال شود خاطرنشان کرد: ما در جنگ نرم به اندازه کافی افسر نداریم در صورتی که حوزه‌های علمیه می‌توانند نیروهای در تراز انقلاب تربیت کنند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه باید خود را برای خدا تربیت کرد گفت: خداوند متعال به روحانی، عبادت و گریه ما نیاز ندارد؛ این انسان است که به این موارد نیاز دارد و همواره به خدا وابسته است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه تمام عالم در حیطه قدرت امام معصوم است تصریح کرد: امثال بزرگانی چون آیت‌الله تالهی این موارد را در کتاب نیاموخته‌اند، بینش آنها به دلیل اتصالی است که با امام و خداوند متعال برقرارر  کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه را پر کنید ادامه داد: باید برای ظهور امام زمان(عج) سرباز تربیت کنیم، این انقلاب ادامه‌دهنده را امام حسین(ع) است و برگرفته از دین و قرآن.

صدیقی با اشاره به اینکه آیت‌الله تالهی برای همه کتاب‌هایی که تدریس کرده است حاشیه دارد، از علم بالای ایشان سخت به میان آورد و گفت: ایشان علم دیگری نیز دارد که خداوند متعال به دلیل تقوا به این شخصیت عطا کرده است.

وی با بیان اینکه این نوع علم حقیقتی است که خداوند در وجود افرادی چون آیت‌الله تالهی قرار داده است اظهار کرد: آیت‌الله تالهی در عین اینکه اهل علم بودند رابطه نزدیکی با خدا داشتند و به معنای واقعی اهل پرستش خداا  بودند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آیت‌الله تالهی عالم مجاهد و مشوق مجاهدان بود افزود: ایشان در جبهه‌های  دفاع مقدس حضور داشت و در پیروزی انقلاب و حفظ نظام موثر بود.

وی تأکید کرد: آیت‌الله تالهی عاشقانه به امیرالمومنین عشق می‌ورزید و گریه از روی بصیرت بر امام حسین(ع) هم  یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این شخصیت بزرگ بود. 

صدیقی با اشاره به اینکه خداوند، اولیای خود را در مردم قرار داده است تصریح کرد: همدان در داشتن شخصیت‌های بزرگ کم‌نظیر است و در این سرزمین افراد بسیار بزرگی پرورش یافتند.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان امام جمعه موقت تهران آیت الله تالهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) به تشریح برنامه‌های حرم مطهر رضوی به این مناسبت پرداخت و اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی (ره) از شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت این امام همام با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر نام‌آشنای اهل بیت (ع)، آقای احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: سخنرانی پیرامون شخصیت ششمین امام شیعیان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، مرثیه‌سرایی و عزاداری با نوای ذاکران اهل بیت (ع)، آقایان سید محمود علوی و مرتضی اسلامی‌نژاد، از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام خواهد بود.

وی افزود: در شامگاه شهادت امام جعفر صادق (ع) همچنین زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان محفل شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران آئینی از جمله حجج‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز، سید رضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری و علی مقدم خواهند شد.

شریعتی‌نژاد در ادامه به تشریح ویژه برنامه صبح شهادت امام صادق (ع) پرداخت و اظهار کرد: این مراسم روز شنبه پانزده اردیبهشت، ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای کبیر قلندر زاده آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی توسط حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر ادامه می‌یابد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی عنوان کرد: اجرای برنامه سرود و همخوانی توسط گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت (ع)، آقای مصطفی جلیلیان مصلحی، و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد (ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق (ع) خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این مراسم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق (ع) که توسط آقای قاسم پناهی قرائت می‌شود، به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

شریعتی نژاد اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در شامگاه شهادت این امام بزرگوار نیز ادامه دارد و این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی، آقای علی زمانیان، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی آقایان جعفر ملائکه و امیر عارف همراه خواهد بود.

کد خبر 6095185

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران