Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@10:10:27 GMT

مردم علمای ربانی را از علمای منحرف بشناسند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۰۱۲۰

مردم علمای ربانی را از علمای منحرف بشناسند

گروه اجتماعی - امام جمعه شهر نهاوند عنوان کرد: ما باید بتوانیم خود و جامعه خود را به این سمت سوق دهیم که هر عمامه به سری قابل اعتماد نبوده و علمایی هستند که تنها به فکر خدمت به دشمنان اسلام هستند همچون علمای وهابی.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی مغیثی، امام جمعه شهر نهاوند، چهارشنبه، 27 آذر ماه در مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمدی، عالم ربانی و مدیر سابق حوزه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند که در مدرسه علمیه آخوند همدان برگزار شد اظهار کرد: عمر شریف آیت الله محمدی در حوزه علمیه و در مسیر تحصیل، تدریس، اقامه نماز، وعظ، ارشاد و تبلیغ طی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه شهر نهاوند با بیان اینکه رشته علم دین که طلاب وارد آن شده‌اند از یک حساسیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: علم دین متفاوت از اصناف و سایر شغل‌هاست.
وی اضافه کرد: خیر و شر طلبگی و عالم دین شدن، نسبت به اصناف و سایر شغل‌ها از دامنه وسیع‌تری برخوردار است لذا به همان اندازه طلاب وظایف سنگین تری داشته و باید مراقبت ویژه ای داشته باشند.
مغیثی ادامه داد: در روایتی از امام علی(ع) از ایشان می‌پرسند: بعد انبیاء، بهترین بندگان خدا چه کسانی هستند؟ ایشان می‌فرماید: علما اگر صالح باشند؛ در ادامه از ایشان می‌پرسند، بدترین خلق خدا پس از ابلیس چه کسی است؟ ایشان می‌فرماید: علما و هر که اهل خسران باشد.
امام جمعه نهاوند عنوان کرد: این روایت نشان دهنده این موضوع است که علما هم می‌توانند بهترین بندگان خدا پس از انبیا و یا بدترین خلق خدا پس از ابلیس و فرعون باشند.
وی با اشاره به اینکه به این مهم در قرآن و روایات نیز اشاره شده است ابراز کرد: در قرآن راجع به علما ربانی بسیار صحبت شده و مورد تعریف و تمجید قرار گرفته اند، کسانی که هم ردیف با انبیا بوده و مسئولیت شناس و هدایت گر مردم هستند.
مغیثی گفت: در روایتی از امام هادی(ع) نقل شده است: «اگر علما شیعه در دوره غیبت امام زمان(عج) نبودند مردم دچار شک و تردید می‌شدند»،هزار سال است که جامعه انسانی نه پیغمبری در دست دارد و نه امام معصومی به خود دیده است و اگر در این مدت دین و قرآن و هدایتی باقی مانده نتیجه مجاهدت‌های علمای ربانی بوده است.
امام جمعه نهاوند ادامه داد: در قرآن کریم، علما سوء و علمای منحرفی که مایه فساد و گمراهی جامعه هستند از آنان به عنوان حمار و کلب یاد شده است چرا که یک عالم فاسد جهانی را به فساد می‌کشد.
وی با اشاره به اینکه در زمان ما از هر دو نوع عالم وجود دارد افزود: ما وظیفه داریم که هم علمای ربانی و هم علمای سوء را در عالم اسلام و شیعه بشناسیم که اگر بشناسیم راه درست را یافته و هدایت شده خواهیم بود که این خود موجب نجات جامعه نیز می‌شود در غیر این صورت به دام شیاطین افتاده و ناخواسته در خدمت علما سو قرار خواهیم گرفت.
مغیثی با بیان اینکه فقیه بودن یکی از نشانه‌های علمای ربانی است اضافه کرد: نشانه‌هایی که در روایات برای علمای ربانی ذکر شده است و می‌تواند راه گشا زندگی انسان در همه ابعاد زندگی و میل او به سمت این علما باشد، کسانی هستند که «فقیه اسلامی» هستند
امام جمعه نهاوند با بیان اینکه، فقیه به معنای فهم عمیق و همه جانبه در دین است گفت: لذا طلاب فقیه باشند یعنی اسلام را هم جانبه در اعتقادات، احکام و اخلاق ببشناسند و به آن پایبند باشند، که امید است حوزه‌های علمیه ما در صدد تربیت چنین افرادی باشند.
وی گفت: «منادی وحدت» دومین ویژگی علمای ربانی است که در روایات ذکر شده است، که این مهم امروز به چشم همه می‌خورد چرا که امام خمینی(ره) منادی وحدت بود و مقام معظم رهبری نیز منادی وحدت جهان اسلام هستند.
مغیثی ادامه داد: بر طبل اختلاف و تفرقه کوفتن، جهان اسلام را به جان هم انداختن و خدمت به آمریکا و صهیونیست از نشانه‌های علمای سوء و منحرف است.
امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه «منادی وحدت بودن» از ویژگی‌های علمای ربانی است گفت: در میان برخی علمای شیعه امروز حتی برخی در قامت مرجعیت نیز متأسفانه بر وحدانیت اسلام فکر نمی‌کنند و از نشانه‌های علمای سوء پیروی می کنند.
وی اظهار کرد: اسلام بر اساس توحید استوار است، اما متأسفانه برخی به دلیل دنیا طلبی این اصل مسلم را نادیده می‌گیرند، در صورتی که علمای ربانی همچون انبیا و حجت‌های الهی، منادی وحدت جامعه اسلامی و بشری هستند.
این مقام مسئول ادامه داد: سومین ویژگی علمای ربانی، «ولایت مداری» این بزرگان است، عالم ربانی مطیع سر خدا است، محض ولی و حجت خدا است، در دوران غیبت افرادی بوده‌اند که به ظاهر عالم اما به ندای دیگران لبیک گفتند نه ولی و سرپرست خدا.
مغیثی عنوان کرد: چهارمین ویژگی علمای ربانی،«عالم به زمان خود» بودن است عالم ربانی زمان و دشمن عصر خود را می‌شناسد و مورد فریب و حقه‌های دشمن قرار نمی گیرد.
وی بیان کرد: از ویژگی‌های دیگر عالم ربانی«مخالف هوای نفس»، «عدم حب دنیا و دوری از مقام و منصب دنیوی»، «مردمی و ساده زیست بودن»، «خدا ترس و متعبد بودن » است.
امام جمعه شهر نهاوند با بیان اینکه دشمنان امروز ما تجربه بسیاری برای مقابله با قرآن و اسلام ناب دارند گفت: ما باید بتوانیم خود و جامعه خود را به این سمت سوق دهیم که هر عمامه به سری قابل اعتماد نبوده و علمایی هستند که تنها به فکر خدمت به دشمنان اسلام هستند همچون علمای وهابی.
مغیثی ادامه داد: در عرصه جهان تشیع این چنین علمایی نیز به چشم می‌خورد، امام (ره) و امروز مقام رهبری و مراجع تقلید دلشان خون است از عملکرد برخی مسئولین که در اختیار اهداف انگلیس، آمریکا و کشور‌های غربی هستند.
وی خاطر با اشاره به اینکه امروز نیز مبتلا به چنین مشکلی هستیم گفت: اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی و شیعه ناب در برابر شیعه لندنی، فتنه 78 و 88 نیز سر علمای منحرف بود، امروز نیز بسیاری از مشکلات زیر نظر علمایی است که ولایت مدار، عالم به زمان و دشمن شناس نیستند و یا حب دنیا و مقام و ریاست در سر دارند.
امام جمعه نهاوند گفت: در روایتی از رسول اکرم(ص) از ایشان سوال شد بهترین عمل‌ها چیست؟ ایشان فرمود: «بهترین عمل آن است که انسان عالم به خدا و فقیه به دین باشد؛ همان که انسان عالم به خدا و فقیه به دین خود باشد، واجبات را انجام داده و اهل نجات خواهد بود».
مغیثی بیان کرد: تنها راه برون رفت از فتنه‌های دشمن، این است که هم خود فقیه به دین باشیم و هم مردم را به علمای ربانی و در رأس آن مقام معظم رهبری متوجه کنیم.
وی ادامه داد: طبق روایت معروف، «علم نوری است که در قلب کسانی قرار می‌گیرد که خدا می‌خواهد آنها را هدایت کند و این مهم زمانی محقق می‌شود که به حقیقت عبودیت دست یابد و این حقیقت زمانی میسر می‌شود که انسان در حین انجام وظیفه خود همه چیز را از خدا بداند و عامل به واجبات و ترک محرمات باشد».
امام جمعه نهاوند گفت: مرحوم ایت‌الله محمدی، صاحب بسیاری از علامات عالم ربانی بود، ایشان اهل هوا و هوس نبود، متعبد، ولایت مدار و حامی طلاب در حوزه علمیه نهاوند بودند، ایشان حب دنبا نداشت به گونه ای که طی 40 سال زندگی در نهاوند چیزی برای خود نداشت و هرچه داشت در راه حوزه و تربیت طلاب خرج کرد.

 

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

دیگر خبرها

  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است