Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پایدار در راستای حفظ محیط زیست، حفظ منابع طبیعی و توسعه‌ای که آلاینده نداشته باشد از اهداف در اجرای طرح‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، علی بختیار شامگاه چهارشنبه در جلسه سرمایه‌گذاری شهرستان، اظهار کرد: مشکلات زیادی که در گلپایگان وجود دارد به دلیل وجود طرح‌های متعدد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه جی تی ال دچار مشکلاتی است، افزود: باتوجه به اینکه ۳.۵ میلیارد تومان هزینه شده و همه پروانه‌ها اخذ شده است اما صنعت و معدن و تجارت اعلام کرده که پس از دریاف گزارش ارزیابی زیست محیطی پروانه صادر می‌کند.

بختیار افزود: علی رغم اینکه پروژه ورودی آن گاز طبیعی است و همچنین موجب تولید آب و برق (۶۰مگابایت برق) می‌شود و اشتغالزایی حدود ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر غیر مستقیم را به دنبال دارد اما دستخوش مشکل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی ازمجوزها این است که آثاراجتماعی دارد که مربوط به محیط زیست نمی‌‎باشد و همچنین شهردار گلشهر به نمایندگی از طرف مردم اعلام  کردند که برای این پروژه مشکلی وجود ندارد با این وصف هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگر فته است، گفت: غیراز توسعه پایدار در راستای حفظ محیط زیست، حفظ منابع طبیعی و توسعه‌ای که آلاینده نداشته باشد هدف دیگری نداریم..

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرکت صنعت تهویه، گفت: اگر ۲۵ سال گذشته شهرک صنعتی پایه گذاری نمی‌شد امروز پنج هزار اشتغالزایی در خودروسازی و قطعه سازی نداشتیم، از سه ماه قبل تصمیم برآن شد که احداث شهرک صنعتی تهویه مطبوع انجام شود با وجود چالش‌هایی که در مجلس با آن برخورداشتیم.

بختیار با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی گلپایگان را مصوب کردیم که تقاضای تخصیص زمین در این فرایند داریم، گفت: با توجه به اینکه در گلپایگان زیرساخت گردشگری نداریم و یکی از این زیرساخت‌ها هتل است و زمین احداث هتل از طریق مزایده واگذار می‌شود.

وی گفت: امسال بزرگراه گلپایگان- مسجد سلیمان را در پیوست یک قانون بودجه قرار دادیم نیاز به مصوبه ماده۲۳ دارد که باید انجام ‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص آب گلپایگان ۲۴۸ لیتر برثانیه است در صورتی که تخصیص برخی شهرستان‌ها ۲۷۸ لیتر برثانیه و ۴۵۰۰ لیتر بر ثانیه تخصیص داده شده است که باید بازنگری شود.

 منعی برای واگذاری زمین برای شرکت شهرکت‌ها نیست

همچنین محمدحسین شاملو رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اظهار کرد: برای شهرک صنعتی تهویه دو گزینه مطرح شد که یا خروج زمین از حریم و واگذاری توسط منابع طبیعی و زمین به راه و شهرسازی منتقل شود که مراحل کار نقشه برداری انجام شده و ظرف دو روز دیگر مراحل واگذاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه منطقه ویژه اقتصادی پس از بازدیدی که صورت گرفت چهار منطقه شناسایی و اطلاعانش در اختیار شرکت شهرک‌ها قرار گرفت و منعی برای واگذاری وجود نداشت اما به لحاظ خدمات، مُسِرهستند که  زمین اول کنار شهرک باشد منتها ممنوعیت پوشش دارد و قطعا باید در تهران رسیدگی شود.

وی افزود: اراضی کشاورزی داخل حریم واگذاری‌های داخل حریم که سند به نام منابع طبیعی است از ماده ۲۱-۲ و شورای هیات نقل وانتقال توسط وزارت جهاد انجام شود.

کد خبر 401824

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گلپایگان شهرک صنعتی زمین منابع طبیعی و آبخیزداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل در سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مشارکت مردم در حفظ و احیای منابع طبیعی، در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، برنامه‌های ویژه‌ای برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم با مشارکت فعال مردم، می‌توانیم گام‌های موثرتری در جهت توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی برداریم افزود: منابع طبیعی متعلق به مردم است و در همه فعالیت‌های حوزه منابع طبیعی مردم همراه و همگام هستند.

وی مشارکت در فعالیت‌های آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، توسعه گیاهان دارویی و همچنین اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال گذشته را برخی از اقدامات انجام شده در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در جنوب کرمان عنوان کرد.

رحیمی نیا، افزود: در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری در هر شهرستان یک نهالستان راه اندازی و تولید نهال بر اساس نیاز همان شهرستان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیاز است، خواستار رایزنی رؤسای ادارات با فرمانداران جهت تأمین اعتبار در این خصوص شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، بر برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق بحرانی برای مردم و جوامع محلی در زمینه‌های مختلف منابع طبیعی، از جمله آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و اطفا حریق تاکید و با اشاره به اینکه مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری فواید و اثرات مثبت متعددی دارد خاطرنشان کرد: طرح‌های آبخیزداری بر اساس طرح جامع مدیریت حوضه آبخیز اجرایی و بایستی اولویت با مناطق محروم و روستایی و با مشارکت مردم صورت پذیرد.

اجرای پروژه‌های بیولوژیک در پایین دست پروژه‌های پخش سیلاب، مدیریت چرای غیرمجاز و بی رویه دام، نظارت بر برداشت اصولی از مراتع، نظارت و صدور مجوزات حمل چوب به صورت روزانه، نظارت دقیق بر اجرای طرح‌های مرتعداری، صداقت در کار، تکریم و تسریع در کار ارباب رجوع و صرفه جویی در هزینه‌ها از دیگر موارد مطرح شده و مورد تاکید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این جلسه بود.

گفتنی است در پایان این جلسه حکم ابلاغ حسین مشایخی با حفظ سمت به عنوان دستیار مردمی سازی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092125

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر