Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک، توانستند ژنوم کامل انسان را از یک تکه آدامس متعلق به چندهزار سال قبل استخراج کنند. تاریخ انتشار: 00:29 - 28 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۸۳۳۵

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، چندی قبل باستان شناسان در منطقه سیلتهلم واقع در جنوب دانمارک تکه‌ای آدامس کشف کردند که ۵۷۰۰ سال عمر داشت و از صمغ درخت توس ساخته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون محققان دانشگاه کپنهاگ توانستند دی ان‌ای کامل انسان را از این آدامس استخراج کنند. به گفته محققان، این یک منبع دست نخورده دی ان‌ای متعلق به انسان‌های باستانی است.

علاوه بر این محققان توانستند دی ان‌ای مربوط به میکروب‌های دهان و چندین پاتوژن مهم انسان را از این آدامس استخراج کنند. اجداد ما در محیط زیست متفاوتی زندگی می‌کردند و سبک زندگی و رژیم غذایی آن‌ها با ما تفاوت داشته است. بنابر این شناسایی نحوه اثرگذاری این عوامل بر میکروبیوم دهان آن‌ها موضوع جالبی برای محققان است.


با تجزیه و تحلیل دی ان‌ای به دست آمده، محققان به این نتیجه رسیدند که آدامس مذکور توسط یک زن جویده شده است. ساختار ژنتیکی این زن بیشتر شبیه جامعه شکارچی- گردآورنده ساکن سرزمین اصلی اروپا است و شباهت چندانی به ساکنین منطقه اسکاندیناوی در آن دوران ندارد. همچنین محققان دریافتند رنگ پوست و موی او تیره بوده و چشمان روشنی داشته است.

بیشتر بخوانید: ابداع روشی جدید اما ارزان برای شناسایی تومور‌های سرطانی سالم‌ترین خون اهدایی دنیا را بشناسید چه افرادی برای اهدای کلیه مناسب‌ترند؟

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ژنوم انسان دی ان ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جسد‌های باستانی ۲۷۰۰ در رامهرمز از بین رفتند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!
  • فرآیند تولید آدامس در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • (ویدئو) جسد‌های باستانی ۲۷۰۰ در رامهرمز از بین رفتند
  • آنچلوتی آدامس می‌جود چون سیگار ممنوع است!‏
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت