Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فرمانداری شهرستان پارس‌آباد گفت: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و خام‌فروشی محصولات کشاورزی ظلم بزرگی در حق کشاوزران شهرستان پارس‌آباد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عدالت حاجی پور در جلسه مشترک خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل که با حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی، مسؤولان استانی و جمعی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس‌آباد برگزارشد، اظهار کرد: مرزی بودن شهرستان پارس‌آباد، فاصله طولانی از مرکز استان، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی وخام فروشی محصولات کشاورزی ظلم بزرگی در حق کشاوزران این شهرستان است و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و سرمایه‌گذاری در این شهرستان اقتصاد منطقه را نجات خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  از ۱۰۰ هزار نفر در شهرستان پارس‌آباد ۱۶ هزار نفر جویای شغل هستند که معافیت‌های مالیاتی می‌تواند کمک حال بخش خصوص شود. 

سرپرست فرمانداری پارس آباد بیان کرد: با اتمام طرح پایاب سد خداآفرین، ۴۷ هزار هکتار به زمین‌های کشاورزی تبدیل  می‌شود و با اتمام شهرک گلخانه‌ای، یک‌هزار و 500 هکتاری، یک‌میلیون تن به محصولات بخش کشاورزی اضافه می‌شود. 

پورحسین، نماینده مردم شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با مطالعه راه آهن اردبیل به پارس آباد و جمهوری آذربایجان و ایجاد منطقه آزاد تجاری در منطقه مغان  شهرک صنعتی تازه‌کند به‌عنوان شهرک مشترک بین کشور ایران و آذربایجان ایجاد خواهد شد.

سید علی محمد موسوی، معاون وزیر اقتصاد و دارایی، منطقه مغان را منطقه زرخیز و با پتانسل‌های بالای کشاورزی  دانست و گفت: با سفر رئیس جمهوری آذربایجان به ایران در اوایل سال میلادی آینده در کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان درباره همکاری و ایجاد شهرک‌های صنعتی بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه سرمایه‌گذاران با معاون وزیر در مورد حل مشکلات خود از جمله تعویض کاربری کارخانه ذرت در بخش مغانسر، شرکت دانش بنیان بیله سوار، پرورش ماهی خاویار جعفری و شهرک صنعتی کشت و صنعت  دامپروری مغان و مشکلات محل نگهداری آهو مغان و کارخانه تولید لبنیات گل مرادی مورد بحث و حل مشکلات قرار گرفت.

انتهای پیام/3463/130

منبع: فارس

کلیدواژه: محصولات کشاورزی عدالت وزیر اقتصاد استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس

مجتبی دهقان پور در اولین نشست شورای کشاورزی استان فارس در سالجاری، بیان کرد: این طرح با هدف شفاف سازی و مدیریت مصرف سوخت و با نصب GPS بر روی ادوات کشاورزی اجرا می‌شود.

به گفته او؛ چهار شهرستان بیضا، زرقان، سپیدان و لامرد به صورت پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند و شهرستان‌های فسا، قیروکارزین، جویم و کوار نیز متقاضی اجرای آن هستند.

دهقان پور تصریح کرد: در صورتی که کشاورزان شهرستان‌های دیگر نیز راغب به اجرای این طرح باشند، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان است، افزود: با توجه به کاهش ۱۰ درصدی سهمیه سوخت ماشین‌های کشاورزی از سوی ستاد قاچاق کالا و سوخت، امیدوارم با حمایت استاندار محترم فارس و همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تلاش کنیم نگرانی کشاورزان در این زمینه برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟