Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چهارشنبه شب همزمان با برگزاری اولین هماورد فصل جدید لالیگا میان تیم‌های بارسلونا و رئال‌مادرید، گروهی از معترضان کاتالان که صورت خود را با ماسک پوشانده بودند، اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله، پرتاب سنگ و بطری شیشه در اطراف ورزشگاه محل برگزاری این مسابقه کردند.

پلیس کاتالونیا برای کنترل و متفرق کردن شورشیان، اقدام به شلیک گلوله‌های پلاستیکی کرد که در نتیجه آن ۴۶ نفر زخمی شدند که از میان آن‌ها هشت تن برای معالجه راهی بیمارستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس اعلام کرد که ۹ تن از معترضان به اتهام توهین به مقام‌ها و اخلال در نظم عمومی دستگیر شدند.

تظاهرکنندگان که بیشترشان پرچم جدایی‌طلبان کاتالونیا را در دست داشتند در ابتدا اقدام به گذاشتن مانع در خیابان‌ها کردند و سپس موانع را آتش زدند؛ در ادامه با سررسیدن پلیس آن‌ها اقدام به سنگ‌اندازی به سوی ماموران کردند.

پیش از برگزاری مسابقه، گروه جدایی‌طلب «سونامی دمکراتیک» که بدنبال ناآرامی‌های اخیر در کاتالونیا اقدام به انتشار پیام‌های تهدیدآمیز مبنی بر خرابکاری و تهییج مردم به تظاهرات کرده بود، در آستانه‌ ال‌کلاسیکو با انتشار توییتی مرموز، موجی از هراس و نگرانی را به راه انداخت.

این اولین تظاهرات کاتالان‌ها پس از تظاهرات چندصدهزار نفری آنان در اوایل آبان‌ماه در اعتراض به حکم زندان رهبران خود در بارسلونا است.

دیوان عالی اسپانیا چندین سیاستمدار کاتالونیا را به دلیل مشارکت آنها در همه‌پرسی استقلال سال ۲۰۱۷ بدون استعفا در منطقه نیمه خودمختار، به حبس طولانی‌مدت محکوم کرد.

شب گذشته ورزشگاه «نیوکمپ» در شهر بارسلونا شاهد جدال حساس تیم‌های بارسلونا و رئال‌مادرید، موسوم به ال‌کلاسیکو، بود که با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسید.

این بازی قرار بود حدود ۲ ماه قبل برگزار شود که به دلیل اعتراضات شدید مردم ایالت کاتالان لغو شد. بازی امشب نیز تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ال کلاسیکو اسپانیا درگیری لالیگا بارسلونا رئال مادرید کاتالونیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت

به گزارش "ورزش سه"، سزار سوتو گرادو شب سختی در برنابئو پشت سر گذاشت و داوری او بسیار مورد انتقاد باشگاه بارسلونا قرار گرفت. بارسا سخت اعتقاد دارد برخورد کوبارسی و لوکاس پنالتی نبود. توپ یامال از خط گذشته بود و اینکه رودیگر نیز فرمین لوپز را با پنالتی متوقف کرد ولی داور بی‌اعتنا از همه این صحنه‌ها گذشت.

اعتراض بارسا به‌خصوص روی این سه صحنه است و شکست 3-2 برابر رئال را نمی‌پذیرند. روی صحنه مشکوک یامال بارسا اعتراض دارد و دیروز لاپورتا حتی ادعا کرد درخواست تکرار بازی را خواهند داد.

با این اوصاف ولی کمیته داوران فوتبال اسپانیا به سوتو گرادو نمره قبولی داد. مارکا نوشته است که کمیته داوران معتقد است در صحنه توپ یامال حتی یک تصویر وجود ندارد که نشان دهد همه توپ از خط گذشته است. تکل کوبارسی روی لوکاس پنالتی بود و رودیگر نیز مرتکب پنالتی نشد. روی گل اول بارسا نیز کمیته داوران معتقد است کریستنسن روی تونی کروس مرتکب خطا نشده بود.

دیگر خبرها

  • آنچلوتی: ماندن ژاوی در بارسلونا تصمیم درستی است؛ توپ طلا باید به وینیسیوس و بلینگام برسد
  • خشم شدید نایب رییس بارسلونا؛ قوانین برای رئال مادرید فرق دارند!
  • کروس: باید بارسلونا را ۴-۰ می‌بردیم
  • تونی کروس: ال‌ کلاسیکو؟ خوب نبودیم وگرنه 4-0 بارسلونا را می‌بردیم!
  • سکوت آندری لونین شکست: توپ لامین یامال از خط رد نشد
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • موندو افشا کرد: ملاقات فلورنتینو پرز با تیم داوری ال‌کلاسیکو پیش از شروع مسابقه
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو
  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت
  • پیشنهاد تمدید به ستاره رئال مادرید در ال‌کلاسیکو