Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:06:15 GMT

غول بزرگ اقتصادی مغفول مانده

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۱۸۲۶

ایسنا/همدان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صنعت درودگری به عنوان یک غول بزرگ اقتصادی مغفول مانده یاد کرد.

حمیدرضا متین شامگاه چهارشنبه ۲۷ آذرماه در همایش بررسی راهکارهای حمایت از صنعت و رفع موانع تولید در استان همدان، اعلام کرد: احصای وضعیت درودگران استان باید در دستور کار قرار گرفته و توجه ویژه ای به این مسئله شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از صنعت درودگری استان به عنوان یک غول بزرگ اقتصادی مغفول مانده یاد کرد و گفت: فعالیت ۱۳ هزار واحد دارای مجوز درودگری در استان گویای اهمیت این صنف در استان است.

وی در ادامه تصریح کرد: طی بررسی های انجام شده ۱۸ هزار واحد تولیدی با ۵۰ هزار اشتغال مستقیم و ۱۵۰ هزار اشتغال‌زایی غیر مستقیم در صنعت درودگری استان همدان فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: تشکل انجمن صنفی چوب در همدان تشکیل شده و این مهم برای این صنف اتفاق مهمی بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که گریبان اصناف همدان را گرفته تک کاری و تنها بودن صنف ها بوده که با تشکیل انجمن صنفی این مشکل به راحتی حل خواهد شد. 

وی با بیان اینکه صنف درودگران باید متحد شده و برای بازار صادرات خود برنامه ریزی کنند، گفت: این صنف نیازمند تشکیل گروه تخصصی صادرات بوده که سازمان صنعت، معدن و تجارت آمادگی ایجاد این فضا را دارد.

متین تاکید کرد: در حال حاضر روزی ۳۵ کامیون با بارنامه ضایعات چوب از استان خارج شده و به مازندران برای تولید ام دی اف و نئوپان ارسال می‌شود تا پس از تبدیل با مبلغ بالاتر به همدان بازگردد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: احداث کارخانه تبدیل ضایعات چوب به صنعت نوین چوبی از ملزومات همدان بوده تا با سرمایه گذاری درودگران به عنوان سهام داران این مجموعه مانع از خروج سرمایه های استان شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اقتصاد صنعت معدن و تجارت چوب اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بازدید تولیدکنندگان هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و روزآمدن شدن و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

شهرزاد با اشاره به 7 ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته‌ افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین‌المللی می‌تواند در ارتقاء کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره 18 برای تجهیز واحد‌های تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جزء سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثربخش خواهد بود.

گفتنی است هیئت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان بااستقبال گرم سرکنسول در فرودگاه شانگهای، وارد کشور چین شده و در اولین و دومین روز از سفر هیات تجاری، مذاکرات دوجانبه تولیدکنندگان هرمزگانی با طرف چینی در حوزه‌های مختلف بویژه تولید قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی، توسعه واحدهای پتروپلاستیک، تولید آب معدنی و تولید پلاستوفوم صورت پذیرفت همچنین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لاستیک و پلاستیک (CHINA PLUST) کشور چین نیز در شهر شانگهای مورد بازدید هیئت تجاری قرار گرفت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • نمایندگان کارگران همدان با شهدا تجدید پیمان کردند
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور