Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وکیل زاده گفت: چرخه تولید و استفاده از سوخت سی ان جی در کشور بومی سازی شده و برای گازسوز کردن خودرو‌ها نیازی به واردات نیست. تاریخ انتشار: 08:30 - 28 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۸۴۰ امیر وکیل زاده مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان؛ با اشاره به طرح گاز سوز کردن خودرو‌ها اظهار کرد: مهمترین اتفاق سال ۹۸ در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مربوط به هوشمندسازی جایگاه‌های سی ان جی است که مصوبه هیئت وزیران را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: مصوبه شورای اقتصاد برای دوگانه سوز کردن خودرو‌های کارگاهی و تولید کارخانه‌ای یک اتفاق مهم است که منجر به توسعه مصرف سی ان جی می‌شود و از سوی دیگر سوخت گیری ایمن‌تر خواهیم داشت.
وی افزود: امیدوارم با افزایش استفاده از سوخت سی ان جی ضمن استفاده از این سوخت پاک بتوانیم از ظرفیت عرضه ۴۰ میلیون مترمکعب استفاده کنیم.
وکیل زاده بیان کرد: با وجود تحریم‌های بین المللی چرخه استفاده از سی ان جی و تولید آن، در کشور اجرا می‌شود و تنها ساخت بخشی از مخزن با فناوری لوله وارداتی است و تولید مخزن با استفاده از ورق در کشور توسط تولیدکنندگان داخلی صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه سوخت سی ان جی جایگزین مناسبی برای بنزین است؛ ابراز کرد: می‌توان یا استفاده از سوخت‌های جایگزین و پاک مانند سی ان جی ضمن کاهش آلودگی‌ها زمینه برای افزایش صادرات بنزین را فراهم کرد.
وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره از نمایشگاه رویداد نوآوری وزارت نفت بیان کرد: در این نمایشگاه استفاده از تکنولوژی‌های نوین و شرکت‌های استارتاپی در حوزه صنعت نفت رونمایی خواهد شد که می‌تواند در بحث سوخت نیز زمینه افزایش کارآفرینی را فراهم کند.
وکیل زاده با بیان اینکه مصوبه شورای اقتصاد و کمک بلاعوض برای گازسوز کردن خودرو‌ها باعث استقبال مردم از این طرح شده است، ابراز کرد: بعد از سهمیه بندی بنزین، مصرف سی ان جی در کشور روزانه ۲ میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرده است و پیش بینی‌ها حکایت از افزایش سیر مصرف گاز در کشور دارد.   بیشتر بخوانید: پرداخت ۶۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای دوگانه‌سوزشدن خودرو‌ها

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گاز سوز اخبار اقتصادی وزارت نفت سهمیه بندی بنزین سوخت پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود