Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@07:43:22 GMT

وحدت حوزه و دانشگاه ضرورت توسعه جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۱۹۰۵

وحدت حوزه و دانشگاه ضرورت توسعه جامعه است

گروه اجتماعی - استاندار آذربایجان‌شرقی، وحدت، همدلی و هماهنگی همه بخش‌ها را لازمه توسعه جامعه دانست و گفت: این موضوع در وهله اول باید در مغز متفکر جامعه یعنی حوزه و دانشگاه محقق شود و سپس به جامعه تسری یابد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندارآذربایجان‌شرقی روز چهارشنبه، 27 آذرماه در دومین نشست علمی وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی برای تکمیل ادبیات نظری وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شده و معتقدم که از مرحله تفاهم نظری در این زمینه عبور کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نظریه سیستمی در روند توسعه، گفت: بر اساس این نظریه، توسعه جامعه یا هر پدیده دیگری، وابسته به هماهنگی تمام اجزای آن پدیده است و تنها در این صورت است که یک سیستم می‌تواند کارآمدی و کارایی داشته باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بهترین مصداق کارکرد سیستمی، وجود انسان است، افزود: کارکرد صحیح انسان در گرو عملکرد صحیح مغز به عنوان مرکز کنترل بدن و هماهنگی نیمکره‌های راست و چپ آن است.

وی افزود: اگر جامعه را به وجود انسان تشبیه کنیم، حوزه و دانشگاه به منزله مغز جامعه هستند و این دو، در تعامل و هماهنگی با یکدیگر است که خواهند توانست جامعه را راهنمایی و هدایت کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه، از مرحله تفاهم نظری عبور کرده‌ایم، افزود: معتقدم که با وحدت، صمیمیت و همدلی ایجاد شده در 20 سال گذشته حتی به یک روش‌شناسی در این زمینه دست یافته‌ایم که دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها از موثرترین سازوکارهای آن بوده‌اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروز در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی با دشمنان قرار داریم، گفت: در این شرایط حساس باید مدام بر روی وحدت تاکید کنیم.

وی با انتقاد از اظهارنظرها یا اقداماتی که موجب خدشه‌دار شدن وحدت و همدلی در کشور می‌شود، گفت: امروز استان آذربایجان شرقی در سایه وحدت، همدلی و هماهنگی مسئولان و همراهی مردم، از شرایط و حوادث سخت به سلامت عبور کرده است و نباید اجازه دهیم این وحدت و همدلی کمرنگ شود.

پورمحمدی افزود: در زلزله ماه گذشته در شهرستان‌های میانه و سراب، مدل بدیعی از مدیریت بحران در استان شکل گرفت و امروز در مدت کوتاهی که از این حادثه می‌گذرد بازسازی و بحث اسکان دائم زلزله‌زدگان آغاز شده است که این موفقیت نتیجه وحدت و همدلی است.

وی خاطرنشان کرد: در قضایای مربوط به اعتراض‌های مردمی نیز دشمنان خواب‌های زیادی برای تبریز و آذربایجان دیده بودند، اما باز هم در سایه وحدت و همدلی، شاهد اتفاق ناگواری در تبریز نبودیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی وحدت حوزه و دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: غیرهمسطح بودن دریچه‌های بازدید آدم‌روها مشکلات بسیاری برای عبور و مرور شهروندان و وسایط نقلیه در سطح خیابان‌ها و معابر ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با انجام بازدیدهای میدانی و عملیاتی نسبت به همسطح سازی دریچه‌های غیر همسطح در سطح استان اقدام کرد، تا ضمن بهبود در انجام عملیات بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌ی جمع‌آوری فاضلاب، رفاه، ایمنی و آسایش همشهریان تامین شود.

خانی افزود: در این راستا طی سال گذشته دو هزار و ۵۸۴ عدد از دریچه‌های غیر همسطح شبکه جمع آوری فاضلاب استان اصلاح و همسطح سازی شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد، گفت: در ادامه روند خدمت رسانی مطلوب به مردم شریف استان در سال جاری نیز هم سطح سازی دو هزار و ۷۰۲ عدد از دریچه‌های غیر همسطح و بازدید آدم‌روهای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6092758

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد