Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در چند سال اخیر شاخص‌های سلامت استان چه در حوزه درمان و چه در حوزه بهداشت ارتقا یافته و از ۰/۹ به ازای یک هزار نفر به ۱/۴ رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح طرح توسعه بخش اورژانس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب، گفت: در چند سال اخیر شاخص‌های سلامت استان، چه در حوزه درمان و چه در حوزه بهداشت ارتقا یافته و از ۰/۹ به ازای یک هزار نفر به  ۱/۴ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: با توجه به پروژه‌هایی که در آینده افتتاح می شوند سرانه استانی به ۱/۵۵ می‌رسد که بالاتر از متوسط کشوری است و این امر نشان از ارتقای شاخص‌های استانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی، گفت: بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی  خوی و آماده افتتاح بوده و بیمارستان تکاب نیز تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

وی، تصریح کرد: در اکثر شهرستان ها که نیاز است، بیمارستانها در حال احداث و توسعه بوده که بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد و طرح توسعه ۱۲۰ تختخوابی بیمارستان نقده و در شهرهایی تکاب، شاهین دژ، اشنویه و پیرانشهر و… از آن جمله است.

آقازاده، افزود: با بهره‌برداری از این بیمارستان‌ها سرانه به ۱/۷ درصد می‌رسد که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی، به طرح توسعه اورژانس‌های بیمارستان‌ها در شهرستان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بحث توسعه اورژانس در دستور کار بوده و طرح توسعه اورژانس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب نیز پنجمین طرح در سطح استان است که امروز به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی، افزود: مقرر شده تا اورژانس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب با افزودن چهار تخت آی سی یو تجهیز شود.

وی اظهار کرد: پیگیر دستگاه سی تی اسکن میاندوآب نیز هستیم و تا یک ماه آینده اولین پارت سی تی اسکن که به استان تحویل شود در میاندوآب دایر می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه نظر ما بر روی میاندوآب به‌عنوان قطب درمان جنوب استان است، تصریح کرد: در این راستا نیز جراحی مغز و اعصاب دایر شده و هم اکنون به دنبال افزایش تعداد جراحان مغز و اعصاب هستیم.

گفتنی است؛ با افتتاح توسعه اورژانس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب تعداد تخت های بستری این بخش به ۳۰ تخت افزایش یافته و امکانات بهتر و مناسبت تری برای ارائه خدمات به بیماران فراهم شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  در این پایگاه اورژانس هفت  تکنسین، شامل پنج  خانم و دو راننده تکنسین آقا  فعالیت می‌کنند.
عبدالرزاق؛ رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفت: روزانه بیش از هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود و میانگین ۳۰ درصد تماس‌ها نیز منجر به اعزام آمبولانس می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند