Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: براساس برنامه راهبردی باید این دانشگاه در سال ۱۴۰۴ جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد. ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سید احمد معتمدی در جلسه بازدید رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر قدیمی ترین دانشگاه صنعتی کشور به شمار می رود و اکنون دارای بیش از 14 هزار دانشجو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر 50 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: این دانشگاه دارای 534 عضو هیات علمی است که طی چند سال اخیر 120 عضو هیات علمی جدید در این دانشگاه جذب شده است.

معتمدی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 86 دارای برنامه راهبردی بوده است، افزود: براساس برنامه راهبردی باید این دانشگاه در سال 1404 جزو 100 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

وی ادامه داد: تبدیل دانشگاه به دانشگاه های نسل سوم نیز از دیگر اهداف برنامه راهبردی این دانشگاه است که برای دستیابی به این اهداف سه شاخص افزایش قراردادهای صنعتی، توسعه نوآوری و مهارت افزایی مورد توجه است. در این راستا تاکنون 5 مرکز نوآوری در دانشکده های این دانشگاه راه اندازی شده است.
 

راه اندازی دومین برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اوایل سال آینده 

در ادامه این بازدید دکتر حسین حسینی تودشکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برج دوم فناوری این دانشگاه قرار است اوایل سال آینده در راستای توسعه برنامه های نوآورانه و فناورانه دانشگاه راه اندازی شود.

وی گفت: برنامه استراتژیک این دانشگاه حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است تا براین اساس بتواند تاثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

تودشکی افزود: برای دستیابی به این هدف توجه به حوزه نوآوری و فناوری مورد توجه قرار گرفته است که ایجاد برج فناوری و توسعه شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد در این راستا است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: علاقه مندیم دفتر و تحقیق و توسعه شرکت های بزرگ در دانشگاه حضور داشته باشند تا چرخ صنعت و دانشگاه حرکت کند.

حسینی تودشکی با اشاره به ایجاد شرکتهای دانش بنیان و مراکز نوآوری در دانشگاه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:  درحال حاضر 200 واحد فناور و شرکت دانش بنیان در این دانشگاه حضور دارند.

وی عنوان کرد: شرکت ها و مراکز رشد این دانشگاه در برج فناوری مستقر هستند که برنامه داریم برج دوم فناوری این دانشگاه را نیز اوایل سال آینده  راه اندازی کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: برج شماره 3 فناوری این دانشگاه نیز ایجاد شده که در این برج فناوری نیز 20 شرکت رویشی دانشگاه فعالیت می کنند.

راه اندازی «اقتصاد دیجیتالی» در دانشگاه امیرکبیراولویت دانشگاه امیرکبیر دستیابی به بومی سازی در حوزه خودروسازی است

حسینی تودشکی ادامه داد: این دانشگاه دارای پارک علم و فناوری 30 هزار مترمربعی در شهریار است که اکنون یک ساختمان 3 طبقه و سوله  در این پارک ساخته شده و شرکت هایی که می خواهند تولید داشته باشند به این مکان منتقل می شونداین فضا مستعد توسعه فعالیت های کارگاهی است .

وی تاکید کرد: مراکز اقماری این دانشگاه نیز دارای مرکز نوآوری تخصصی در حوزه پتروشیمی و نفت هستند که مرکز نوآوری پتروشیمی قرار است تا 22 بهمن ماه در ماهشهر افتتاح شود.

فرهاد رحمتی معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این جلسه گفت: تخصیص بودجه دانشگاه های کشور در اولویت قرار گیرد تا دانشگاه برای ادامه فعالیت های خود با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون آموزش و تحقیقات دانشگاه امیرکبیر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون آموزش و تحقیقات دانشگاه امیرکبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات دانشگاه امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این برنامه در علت خصوص مهاجرت نخبگان از کشور گفت: وقتی که دانشجویان برای دریافت مدرک دانشگاهی به ما مراجعه می‌کنند کم و بیش در جریان آمار مهاجرت‌ها چه در رشته‌های پزشکی و چه در رشته‌های غیرپزشکی قرار می‌گیریم. مشکل بچه‌های ما مشکل فردا است. حقیقت این است که ما توقعاتی را به وجود آورده‌ایم که بچه‌های ما از سر کلاس درس به آینده روشن فکر می‌کنند اما این آینده پشتوانه‌ای ندارد. ما باید دانشگاه امیدآفرین تولید کنیم.

طهرانچی در مورد موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تولید دانشگاه امیدآفرین گفت: معتقدم ما در دانشگاه آزاد اسلامی ریل گذاری این مسیر را به خوبی انجام داده‌ایم. امروز شما خواهید دید و مردم در پایان برنامه شما قضاوت خواهند کرد که ما توانسته‌ام یا خیر.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر کم شدن تعداد دانشجویان در واحد دانشگاه آزاد مجلسی بیان کرد: واحد مجلسی یکی از بهترین واحدهای آموزشی بود اما به مرور تعداد دانشجویان این واحد کم شد به گونه ای که وقتی ۵ سال پیش من به دانشگاه آزاد آمدم این واحد جزو واحدهای زیان‌ده بود بنابراین ریل دانشگاه عوض و این واحد به سایت فناوری تبدیل شد.

وی ادامه داد: امروز در دانشگاه گام دومی قدم می‌زنیم که از نسل آموزش جدا شده و نسل فناوری را در آن می‌بینید و به جایی رسیدیم که دانشگاه آزاد اصفهان با مجموع فعالیت‌هایی که در این برنامه خواهید دید توانسته ۲ ماه از حقوق کارکنان را خودش تأمین کند.

طهرانچی تصریح کرد: واقعیت این است که دانشگاه مدرن و نسل جدید همین دانشگاه است و نه ساختمانهایش! یک اندیشمند اروپایی می‌گوید دانشگاه‌های جهان اگر به همین شیوه پیش بروند به موزه تبدیل می‌شوند و هوش مصنوعی از ما بهتر تولید می‌کند.

طهرانچی در ارتباط با آزمایشگاه فناوری واحد اصفهان گفت: اینجا آزمایشگاه فناوری است. زندگی علمی گسترش پیدا کرده و فناوری و نوآوری زنجیره‌ای شده است که دانشگاه باید این امتداد را داشته باشد. اینجا گوجه و خیار انبوه تولید نمی‌شود بلکه بحث بذر و بوته های بذری است که سرمایه ملی کشور است. سلامت غذایی و امنیت غذایی دو بحث جدا از یکدیگر هستند در واقع استقلال سیاسی، استقلال غذایی می‌خواهد و اگر لاین مرغ، گوجه و...نبود از ابزار تحریم مردم را محروم می‌کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص شرکت دانش‌بنیان معیار دانش پارس خوراسگان هم گفت: ضروری است تا در کشور مواد استاندارد تولید کنیم و دانشگاه آزاد اسلامی توانست ماده استاندارد که همیشه از خارج از کشور وارد می‌شد را خود ایجاد کند. تعداد آزمایشگاه‌ها مهم نیست بلکه باید مولد دارایی برای دانشگاه باشد و دانشگاه به جای تکیه صرف به درآمدهای شهریه‌ای، از این محل کسب درآمد کند. در همین استان و مجموعه‌هایی که امروز بازدید خواهید کرد ۲ ماه حقوق کارکنان از مبلغ کار همین شرکت‌های دانش بنیان تأمین شد.

طهرانچی در پایان با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری خاطرنشان کرد: در کل کشور امسال بالای هزار میلیارد تومان می‌توانیم از محل صرفا فناوری درآمد داشته باشیم و افقی که در این حوزه و برای سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ متصور شده‌ایم؛ درآمدزایی ۲ هزارمیلیارد تومانی است.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به برنامه ۵ ساله دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در این برنامه سال به سال مشخص شده که طرح‌هایی همچون پویش از لحاظ عددی چقدر باید باشد و امسال که طرح پویش وارد سال سوم می‌شود باید ده درصد از ورودی‌های کارشناسی وارد طرح پویش شوند. بالغ بر ۳۰۰ هزار ورودی لیسانس داریم که با این حساب ۳۰ هزار نفر باید وارد طرح پویش شوند.

محمد مهدی طهرانچی در پایان تاکید کرد: در سالی که گذشت ۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از شهریه داشتیم. هزار میلیارد تومان تنها در حوزه فناوری درآمدزایی داشتیم و مجموع درآمد دانشگاه آزاد اسلامی در سالی که گذشت ۱۸ هزارمیلیارد تومان بود. در گذشته ۹۰ درصد درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی از محل شهریه‌ها و ۱۰ درصد غیرشهریه‌ای بود در صورتی که تا پایان امسال(۱۴۰۳)، ۶۰ درصد درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی از شهریه‌ها و ۴۰ درصد درآمدزایی غیرشهریه‌ای خواهد بود.

خبرنگار: نیلوفر معصومی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228781 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی یکی از برنامه‌های خوزستان
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر