Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:40:23 GMT

خروجی مذاکرات سعودی- قطری برای حل اختلافات

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۲۵۲۸

خروجی مذاکرات سعودی- قطری برای حل اختلافات

منابع دیپلماتیک در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس اعلام کردند که مذاکرات قطر و عربستان سعودی برای پایان دادن به اختلافات در شورای همکاری خلیج‌فارس تاکنون به توافق درباره سه موضوع منجر شده است. ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع بلندپایه عربی اعلام کردند که مذاکرات عربستان سعودی و قطر برای حل بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس تاکنون به توافق بر سر 3 موضوع منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «القبس» کویت در شماره امروز- پنجشنبه- به نقل از منابع موثق و پیگیر پرونده مذاکرات مستمر میان قطر و عربستان سعودی، نوشت که توافق اول مربوط به ایجاد افکار عمومی برای فضای جدیدی، که متفاوت از دوره گذشته است که در آن شانس دستیابی به توافقی میان طرفین موجود است. این مورد در چندین سطوح آغاز شده است که اولین آنها، بخش ورزشی بود.

به گفته منابع مذکور، توافق دوم مربوط به عدم خدشه وارد شدن به «نمادها» یا شخصیت‌های برجسته و حاکمیتی در دو کشور است و روزنامه‌نگاران، طرفداران، مسئولان، وبلاگ‌نویسان و برخی چهره‌های ذی‌نفوذ و نیز تصمیم‌گیران باید از هرگونه آسیب رساندن به نمادها جلوگیری کنند.

همچنین به موجب توافق سوم، مسئولان، مقام‌های دولتی و رهبران نباید اظهاراتی خصمانه علیه همتایان‌شان در کشور دوم مطرح کنند.

همین منابع تأکید کردند که «بحث‌ها درباره موارد اختلاف‌برانگیز دیگر ادامه دارد و روزها و هفته‌های آتی شاهد اعلام مستقیم و یا غیرمستقیم درباره خروجی‌ها و بقیه موارد حل‌نشده خواهیم بود».

این منابع در پاسخ به سوالی درباره چشم‌انداز این مذاکرات، پاسخ دادند که «مذاکرات دو قدم به جلو می‌رود و یک قدم به عقب... . دیدارهایی در سطوح مختلف میان دو کشور در حال انجام است از جمله در سطح وزرا، که برخی از آنها در پایتخت‌های اروپایی انجام می‌شود.»

چهار کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر از 5 ژوئن 2017، روابط دیپلماتیک و اقتصادی‌شان با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌ و شروط سیزده‌گانه‌ای را برای احیای روابط بر دوحه تحمیل کرده‌اند.

طی هفته‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر مذاکرات میان قطر و عربستان سعودی برای پایان دادن به این اختلافات منتشر شده است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT9 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" اخبار "قطر"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار قطر اخبار عربستان سعودی اخبار قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی

موج باران و سیل آسا همراه با وزش باد و گرد و خاک بخش‌هایی از مناطق مدینه و طائف به ویژه مناطق باز و بزرگراه‌ها را درنوردید. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • هشدار مقام قطری درباره پیامدهای حمله اسرائیل به رفح
  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم