Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسخت اوزربای چهارشنبه‌شب(۲۷ آذر) در دیدار با هیات نمایندگی اتاق بازرگانی کاشان افزود: باید به دست‌اندرکاران صنایع تولید فرش ماشینی در کاشان تبریک گفت چرا که در مجموع ایران و به ویژه این منطقه در سال‌های گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این زمینه با کیفیت خیلی بالا، طراحی زیبا و قیمت مناسب داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برخی صاحبان صنایع فرش در زمینه تجارت با قزاقستان فعال هستند و در شهرهای مختلف حضور دارند، اگر چه شاید چندان فعال نباشند اما قزاقستان از نظر فرهنگی شباهت‌هایی با ایران دارد و در هر خانه‌ای بسته به توان مالی افراد از فرش استفاده می‌شود.

سفیر قزاقستان در ایران اضافه کرد: توانایی مالی و قدرت خرید مردم ما در حال بالا رفتن است و از این رو بیشتر به دنبال کالاهایی با کیفیت مناسب هستند که تولیدکنندگان فرش ایران می‌توانند به این نیازمندی‌ها جواب بدهند.

وی با تاکید بر حضور فعال‌تر تولیدکنندگان فرش ایرانی در قزاقستان گفت: صادر کردن یا فروش فرش کاری ساده است اما در آینده نزدیک علاقه‌مندان از چند شرکت می‌توانند باهم در قزاقستان یا به طور کلی در آسیای میانه در قالب یک نشان تجاری مشترک، این کالا را معرفی کنند تا مردم منطقه بیشتر با آن آشنا شوند چرا که جزو بهترین فرش‌های جهان به شمار می‌رود.

اوزربای افزود: این برنامه در زمان به نسبت کوتاهی قابل اجرا است زیرا ایران توانمندی لازم مانند مواد اولیه، مهندس، کارشناس، فناوری و ماشین‌آلات لازم را دارد و از سوی دیگر راه‌اندازی کارخانه‌ای کوچک با نام کاشان نیاز به سرمایه آنچنانی هم نخواهد داشت.

وی با اشاره به آمادگی سفارتخانه برای تسهیل زمینه تقویت همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور تشریح کرد: سیاست دولت قزاقستان اجرای در واقع برنامه ویژه‌ای برای تشویق توسعه صنایع در داخل کشور است تا تقویت واردات که به نسبت موفق هم بوده است.

سفیر قزاقستان در ایران ادامه داد: کاشان نه تنها ظرفیت بالایی در زمینه فرش دارد بلکه از تولیدات صنعتی متفاوتی برخوردار شده و این عامل مثبتی برای توسعه روابط دوجانبه به شمار می‌رود.

وی همچنین یادآور شد: کاشان جزو مهم ترین مراکز صنعتی در جمهوری اسلامی ایران است و قزاقستان به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه نزدیک می‌تواند از این ظرفیت‌های بالای موجود بیشتر استفاده کند.

جمعی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان، استان اصفهان نیز در ادامه این نشست پرسش‌هایی در راستای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های صنایع و شرایط واردات و صادرات کشور قزاقستان مطرح کردند.

بیش از ۸۰۰ واحد تولید فرش ماشینی در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل با عرضه سالانه افزون بر ۵۰ میلیون مترمربع فرش، بیش از ۵۰ درصد تولید و صادرات صنعت فرش کشور را انجام می‌دهند.

کد خبر 471394 برچسب‌ها فرش ایران و قزاقستان استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرش ایران و قزاقستان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است

محمد کرمی در نشست امکان سنجی و تسهیل روند همکاری های اقتصادی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که در محل فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت کند تا بتوانیم در سایه قرآن کریم و رهنمودهای اسلام روزبه روز در انسجام و وحدت امت اسلامی برای پیشبرد اهداف اسلام عزیز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره مبنی بر وحدت بین امت اسلام برای پیشرفت اسلام و اجرای فرمان الهی در کل دنیا است که این رسالت همه ما مسلمانان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خیلی خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده است که باید ۲ کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

کرمی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره میبریم.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن به دلیل انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص روان و تسهیل شدن تجارت حقوق گمرکی و ... باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر ۲ کشور از ظرفیت‌های خوبی که مرز دارد بهره مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا ۲ کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی ادامه داد: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش پایانه ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • کمبودی در عرضه چای نداریم