Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران و پاکستان، توافقنامه توسعه همکاری‌ها در زمینه امنیت دریایی امضا کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این توافقنامه در نشست مشترک مرزی دریایی ایران و پاکستان با حضور سردار"قاسم رضایی" فرمانده مرزبانی ناجا و دریاسالار"ذخاء الرحمن" مدیر کل آژانس امنیت دریایی پاکستان در کراچی امضا شد.   سردار رضایی در این نشست، گفت: همه روابط ما با کشور پاکستان در حال رشد و توسعه است و این تعامل می‌تواند مشکل‌های مربوط به مرز‌های آبی و خشکی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، تعامل‌ها و روابط مرزبانان دو کشور را در سال جاری مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هدف از این سفر ایجاد نقطه عطفی در حوزه تعامل مرزی دریایی ایران و پاکستان است تا با مدیریت مشترک از جرایم مرزی دریایی جلوگیری کنیم.
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: پاکستان یکی از کشور‌های خوب در همسایگی ما است که راستای ارتقاء امنیت مرز‌ها با تلاش دو جانبه گام‌های موثری در جهت خلا‌های مرزی دریایی می‌توان برداشت.
سردار رضایی با تاکید بر اجرای گشت‌های مشترک دریایی، اظهار کرد: کنترل مرز‌های مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای جلوگیری از ورود قاچاقچیان، صیادان غیر مجاز و آلودگی محیط زیست، می‌بایست کنترل مرز‌های دو کشور را بیش از پیش تقویت کنیم.    
وی ادامه داد: احترام به قوانین دو کشور در مرز‌ها لازم است و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم را برای همکاری دو جانبه در حوزه مرز‌های آبی و خاکی دارند.
سردار رضایی با اشاره به همکاری مرزبانان در راستای کمک‌های بشردوستانه، امداد و نجات دریایی افزود: این آمادگی وجود دارد تا مرزبانان دو کشور در ماه‌های آتی رزمایش و تمرین‌های مشترک دریایی برگزار کنند.
دریاسالار "ذکاء الرحمن" مدیر کل آژانس امنیت دریایی پاکستان هم در این نشست با ابراز خشنودی از دیدار با فرمانده مرزبانی ناجا، بیان داشت: تعامل و ارتباط دو سویه در برقراری امنیت مرز‌های مشترک پاکستان و ایران تاثیر و سهم بسزایی دارد.
وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در حوزه دریا، گفت: با توجه به هم مرز بودن کشور پاکستان با افغانستان بیش از ۹۰ درصد مواد مخدر کشف شده از افغانستان است که دشواری‌های زیادی را برای مرزبانان ما در حوزه دریا و خشکی ایجاد کرده است.
ذکاء الرحمن با تاکید براینکه وجود شناور‌های صیادی غیر مجاز در پاکستان به اقتصاد کشور آسیب رسانده است، تصریح کرد: ۱۴۹۶ شناور صیادی غیر مجاز توقیف و بیش از ۸ هزار خدمه این شناور‌های پاکستانی دستگیر شدند.
مدیرکل آژانس امنیت دریایی پاکستان با اشاره به عمق آب‌های انحصاری و اقتصادی کشورش (۸۴۰ مایل دریایی)، خاطر نشان کرد: در حوزه امداد و نجات و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی با تلاش شبانه روزی در حوزه سرزمینی فعالیت داریم.
همچنین به منظور ارتقاء تعاملات و همکاری‌های مرزی دریایی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، تفاهم نامه همکاری میان فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مدیر کل آژانس امنیت دریایی پاکستان به امضا رسید.
سردار "قاسم رضایی" در ادامه سفر خود به پاکستان با "احمد محمدی"سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی و رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی دیدار و در خصوص مشکلات و موانع موجود بر صادرات و واردات کالا و همچنین موضوع‌های مربوط به توقیف لنج‌های ایرانی در پاکستان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تفاهمنامه ایران پاکستان امنیت دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو که به منظور شرکت در دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا به تهران سفر کرده است، با «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد.

مرتضوی در این دیدار به تشریح مهمترین ظرفیت‌های صادرات محور جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های دو کشور پرداخت.

وزیر کار با اشاره به امضای ۸ یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی بر تسریع در اجرای این برنامه‌ها تاکید کرد.

مرتضوی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با بورکینافاسو را عهده دار است.

کد خبر 6089617

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد