Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نشست مشترک مرزی دریایی با حضور فرمانده مرزبانی ناجا و مدیر کل آژانس امنیت دریایی پاکستان در کراچی برگزار و تفاهم نامه همکاری امضا شد.
به گزارش آریا، نشست مشترک مرزی دریایی با حضور سردار"قاسم رضایی" فرمانده مرزبانی ناجا و دریاسالار"ذخاء الرحمن" مدیر کل آژانس امنیت دریایی پاکستان در کراچی برگزار و تفاهم نامه همکاری امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار رضایی در این نشست، گفت: همه روابط ما با کشور پاکستان در حال رشد و توسعه است و این تعامل می‌تواند مشکل‌های مربوط به مرز‌های آبی و خشکی را کاهش دهد.
وی، تعامل‌ها و روابط مرزبانان دو کشور را در سال جاری مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هدف از این سفر ایجاد نقطه عطفی در حوزه تعامل مرزی دریایی ایران و پاکستان است تا با مدیریت مشترک از جرایم مرزی دریایی جلوگیری کنیم.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه ایران اسلامی 8755 کیلومتر مرز مشترک با 15 کشور همسایه دارد، گفت: پاکستان یکی از کشور‌های خوب در همسایگی ما است که راستای ارتقاء امنیت مرز‌ها با تلاش دو جانبه گام‌های موثری در جهت خلا‌های مرزی دریایی می‌توان برداشت.
این مقام ارشد مرزبانی ناجا به کاربردی بودن نشست‌های مرزی دریایی دو کشور اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست‌ها علاوه بر تقویت وگسترش روابط دیپلماتیک، پیام قاطعی برای بدخواهان به همراه داشته که نتوانند در منطقه جولان دهند.
سردار رضایی با تاکید بر اجرای گشت‌های مشترک دریایی، اظهار کرد: کنترل مرز‌های مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای جلوگیری از ورود قاچاقچیان، صیادان غیر مجاز و آلودگی محیط زیست، می‌بایست کنترل مرز‌های دو کشور را بیش از پیش تقویت کنیم.
وی ادامه داد: احترام به قوانین دو کشور در مرز‌ها لازم است و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم را برای همکاری دو جانبه در حوزه مرز‌های آبی و خاکی دارند.
سردار رضایی با اشاره به همکاری مرزبانان در راستای کمک‌های بشردوستانه، امداد و نجات دریایی افزود: این آمادگی وجود دارد تا مرزبانان دو کشور در ماه‌های آتی رزمایش و تمرین‌های مشترک دریایی برگزار کنند.

تعامل دو سویه در برقراری امنیت مرز‌ها
دریاسالار "ذکاء الرحمن" مدیر کل آژانس امنیت دریایی پاکستان هم در این نشست با ابراز خشنودی از دیدار با فرمانده مرزبانی ناجا، بیان داشت: تعامل و ارتباط دو سویه در برقراری امنیت مرز‌های مشترک پاکستان و ایران تاثیر و سهم بسزایی دارد.
وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در حوزه دریا، گفت: با توجه به هم مرز بودن کشور پاکستان با افغانستان بیش از 90 درصد مواد مخدر کشف شده از افغانستان است که دشواری‌های زیادی را برای مرزبانان ما در حوزه دریا و خشکی ایجاد کرده است.
ذکاء الرحمن با تاکید براینکه وجود شناور‌های صیادی غیر مجاز در پاکستان به اقتصاد کشور آسیب رسانده است، تصریح کرد: 1496 شناور صیادی غیر مجاز توقیف و بیش از 8 هزار خدمه این شناور‌های پاکستانی دستگیر شدند.
مدیرکل آژانس امنیت دریایی پاکستان با اشاره به عمق آب‌های انحصاری و اقتصادی کشورش (840 مایل دریایی)، خاطر نشان کرد: در حوزه امداد و نجات و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی با تلاش شبانه روزی در حوزه سرزمینی فعالیت داریم.
همچنین به منظور ارتقاء تعاملات و همکاری‌های مرزی دریایی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، تفاهم نامه همکاری میان فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مدیر کل آژانس امنیت دریایی پاکستان به امضا رسید.
سردار "قاسم رضایی" در ادامه سفر خود به پاکستان با "احمد محمدی"سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی و رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی دیدار و در خصوص مشکلات و موانع موجود بر صادرات و واردات کالا و همچنین موضوع‌های مربوط به توقیف لنج‌های ایرانی در پاکستان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امضای تفاهم نامه امنیت دریایی ایران و پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان