Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@10:33:16 GMT

با این گوشی‌ها عکاس حرفه‌ای شوید

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۳۶۶۴

با این گوشی‌ها عکاس حرفه‌ای شوید

سال ۲۰۱۹ در حال تمام شدن است و اکنون زمان آن رسیده که لیستی از بهترین گوشی‌های موبایل در بخش دوربین را منتشر کنیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ۱۹کالا، سال ۲۰۱۹ در حال تمام شدن است و اکنون زمان آن رسیده که به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل در بخش دوربین بپردازیم. گوشی‌های هوشمندی که در ادامه خواهیم دید توسط بزرگ‌ترین و معتبرترین مرجع در این زمینه یعنی DXOMARK انتخاب‌شده‌اند؛ بنابراین، اگر هنوز به دنبال خرید گوشی هستید که بتواند بهترین تصاویر و فیلم‌ها را برایتان به ارمغان بیاورد؛ طبق گفته DxOMark مدل‌هایی که در ادامه اشاره می‌شود بهترین گزینه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق با DXOMARK لیست بهترین گوشی‌های هوشمند ۲۰۱۹ در بخش دوربین به شرح زیر است:

بهترین گوشی برای عکاسی

در صدر این جدول Huawei Mate ۳۰ Pro و Xiaomi Mi CC۹ Pro Premium Edition قرار دارند. این دو گوشی با کسب ۱۲۱ امتیاز لقب بهترین را از آن خود کرده‌اند. هر دو دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص خود هستند. Xiaomi CC۹ Pro Premium Edition از نظر بزرگنمایی با زوم اپتیکال ۲X و ۵X بهتر عمل می‌کند و همچنین از لنزهای اولتراواید بهتری برخوردار است. با این‌ حال Mate ۳۰ Pro در شرایط کم‌نور، تصاویری با جزئیات دقیق و نویز کمتری تولید می‌کند.

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری

DXOMARK سپس به معرفی بهترین گوشی برای فیلم‌برداری می‌پردازد. در این بخش آیفون ۱۱ پرو مکس با ۱۲۹ امتیاز همراه با CC۹ Pro بهترین جایگاه را کسب کرده‌اند. با این‌ وجود نماینده اپل، به دلیل رنج دینامیکی گسترده‌تر، نمایش بهتر جزئیات در قسمت‌های تیره و روشن و قسمت‌های قرار گرفته در سایه‌ و نیز کنتراست بالا، برتری خاصی از خود در زمینهٔ  فیلم‌برداری نسبت به رقبا نشان می‌دهد.

بهترین گوشی در بخش بزرگنمایی

Xiaomi CC۹ Pro Premium Edition در بخش بهترین گوشی برای بزرگنمایی بدون رقیب در صدر جدول ایستاده است، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، این گوشی در واقع دارای دو لنز تله فوتو است، زوم اپتیکال ۲ برابری برای پرتره و ۵ برابری برای تصویربرداری از مناظر است.

بهترین گوشی برای عکاسی عریض

Samsung Galaxy Note ۱۰+ ۵G موفق به دریافت عنوان بهترین گوشی برای عکاسی عریض شده است. این امر به دلیل داشتن لنز اولترا واید ۱۳ میلی‌متری است که با استفاده از آن تصاویر با کیفیت و زاویه دید گسترده ثبت می‌شود. اگر به دنبال خرید گوشی سامسونگ هستید این گوشی را از دست ندهید.

بهترین برای عکاسی در شب

در انتها نیز DxOMark گوشی Huawei Mate ۳۰ Pro را به‌عنوان «بهترین گوشی برای عکاسی در شب» انتخاب کرده است. نتایج تصویربرداری با این گوشی در شب به لطف سنسور بزرگ Quad-Bayer ۱ / ۱.۷ عالی است. این تلفن هوشمند با وجود فناوری قاب‌بندی یا همان ترکیب چندلایه فریم‌ها، قابلیت‌های پردازشی خاص و همچنین قابلیت دریافت و جمع‌آوری نور، تصاویر عالی را در شب ثبت می‌کند.

 برای اطلاع از اخبار به‌روز تکنولوژی و فناوری به‌ویژه در حوزه موبایل ۱۹کالامگ هر لحظه در کنار شماست.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: 19کالا خرید گوشی عكاسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا باید انسان‌ در «عکس‌های منظره‌» باشد؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایفوتوزاین، سوالی که معمولاً درمورد عکاسی از مناظر مطرح می‌شود این است که آیا بایستی از حضور انسان‌ در عکس‌ها استفاده کرد یا نه.
ما در این مقاله‌ی کوتاه به سه نکته‌ی مهم دراین مورد اشاره می کنیم تا اگر باری دیگر به عکاسی منظره پرداختید، حضور انسان‌ در آن‌، مدیریت شود.

1-  انتخاب اولویت در عکاسی منظره
هنگام عکاسی از مناظری که انسان یا انسان‌هایی در آن وجود دارد، بایستی این مورد را مدنظر قرار داد که حضور انسان، تأکید را از سوژه اصلی که همانا منظره است برندارد. در غیر این صورت، عکس شما از یک منظره زیبا تبدیل به یک عکس پرتره محیطی خواهد شد. نکته‌ای که در این زمینه حائز اهمیت است، حس طبیعی انسان‌ها در مواجهه با طبیعت است. از این بابت، تلاش کنید حس طبیعی آن‌ها را در لحظه عکاسی، تغییر نداده و وجود دوربین، مؤذب‌شان نکرده است. 

2-  ایجاد ارتباط معنایی مؤثر
عکاسی از یک جنگل یا یک منظره کوهستانی می‌تواند بسیار لذت‌بخش و الهام‌بخش باشد، اما اگر بتوانید هوشمندانه، انسان را به عکس‌تان اضافه کنید، بیننده می‌تواند با تصویر، ارتباط بصری بهتری برقرار کرده و باعث پرورش حس خیال‌پردازی او شود. عکاسی از غروب خورشید همراه با زوجی که در یک طرف کادر قرار گرفته‌اند، می‌تواند ماجرای احساسی زیبایی را شکل دهد، یا نمایش یک صخره‌نورد در کنار یک صخره‌ عظیم می‌تواند احساسی کاملاً متفاوت را در بیننده ایجاد کند.

3-  نمایش مقیاس بهتر
وجود انسان در عکس منظره می‌تواند به درک بهتر مقیاس عناصر آن کمک کند. برای مثال، پس‌زمینه‌ای از کوه‌های سر به فلک کشیده در مقایسه با انسان، می‌تواند سازه‌های عظیمی را به تصویر بکشد که در صورت عدم وجود انسان، قابل تصور نیست و نیز ابعاد دریاچه‌ای که یک مرد ماهیگیر در کنار آن مشغول ماهیگیری است، بهتر درک خواهد شد.

ترجمه از هادی دهقان‌پور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا باید انسان‌ در «عکس‌های منظره‌» باشد؟
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • برای میکاپ عروس، به کدام آرایشگاه زنانه تهران مراجعه کنیم؟
  • کری شاعرانه سپاهان برای پرسپولیس! (عکس)
  • عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس