Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@04:37:16 GMT

حکم دستگیری مورالس در بولیوی صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۴۰۵۶

ساعت24-به گفته وزیر کشور دولت موقت بولیوی، رئیس جمهور سابق، اوو مورالس تحت پیگرد قرار گرفت.

دادستان‌های بولیوی دستور بازداشت اوو مورالس، رئیس‌جمهور سابق را به اتهام فتنه‌گری و تروریسم که از سوی دولت موقت و در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر این کشور مطرح شده بود، صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،دادستانان شهر لاپاز، جیمی آلمانزا و ریکارد وییاکا به نیروهای پلیس دستور دادند که رئیس جمهور سابق را دستگیر و به مقر وزارت کشور تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوئیس فرناندو گواراچی ، رئیس بخش فساد عمومی پلیس بولیوی هم در گفت‌وگو با خبرنگاران در لاپاز تأیید کرد که حکم جلب بازداشت اوو مورالس صادر شده است.

آرتورو موریلو، وزیر کشور بولیوی نیز با انتشار تصویری از آنچه به نظر می رسد حکم جلب باشد، نوشته است، قابل توجه برای مورالس.

به دنبال اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بولیوی و تشدید فشارهای نیروهای مسلح این کشور علیه اوو مورالس، در اواسط ماه گذشته میلادی بولیوی را به مقصد مکزیک ترک کرد. اوو مورالس از اقدام نیروهای مسلح به عنوان «کودتا» یاد کرده است.

رئیس جمهوری سابق بولیوی هفته گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین به بوئنوس آیرس رفت.

وزارت کشور آرژانتین در بیانیه‌ای اخیرا اعلام کرد که به اوو مورالس پناهندگی سیاسی داده است.

اعتراضات در بولیوی به دنبال اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۹ آغاز شد. براساس نتایج اعلام شده، اوو مورالس که از سال ۲۰۰۵ در قدرت بوده با اختلاف ۱۰ درصدی به پیروزی رسید. اما مخالفان او را به تخلف و دستکاری نتیجه انتخابات متهم کردند.

پس از خروج اوو مورالس از کشور، جینین آنی‌یِز،‌ معاون دوم ریاست سنا، به عنوان رئیس جمهوری موقت سوگند یاد کرد.

اوو مورالس اقدام جینین آنی‌یز برای در دست گرفتن قدرت به طور موقت را «کودتایی خزنده» توصیف کرد.

طرفداران اوو مورالس می‌گویند، او تحت فشار ارتش و پلیس مجبور به کناره گیری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از شناسایی و دستگیری ۵۷ نفر از محکومان متواری در طرح عملیاتی یک روزه در گیلان خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران هدف از اجرای طرح‌های انتظامی را افزایش احساس امنیت و همچنین کاهش جرائم در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: مجموعه انتظامی با برخورد قاطع با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به صورت شبانه‌روزی برای تامین امنیت تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه با هدف شناسایی و دستگیری محکومان متواری، طرح عملیاتی یک روزه به صورت متمرکز در سطح استان گیلان اجرا شد، از شناسایی و دستگیری ۵۷ محکوم متواری طی عملیات‌های جداگانه در اجرای این طرح خبر داد و افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با تأکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در اجرای مستمر طرح‌های مقابله‌ای و پیشگیرانه، تصریح کرد: اجرای طرح‌های مشابه با هدف ارتقاء امنیت با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی

دیگر خبرها

  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود