Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد گفت:

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرهاد دژپسند صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همه محدودیت‌هایی که به جمهوری اسلامی تحمیل کرده‌اند اما خوشبختانه بنادر کشور وضعیت خوبی را دارند و دارای رونق واردات و صادرات هستند.

وزیر اقتصاد افزود: تا 24 آذر بالغ بر 31 میلیارد دلار صادرات و 31 میلیارد واردات و در مجموع بیش از 60 میلیارد دلار از طریق بنادر کشور واردات و صادرات صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دژپسند بیان داشت: با توجه به ورود کالاهای اساسی به کشور صف‌هایی در بنادر به وجود آمده اما به تدریج شاهد روان شدن واردات و صادرات در بنادر خواهیم بود.

وزیر اقتصاد در خصوص اقدامات انجام شده در راستای مقررات زدایی مجوزات کسب و کار ابراز کرد: در یک سال گذشته جلسات مربوط به مقررات زدایی مجوزات به صورت جدی پیگیری و نشست‌های متعددی در این راستا برگزار شده است، و بر اساس آخرین آمار گزارش شده برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مجوزات خود را در سامانه پایگاه اطلاع رسانی مجوزات بارگذار نموده‌اند و برخی سازمان‌های دیگر همانند سازمان جهاد کشاورزی در حال بارگذاری مجوزات کسب و کار در حوزه کاری خود هستند.

طبق قانون اجرایی شدن اصل 44 و اصلاحیه سال 93 این قانون، هیات مقررات زدایی که ریاست آن با وزیر اقتصاد است موظف شده تا تمامی مجوزهای کسب و کار را اصلاح کرده و در پایگاه اطلاع رسانی مجوزها منتشر کند. لذا تمامی دستگاه های صادر کننده مجوزهای کسب و کار ملزم شده اند تا تمامی شرایط صدور مجوز را در این پایگاه ثبت کنند و هیات تمامی این مجوزها را بازبینی و اصلاح کند.

مدت زمان قانونی ثبت این مجوزها د ر پایگاه اطلاع رسانی در سال 93، سه ماه تعیین شده است. عدم ثبت مجوز توسط برخی از دستگاه ها سبب شده است تا اطلاعات کاملی از مجوزهای کشور در این پایگاه در دسترس نباشد.

علاوه بر آن هیات مقررات زدایی نیز به وظیفه قانونی خود عمل نکرده و بسیاری از منجوزهایی که تاکنون ثبتا شده است، مورد بازبینی و اصلاح قرار نگرفته است. چنانکه رهبر معظم انقلاب نیز چند ماه قبل روند صدور مجوزهای کسب و کار را به هفتاد خوان تشبیه کردند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر اقتصاد بوشهر جمهوری اسلامی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و شهرستان دامغان، بیان کرد: مردم انتظار دارند که دولتی‌ها به صورت شفاف میزان اعتبارات و مصوبات را بیان کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شده و مسئولان گزارش عملکرد خود را نیز بیان کنند، افزود: اعلام تعداد مصوبات و میزان اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و شهرستان دامغان یک مطالبه عمومی است

امام جمعه دامغان در ادامه ضمن اشاره به هفته کارگر و با بیان اینکه اسلام برای این قشر ارزش و جایگاه خاص قائل است، تاکید کرد: مسئولان باید از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا این قشر با انگیزه بیشتری به رشد تولید کمک نمد.

کد خبر 6089141

دیگر خبرها

  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست