Web Analytics Made Easy - Statcounter

اندیشکده فرانسوی "مرکز تحلیل تروریسم" در گزارش نوشت: تعداد زیادی از سربازان فرانسوی به داعش پیوسته‌اند و درواقع ارتش فرانسه تبدیل به پایگاه جذب نیرو برای گروه تروریستی شده است.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، در گزارش این اندیشکده آمده است: ارتش فرانسه تبدیل به یک هدف استراتژیک جذب نیرو برای گروه‌های تروریستی شده و سربازان سابق یک دارایی باارزش برای این گروه‌ها محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از خبرگزاری فرانس ۲۴، این سربازان بعضا از نیروهای کارآزموده همانند تفنگداران دریایی، چتربازان و کماندوهای ارتش فرانسه بوده‌اند.  

در این گزارش در بند "سربازان و جهاد" به پرونده ۲۳ عضو سابق ارتش که از سال ۲۰۱۲ تاکنون به گروه‌های تروریستی و افراطی پیوسته‌اند، اشاره شده است. چندین لژیونر سابق در ارتباط با توطئه‌های تروریستی فرانسه دستگیر شده‌اند و اسامی چند چترباز سابق یا فرمانده در لیست رهبران واحدهای رزمی داعش در عراق و سوریه دیده شده است.

در گزارش پارلمان نیز تعداد این افراد ۳۰ تن اعلام شده است.

در این گزارش تاکید شده است: دیگرانی که در فرانسه مانده‌اند در طراحی حملات علیه سربازان و یا سایت‌های نظامی مشارکت دارند. برخی از این افراد پس از پیوستن به ارتش فرانسه افراط‌گرا شده‌اند، برخی نیز پس از انفصال از خدمت تفکرات رادیکالی پیدا کرده‌اند. برخی نیز تصمیم به رفتن و پیوستن به گروه‌های تروریست را قبل از استخدام در ارتش فرانسه داشته‌اند.

سازمان اطلاعات ارتش فرانسه می گوید تلاش‌ها برای یافتن  و ممانعت از افراط‌گرا شدن سربازان آغاز شده است. براین اساس مقامات فرانسه، نظامیان افراط‌گرا یا کسانی را که ممکن است میل به افراط‌گری داشته باشند زیر نظر قرار می‌دهند و قوانین سخت‌تری در فرانسه برای انجام تحقیقات اداری درباره نظامیان وضع شده است.

طبق اعلام خبرگزاری فرانسه برخی از نظامیانی که به تروریست‌ها پیوستند به دنبال پناهگاهی برای جبران ناامیدی خود از شغلی بودند که باعث شکست آنها شده بود یا اینکه از میان افرادی بودند که از مشکلات روانی بزرگی رنج می‌برند.

در این گزارش تاکید شده است، آشنایی و علاقه آنها به سلاح و برخورداری از درایت و آگاهی نظامی موجب ورود آنان به گروه‌های تروریستی مختلف شده است .برخی از نظامیان سابق با بهره گیری از آموزش نظامی‌شان در ارتش فرانسه و آشنایی با اوضاع و تجربه میدانی توانستند در قلب تشکیلات افراط‌گرا برای حملات در فرانسه طرح‌ریزی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش فرانسه داعش تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امیر دریادار سیاری از گروه مخابرات ارتش

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بازدید از یگان‌های تابعه ستاد آجا، صبح امروز (سه شنبه) از گروه مخابرات ارتش بازدید کرد.

وی از بخش‌های مختلف ستادی، آموزشی، عملیاتی و منازل سازمانی گروه مخابرات ارتش بازدید کرد و دستوراتی را در راستای ارتقای توان عملیاتی و پیشرفت هرچه سریع تر پروژه‌ها، تجهیزات و فناوری های جدید مخابراتی این گروه صادر کرد.

رئیس ستاد ارتش همچنین در این بازدید از پای کار بودن و آمادگی بالای گروه مخابرات ارتش در اجرای دقیق و بی کم و کاست مأموریت‌های محوله به‌ویژه در جریان حمله موشکی اخیر (وعده صادق) تقدیر و تشکر کرد.

فرماندهان و مسئولان یگان‌های ارتباطات زیرساخت ارتش در مناطق مختلف کشور، به صورت ویدئو کنفرانس و برخط، از روند آمادگی رزمی و عملکرد سامانه‌های ارتباطی خود به ارائه گزارش پرداختند.

در این بازدید امیر سرتیپ ناصر مختارزاده، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتش و امیر سرتیپ ابوالفضل سپهری راد، معاون بازرسی آجا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید امیر دریادار سیاری از گروه مخابرات ارتش
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی