Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیت-جهانپور گفت: اولین محوموله واکسن تزریقی فلج اطفال از سوی یونیسف به ایران ارسال شده و تا پایان سال یک محموله دیگر به کشور ارسال می‌شود.

کیانوش جهانپو سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: یکی از پروتکل‌های کشوری تهیه واکسن خوراکی و تزریقی فلج اطفال است که نوع خوراکی آن حاوی ویروس زنده ضعیف شده است و واکسن خوراکی در ۱۵۴ کشور دنیا برای مقابله با بیماری فلج اطفال استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: از سال ۲۰۱۶ سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد کرده است که واکسن خوراکی ۳ ظرفیتی با واکسن خوراکی ۲ ظرفیتی و یک واکسن تزریقی ۳ ظرفیتی جایگزین شود.

جهانپو با اشاره به اینکه واکسن تزریقی حاوی ویروس غیر فعال بوده و خظر ابتلای به عارضه را کاهش می‌دهد، افزود: برنامه واکسیناسیون کشوری از سال ۹۴ همراه با واکسن خوراکی ۳ ظرفیتی برای مقابله با بیماری فلج اطفال است، اما محدودیت‌هایی در تهیه واکسن تزریقی در سطح جهان وجود دارد و امروزه براساس اولویت کشور‌هایی که بیشتر در معرض خطر هستند واکسن را دریافت می‌کنند.

او گفت: از سال ۹۵ توزیع واکسن در ۹ استان اولویت دار به خصوص مناطق مرزی انجام شده است به طوری که در سال جاری بیش از ۱ میلیون کودک به وسیله واکسن تزریقی فلج اطفال در برابر بیماری ایمن شده‌اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: واکسن تزریقی فلج اطفال در ۱ نوبت و نوع خوراکی آن در ۵ نوبت برای مقابله با بیماری فلج اطفال استفاده می‌شود.

جهانپو تاکید کرد: اولین محموله واکسن تزریقی از سوی یونیسف به ایران ارسال شده است و بر اساس پیش بینی‌ها تا پایان سال یک محموله دیگر نیز وارد کشورمان می‌شود.

او یادآوری کرد: از سال ۷۹ تا به امروز هیچ مورد ابتلا به فلج اطفال در کشور مشاهده نشده است، اما در مناطق مرزی و استان‌های هم‌جوار با کشور‌هایی که سطح بهداشت پایین تری نسبت به ایران دارند واکسیناسیون فلج اطفال در اولویت وزارت بهداشت قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو واکسن تزریقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اردیبهشت فصل رویش "ریواس" گیاه کوهی پرخاصیت است؛ خاستگاه این گیاه کوهی با ساقه‌های قرمز و سبز در مناطق کوهستانی است.

ساقه‌های این گیاه برای تازه‌خوری و استفاده در انواع خورشت و سوپ کاربرد داد و برگ‌هایش علاوه بر خوراک دام، سبب جلوگیری از جاری شدن سیلاب در دشت‌ها می‌شود.

ریواس از تيره ترشک ها است و مصرف دارویی هم دارد که البته برداشت  بی‌رویه آن به به طبیعت و محیط زیست آسیب می رساند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی