Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رییس کل دادگستری استان اردبیل امروز در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل گفت: در گذشته مسائل مالی در بروز اختلافات خانوادگی کمرنگ بود اما امروز در بیشتر اختلافات و بروز آسیب‌های اجتماعی مسائل مالی و شرایط اقتصادی نامطلوب دخیل است و مشکلات معیشتی خانواده‌ها را با چالش مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جوانان بسیاری بخاطر جرایم در زندان هستند که عمده آن مربوط به موادمخدر است و منشاء بیشتر آنها به فقر اقتصادی خانواده‌ها برمی‌گردد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل بیان‌کرد: اگر به وضعیت اقتصادی خانواده‌ها توجه شود بدنبال آن وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز بهبود می‌یابد و مطابق بررسی‌هایی که از پرونده‌های موجود در دادگاه‌ها به‌عمل آمده بیشتر مشکلات موجود مربوط به مسائل مالی و اقتصادی است.

عتباتی گفت: ایجاد اشتغال و تولید از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاری‌هایی که منجر به اشتغال می‌شود حمایت می‌کند.

او افزود: یکی ار مشکلات اصلی استان بیکاری است و دستگاه قضایی هم همگام با دولت برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی تلاش می‌کند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه صنعت گفت: کار مقدماتی راه‌اندازی این شورا با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت و واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده و بزودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی جوانان مشکلات معیشتی دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سال 1402 مردان 55/6 درصد و زنان 44/4 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر 56/6 درصد برای مردان و 43/4 درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر 130 مرد فوت شده، 100 زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال 1402 تعداد 442 هزار و 213 رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  418 هزار و 741  رویداد فوت ثبت شده، 5/6 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است