Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی: جهان اسلام باید تدابیری برای رهایی از سلطه دلار و سیستم مالی آمریکا پیش بینی کند، اثبات ارزش پهپاد پستی در مواقع اضطراری، واکنش جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، روحانی: جهان اسلام باید تدابیری برای رهایی از سلطه دلار و سیستم مالی آمریکا پیش بینی کند، اثبات ارزش پهپاد پستی در مواقع اضطراری،  واکنش جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۲۸ آذرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی: جهان اسلام باید تدابیری برای رهایی از سلطه دلار و سیستم مالی آمریکا پیش بینی کند

اجلاس سران کشورهای اسلامی ( کوآلالامپور 2019) صبح پنج شنبه (۲۸ آذر)به وقت محلی با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و سران کشورهای مالزی، ترکیه و قطر و صدها تن از شخصیت ها و نخبگان کشورهای اسلامی در مرکز همایش های بین المللی شهر کوآلالامپور پایتخت مالزی آغاز شد.

رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه این اجلاس با برشمردن مهمترین چالش های نوظهور جهان اسلام در سطوح ملی و بین المللی، همکاری و تعامل میان کشورهای اسلامی را برای تبدیل جهان اسلام به یک بلوک بزرگ قدرت در عرصه بین المللی ، یک اصل بی‌جایگزین دانست و برای تحقق این هدف ، 3 طرح اجرایی مهم را به اجلاس کوالالامپور پیشنهاد داد.

متن کامل سخنان حجت الاسلام والمسلمین روحانی در افتتاحیه اجلاس سران کوآلالامپور2019 به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب‌العالمین و الصلوه و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

جناب آقای دکتر ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر محترم مالزی
رؤسای محترم جمهوری، نخست‌وزیران محترم
رؤسای هیأت‌ها

خانم‌ها و آقایان؛

 السلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته، 

در ابتدا مایلم از ملت و دولت مالزی برای مهمان‌نوازی گرم و تشکیل این نشست، و از جناب آقای ماهاتیر محمد به ‌خاطر این ابتکار مهم، و خلق الگویی ارزشمند از تنوع مسالمت‌آمیز فرهنگی، شجاعت در برداشتن گام‌های تازه‌ای برای پل‌زدن میان شرق و غرب جهان اسلام و دوراندیشی در نزدیک‌کردن نگرش‌های متنوع تشکر نمایم.


عالی‌جنابان؛
جهان اسلام در سطوح ملی و بین‌المللی با چالش‌های نوظهوری مواجه است که مسیر توسعه و پیشرفت را ناهموار نموده است. مهم ترین این چالش ها را می‌توان چنین برشمرد:
1- چالش های فرهنگی و هویتی:
خطرِ تضعیف هویت ملی و اسلامی، فاصله گرفتن نسل جوان از هویت خود و غلبه فرهنگ های بیگانه، جدی ترین تهدید برای جهان اسلام است. پیشتازی غرب در توسعه تکنولوژی‌های جدید، به نقطه قوت آنان در تحمیل جریان خبری، فرهنگ مصرفی و سبک زندگی‌غربی تبدیل شده‌است. تلاش مشترک برای جبران عقب‌ماندگی در فناوری‌های اطلاعاتی، حرکت به سمت شبکه‌های ارتباطیِ ملی و منطقه‌ای و افزایش سهم کشورهای اسلامی در اقتصاد دیجیتال نقشه راه آینده ما برای مواجهه با این چالش است.

 

انسجام ملی در افغانستان و همگرایی بین کشورهای منطقه لازمه ایجاد شرایط پایدار

«کیوان خسروی» شب گذشته (چهارشنبه 27 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره اجلاس گفتگوی امنیت منطقه‌ای گفت: این نشست دومین نشست بعد از مهرماه گذشته برگزار می شود که مهمانانی از هفت کشور منطقه در سطح خوبی شرکت کرده بودند ودرباره چالش های سیاسی - امنیتی افغانستان و کشورهای متاثر از این چالش ها صحبت کردند .

 

سخنگوی شورایعالی امنیت ملی با اشاره به اینکه بیش از 40 سال است که افغانستان با تروریسم، جنگ و ناامنی مواجه است، گفت: این کشور تبدیل به کانونی شده که زمینه را برای قدرت های فرامنطقه ای فراهم کرده تا بتوانند در مسائل امنیتی منطقه تاثیر گذار باشند.

 

وی در توضیح بیشتر درباره شرایط کنونی افغانستان گفت: با نگاه جامع تر به مشکلات افغانستان محورهای مختلفی عیان می شود که نشان می دهد دخالت خارجی نقش تعیین کننده ای در ناامنی افغانستان دارد.

 

سخنگوی شورایعالی امنیت ملی ادامه داد: اما بافت بومی و قبیله ای افغانستان و فقدان زیرساخت های اقتصادی و اختلاف نظرهای جدی بین گروههای سیاسی و قومی در افغانستان وحدت و انسجام را در این کشور تحت تاثیر قرار داده است بنابراین نقش و تاثیر گذاری کشورهایی چون آمریکا که به دنبال مدیریت ناامنی در افغانستان است نقش تعیین کننده ای دارند.

 

خسروی با بیان اینکه با توجه به اینکه همسایگان افغانستان نیز از ناامنی این کشور مورد تهدیدهستند، این اجلاس زمینه مناسبی برای کاهش مداخلات به وجود می آورد، گفت: در این اجلاس همه مقامات امنیتی به موضوع ضرورت ایجاد تغییر برای دستیابی به امنیت در افغانستان تاکید داشتند

 

نظام اقتصادی عمدتاً بانک محور است/ حمایت از حقوق سپرده گذاران با صندوق ضمانت سپرده ها

«محمد حسین حسین زاده بحرینی» شب گذشته (چهارشنبه 27 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه نظام اقتصادی عمدتاً بانک محور است، گفت: در نظام بانکداری کشور سپرده گذاران و تسهیلات بگیران و سهامداران را می توان بخشی از ذی نفعان بانک ها معرفی کرد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر طرح اصلاح نظام بانکداری به قانون تبدیل شود در این قانون یکی از مصوبات قبلی مجلس مبنی بر تاسیس صندوق ضمانت سپرده ها بصورت قانونی تثبیت می شود، ادامه داد: پس از تصویب و تاسیس این صندوق اگر برای بانکی مشکلی پیش آمد صندوق ضمانت سپرده ها، از حقوق سپرده گذاران حمایت کرده و سپرده های آنها را تامین می نماید.

 

حسین زاده بحرینی در خصوص عدم بازپرداخت تسهیلات از سوی افراد گفت: اگر کسی تسهیلات دریافت کرد و بدلیل مشکلات اقتصادی فعلی از باز پرداخت آن بازماند بدهی افراد منبع سود و جرائم بانک می شود و زمانی که فرد بدهکار بصورت یکباره مبلغی (مثلا 500 تومان) به بانک پرداخت می کند در این لحظه بانک بخش اعظم این مبلغ را بابت سود و جرائم برداشته و بخش کوچکتری را بابت اصل بدهی برخواهد داشت. نتیجه این می شود که موتور سود و جریمه افراد نزد بانک ها همچنان روشن می ماند.

 

وی با بیان اینکه سرعت رشد بدهی بانکی به شدت بالا است، افزود: نرخ سود تسهیلات بانکی و سودهای مرکبی همچون سود روی سود و سود روی جریمه ها از جمله عوامل موثر بر این سرعت فزاینده است. در طرح اصلاح نظام بانکی جلوی همه این سودها گرفته می شود.

 

کمیسیون امنیت ملی مجلس موارد ارجاعی به کمیسیون در رابطه با لایحه بودجه ۹۹ را بررسی می کند

دستورکار نشست های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در هفته آتی برای روزهای دوشنبه تا سه شنبه (دوم تا سوم دی ماه) منتشر شد.

بر این اساس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز دوشنبه (دوم دی ماه) نشست هیأت رئیسه و رؤسای کارگروهها و بررسی پیشنهادات نمایندگان  و موارد ارجاعی به کمیسیون در رابطه با لایحه بودجه سال 1399 کل کشور را در دستورکار دارد.

همچنین؛ این کمیسیون روز سه شنبه (سوم دی ماه)   لایحه بودجه سال 1399 کل کشور را جمع‌بندی می کند.

 

روحانی: هرگونه فشار و تنگنا علیه قطر محکوم است

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر که امروز پنجشنبه انجام شد، با بیان اینکه روز به روز شاهد توسعه روابط تهران – دوحه هستیم، افزود: در کنار قطر بوده و هستیم  و هرگونه فشار و تنگنای ایجاد شده علیه این کشور را محکوم می کنیم.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه ایران  قطر باید از فرصت نزدیکی و قرابت برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری استفاده کنند، افزود: دو کشور می توانند در زمینه های مختلف همکاری نزدیک داشته باشند. رئیس جمهور با اشاره به اینکه تهران و دوحه در شرایط اقتصادی موجود می توانند بسیاری از نیازمندی های یکدیگر را رفع کنند، گفت: می توانیم در زمینه سرمایه گذاری  مشترک همکاری داشته باشیم .

امیر قطر نیز با ابراز خوشحالی از ملاقات رئیس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس کوآلالامپور، گفت: روابط دو کشورروابط ویژه ای است و در شرایط امروز منطقه باید  روابط ما و تماسها بیشتر باشد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با قدردانی از مواضع ایران در قبال تحریم قطر، گفت: موضع ایران مورد تحسین ماست و ما آن را فراموش نمی کنیم.

امیر قطر همچنین تاکید کرد: معتقدم ایران و قطر می توانند از این شرایط سخت که برایشان ایجاد شده عبور کنند.

 

دریادار سیاری: امنیت کشور در آسمان، دریا و زمین تامین داریم

در ادامه سلسله پیگیری‌های به عمل آمده توسط مسئولان ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت کسری اعتبارات سال ۹۸ و همچنین انتظارات و مشکلات موجود در لایحه سال ۱۳۹۹ ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش به دعوت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شواری اسلامی صبح  دیروز چهارشنبه در جلسه این کمیسیون حضور یافت.

  در این جلسه که با حضور مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انجام شد، امیر دریادار سیاری با اشاره به مشکلات فراروی ارتش گفت: اراده وایمان قوی کارکنان در مواجهه با مشکلات اعتباری همواره پیروز میدان بوده است.   او با اشاره به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حفظ امنیت مرز‌ها و آمادگی مقابله با دشمن توسط نیرو‌های مسلح افزود: نیرو‌های مسلح باید آماده مقابله با هر نوع فتنه‌ای باشند و خود را آماده نگهدارند.   رئیس ستاد ارتش تصریح کرد: مطابق قانون اساسی، ارتش حافظ استقلال و تمامیت ارضی کشور است و مأموریت‌های گسترده‌ای بر عهده دارد و از زمین، دریا، آسمان کشور شبانه روز مراقبت می‌کند، بنابراین ارتش همه جای کشور حضور دارد. امیر دریادار سیاری گفت: اشراف کامل نیرو‌های هوایی بر همه تهدیدات آسمان، حضور در همه آب‌ها و دریا‌هایی که منافع جمهوری اسلامی در آن قرار دارد و پوشش کامل خاک جمهوری اسلامی و مراقبت بر تمامی تهدیدات احتمالی از مأموریت‌های موفق ارتش جمهوری اسلامی است. ضرورت دارد توجه ویژه به بودجه ارتش شود تا در انجام مأموریت‌ها موفق‌تر عمل کند.    

ارزش پهپاد پستی در مواقع اضطراری اثبات می‌شود/ مردم تمایل دارند در مورد این پدیده شوخی کنند

محمدجواد آذری جهرمی در مورد دلیل طراحی پهپاد پست خبر‌سازی که به عنوان سورپرایز پنجشنبه معروف شده و به نام سجاد نامگذاری شده است، گفت: سورپرایز به معنای تفاوت داشتن است که در مورد این نوع پهپاد مصداق دارد، چرا که خدمات نوینی را ارائه خواهد داد که در دیگر کشورهای دنیا کمتر وجود دارد و یک اقدام بدیعی است که شرکت پست انجام داد.

عضو هیات دولت دوازدهم، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که وقتی ارائه خدمات آن را مشاهده کنیم به ویژه در مناطق محروم و برای کمک به افراد آسیب‌دیده در مواقع اضطراری، در آن زمان ارزش و بزرگی این اقدام روشن می‌شود.

 

واکنش جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل

سید عباس موسوی همسویی جبهه صهیونیسم و رژیم های مرتجع منطقه با این قطعنامه که به هر نوع هنجارحقوق بشری بی اعتنا بوده و حامی تروریسم، افراطی گری و ناقض حقوق بنیادین بشر هستند را دلیل روشنی بر نامشروع بودن آن دانست و افزود: استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر و بکارگیری استانداردهای دوگانه در این حوزه مغایر با ارتقاء پایدار حقوق بشر است.

موسوی در ادامه اظهار داشت: به رغم این واقعیت، رویکرد حامیان این قطعنامه اتخاذ «استانداردهای دوگانه» در خصوص وضعیت حقوق بشر کشورها و تسری موضوع به مجامع بین المللی بویژه سازمان ملل است و بر این اساس از اینکه ساز و کارهای سازمان ملل متحد مورد چنین سوء استفاده هایی قرار گرفته اند ابراز تاسف می نمائیم.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی رویکرد مخرب حامیان این قطعنامه در رابطه با جمهوری اسلامی ایران را واجد اشکالات و ایرادات متعدد، از جمله:  استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر، نادیده گرفتن ارزش ها، باورها و ویژگیهای خاص فرهنگی جوامع مختلف، عدم توجه به واقعیتها در نتیجه تاثیر پذیری از فضای رسانه ای و تبلیغاتی علیه کشورمان و بی توجهی و سکوت نسبت به نقض گسترده حقوق بشر ملت ایران در نتیجه اعمال تحریم های ظالمانه و غیر قانونی دانست./

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما کانون های مساجد وحدت حوزه و دانشگاه روزنامه فعالیت های مسجدی حوزه علمیه اردبیل اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر شنبه در مراسم شهادت ششمین اختر آسمان ولایت و امامت، امام جعفر صادق (ع) در مصلی امام خمینی (ره) رشت ضمن تسلیت سالروز شهادت پیشوای امت اسلامی امام صادق (ع) اظهار کرد: شیعه به مذهب جعفری نیز تعبیر می‌شود زیرا شیعه مدیون کلاس‌ها و دانشگاه عظیم علمی و روایی است که از مکتب امام صادق (ع) دارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ورود اسلام به برخی کشورهای اروپایی از جمله بوسنی تصریح کرد: برخی مسلمانان اروپا در تعالیم‌شان می‌گفتند «تاریخ اسلام پنجاه سال بعد از پیامبر (ص) را مطالعه و تحقیق نکنید» و هدف از بازداشتن مسلمانان از تحقیق در این زمینه، این بوده که مسلمانان نسبت به حوادث و اتفاقات رخ داده در درون جامعه اسلامی بعد از پیامبر آگاه نشوند؛ اما برخی تحلیلگران غربی که به آئین اسلام گرویدند اسلام را از همین رهگذر مطالعه و متوجه حقایق آن شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام صادق (ع) ۳۴ سال امامت را بر عهده داشتند و آغازگر جهاد در عرصه فقه و فقاهت و تربیت جامعه اسلامی بودند، افزود: آن حضرت حدود ۴ هزار شاگرد تربیت کردند و در دوران حیات و امامت خویش با فشارهای منصور دوانیقی (لعنت‌الله علیه) مواجه شدند؛ ظلم‌ها و فشاری که منصور بر امام وارد کرد، بر هیچ امامی وارد نشده بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه منصور دوانیقی (لعنت‌الله علیه) همواره امام صادق (ع) را تحقیر می‌کرد و مورد شکنجه روحی قرار می‌داد گفت: او آرامش را از امام سلب کرده بود و بارها تصمیم به قتل امام را گرفته بود؛ سرانجام آن حضرت را به شهادت رساند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل حکومتی مبتنی بر احکام و آرمان‌های اسلام از جمله اهداف و آرزوهای اهل‌بیت و عالمان دین در دوره‌های مختلف بود، افزود: اهل‌بیت عصمت و طهارت در دوران حیات‌شان، شکنجه‌های روحی و سختی‌های زیادی را متحمل شدند تا حکومتی مبتنی بر احکام اسلام تشکیل دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حکومت اسلامی در ایران در سایه تلاش‌های شهیدان، امام و روحانیت شکل گرفت؛ حکومتی که آرزوی انبیا و اهل‌بیت عصمت و طهارت بود، تصریح کرد: دشمن امروز تلاش می‌کند ما را درگیر امور جزئی و سیاه‌نمایی‌ها کند تا از اصل نظام و حکومت اسلامی که مورد توجه انبیا و اولیا است فاصله بگیریم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بسط قدرت جمهوری اسلامی که معادلات تمام قدرتمندان جهانی را برهم زده و قدرت‌های نظامی را وادار به خضوع کرده است، افزود: با وجود هجمه‌های گوناگون علیه نظام اسلامی اما در این فضاهای مسموم جهانی نیز طعم شیرین اداره جامعه بر مبنای اسلام و مدیریت اسلامی در اذهان و دل‌های ملل نشسته است و ملت‌ها حکومت اسلامی و پیام جمهوری اسلامی را باور کردند و جمهوری اسلامی در سرتاسر دنیا تأثیرات شگرف خود را به منصه ظهور رساند.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «علم و عمل باید در کنار هم باشد» تصریح کرد: عمل بدون معرفت و دانش فایده‌ای ندارد البته علمی که با عمل همراه نباشد نیز فایده‌ای ندارد.

کد خبر 6096421

دیگر خبرها

  • جامعه‌ای برهنه نبوده‌ایم بلکه متنوع به لحاظ حجاب بوده‌ایم | طرفداران جمهوری اسلامی کلاه بر سرش گذاشتند | تمام جهان را در مقابل‌مان قرار داده‌ایم
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه