Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام آذرافروز بر تشکیل حلقه های صالحین در مساجد و پایگاه ها تاکید کرد و گفت: قبل از تشکیل، سرگروه های این حلقه ها باید کاملا بر مبانی رهبر انقلاب مسلط باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت الاسلام حسن آذرافروز» شب گذشته در دوره مقدماتی تربیت و توانمندسازی سرگروه های شجره طیبه صالحین اظهار کرد: باید در مساجد و پایگاه ها حلقه های صالحین تشکیل شود اما قبل از تشکیل، سرگروه های این حلقه ها باید کاملا بر مبانی رهبر انقلاب مسلط باشند و فرهنگ صحیفه خوانی امام خمینی (ره) را راه بیاندازند تا بر اساس گفتمان ایشان قدم بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر حوزه علمیه بقیه الله سفیران هدایت شمال خوزستان عدم شناخت کافی از مبانی انقلاب را یکی از آسیب های اساسی دانست و گفت: این مبانی با پیروی و عمل به بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به دست خواهد آمد و در بحث جریان شناسی نیز باید افکار را شناخت.

 

وی اذعان داشت: اگر ما بر این مبانی مسلط و وارد نباشیم، در روزی که رهبر انقلاب به ما نیاز دارد، به اشتباه در جبهه مقابل ایشان قرار می گیریم.

 

«علی اصغر بندری» نیز با تاکید بر اینکه سرگروه های حلقه های صالحین باید در سیستم خود یک طرح آموزشی خداشناسی داشته باشند اضافه کرد: نوجوانی و جوانی که هنوز نسبت به پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و قرآن کریم شبهه و سوال دارد یا کلا تصویری از قرآن ندارد، تا زمانی که این باورها در ذهن آنها حل نشوند، صحبت کردن در مورد ولایت فقیه هم هیچ فایده ای برای آنها نخواهد داشت.

 

معاون آموزشی حوزه علمیه بقیه الله سفیران هدایت شمال خوزستان تاکید کرد: در این حلقه ها اول باید اصول اعتقادی جوانان و نوجوانان تقویت شود نه اینکه از ابتدا با آنها در خصوص ولایت فقیه صحبت شود، چرا که آنها هنوز در بحث خداشناسی مشکل دارند و برای همین همیشه باید اول آسیب اصلی را رفع کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: کسانی که در یک جامعه قصد ایجاد و تشکیل حکومت را دارند، باید حکومت آنها سکولار، دینی و یا دیکتاتوری باشد اما امروز سیستم حکومت دیکتاتوری منسوخ شده و دیگر این نوع حکومت در جهان جواب نخواهد داد.

 

حجت الاسلام بندری در ادامه به تحلیل و بررسی دلایل اختلاف حکومت دینی با حکومت سکولار پرداخت و صنعت های مواد مخدر، پورنوگرافی و ترویج مسائل جنسی، فروش انسان و فروش مشروبات الکی را از جمله دلایل این اختلافات برشمرد.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما مسجد وحدت حوزه و دانشگاه حوزه علمیه بارندگی و سیلاب اردبیل فهما دوره توانمندسازی سرگروه های حلقه های صالحین مبانی انقلاب اندیمشک حلقات صالحین حوزه علمیه بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۹۸ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص پیشنهاد تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار بیان کرد: براساس تأکید رئیس جمهور بر ضرورت وجود هیئت امنای مشترک و متمرکز برای هدایت تمامی ستادهای فناوری با حمایت و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه شماره ۸۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد ماده واحده‌ای در خصوص تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار تدوین و در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح شود.

وی افزود: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به منظور ارتقای عملکرد و بهره‌وری ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار و ایجاد زمینه ساختاری لازم برای رفع چالش‌های اداری و مالی موجود این ستادها ماده واحده پیشنهادی خود را برای تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد علم و فناوری ارسال کرد که پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی در این ستاد، موضوع در این جلسه ارائه شد و با استماع نظرات اعضای شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مقرر شد در جلسه آتی این شورا در خصوص اعضای این هیات امنا و حوزه وظایف آن جمع‌بندی صورت گیرد.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص نهایی‌سازی پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی بیان کرد: پیشنهاد تدوین سند ملی توسعه فناوری‌های کوانتومی توسط سازمان انرژی اتمی مطرح شد و در جلسه ۱۳۵ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مورخ مقرر شد تدوین سند در دستور کار ستاد علم و فناوری قرار گیرد. به منظور مشارکت سایر دستگاه‌ها در تدوین این سند مکاتباتی در این خصوص صورت گرفت و با توجه به تدوین سندهای مختلف بخشی در این خصوص توسط دستگاه‌های مختلف، تمامی این سندها برای تهیه سند واحد و یکپارچه کوانتوم با ابعاد ملی دریافت و مقرر شد بررسی و نهایی‌سازی پیش‌نویس این سند در قالب میز تخصصی تدوین سند کوانتوم انجام گرفته و برای طی فرآیند تصویب در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور طرح شود.

وی افزود: میز تخصصی تدوین سند کوانتوم پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با مشارکت سایر دستگاه‌ها و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، اولین پیش‌نویس این سند برای طرح در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور آماده کرده است. در این جلسه پس از بیان اهمیت برنامه‌ریزی راهبردی در علوم و فناوری‌های کوانتومی و ملزومات توسعه این فناوری، کلیات سند مطرح شد. در جلسات آتی ستاد، در خصوص جزئیات و برخی موارد باقیمانده تصمیم گیری خواهد شد، و امیدواریم طی هفته های آینده بتوانیم به تصویب ‌پیش نویس در ستاد، جهت طرح و تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برسیم.

کد خبر 6094487

دیگر خبرها

  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون