Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ۴۰۰ نفر از از علما، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان خراسان رضوی در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان خواهان پیگیری جدی‌تر وضعیت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه شدند.

در بخشی از این نامه خطاب به محمد جواد ظریف وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمده است همانگونه که مستحضر هستید در ادامه روند غیر قانونی و ضد حقوق بشر رژیم نیجریه و در روز پنج شنبه ۵ دسامبر ۲۰۱۹ جناب حجت‌الاسلام شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر گرامی ایشان با حکم دادگاه عالی ایالت کادونا به زندان منتقل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است که این اقدام ظالمانه در حالی صورت گرفته که شرایط جسمی ایشان بعد از چند سال بازداشت غیرقانونی و مجروحیت حاصل از فاجعه زاریا به شدت وخیم است و این اقدام عملاً به معنای امضا کردن حکم اعدام شیخ زکزاکی است.

این نامه می‌افزاید: جای تعجب نیست که در تمام این سال‌ها سازمانهای بین‌المللی به اصطلاح مدافع حقوق بشر در سایه‌ی سکوت مرگبار خود عملاً به دولت نیجریه چراغ سبز نشان داده باشند، ولی متأسفانه باید اعلام کنیم که در طول چهار سال گذشته و پس از فاجعه زاریا و شهادت جمع زیادی از اعضای جنبش اسلامی و مجروحیت و بازداشت غیرقانونی شیخ زکزاکی، دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران هم نسبت به این ظلم آشکار و وحشیانه اقدام قابل توجهی انجام نداده است؛ در حالی که بر مبنای اصل ۱۵۴ قانون اساسی، موظف است تا از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت کند.

در بخش دیگری از این نامه ذکر شده است: آیا بر اساس اصول "عزت، حکمت و مصلحت"، عمق راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در قلب میلیونها انسان مسلمان و مستضعف، در چارچوب منافع ملی جایی ندارد؟ مگر غیر این است که در دنیای امروز نظام سلطه و بسیاری دیگر از کشورهای مطرح در پی آن هستند که با هزینه‌های چندین میلیارد دلاری و با استفاده از قدرت رسانه‌ای خود قلوب ملت‌ها را با خود همراه کنند؟ پس چگونه ممکن است که عده‌ای در نظام جمهوری اسلامی، عمق راهبردی بالفعل و نفوذ معنوی انقلاب اسلامی را که برخاسته از ایمان اسلامی و فطرت توحیدی است) و نه پروپاگاندای رسانه‌ای (، بی ارزش تلقی کرده و آن را در تضاد با منافع ملی قلمداد کنند؟ آیا این نگاه سطحی و به دور از واقعیت برخی مسئولین با منافع ملی ایران اسلامی در تضاد نیست؟

در پایان خطاب به وزیر امور خارجه تصریح شده است که در شرایط کنونی که هر لحظه ممکن است با خبر شهادت مظلومانه شیخ زکزاکی در زندان، خسارتی جبران ناپذیر پدید آید، دیگر هیچ گونه توجیهی از مسئولین امر پذیرفته نیست و از دولت جمهوری اسلامی ایران و به ویژه دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود که از تمام توان خود در جهت حفاظت از جان این رهبر مصلح و اسطوره مقاومت و همچنین پایان دادن به بازداشت غیرقانونی ایشان اقدام نمایند و به صرف صدور بیانیه و یا محکوم کردن اکتفا ننمایند.

در همین راستا حسین کمیلی، فعال فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تأیید امضای نامه سرگشاده خطاب به وزیر امور خارجه، گفت: طبق اصل ۱۱ قانون اساسی، جمهوری اسلامی موظف است که از حرکت‌های نهضت‌های اسلامی، نهضت‌های عدالت‌خواه و مستضعفین جهان حمایت کند و این وظیفه مصرحی است که برای دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی ذکر شده است.

وی افزود: این نامه نیز یادآوری این اصل به وزیر محترم امور خارجه است که فراموش نکند و از آرمان‌های انقلاب جا نماند و پیگیری امور روزمره مملکت‌داری باعث نشود که از مستضعفین و عدالت‌خواهان جهان غفلت کنیم.

کمیلی ضمن ارائه تحلیل خود در خصوص عملکرد وزارت امور خارجه، تصریح کرد: قطعاً مسئولان وزارت امور خارجه در خصوص مسائلی که در نامه مطرح شده است، پیگیری می‌کنند اما مطالبات مردمی باید ضربدر تلاش‌های حکومتی شود و به تعبیر رهبری این‌ها برای نظام در مجموع برآیند ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مسئولان با مصالح و ما مردم با آرمان‌خواهی مطالبه می‌کنیم که چه بسا اگر اینگونه نباشد، شاید پیگیری مسئولان، تنها به خاطر مصلحت‌ها و منافع باشد.

این فعال فرهنگی در ارتباط با نهضت اسلامی نیجریه، اظهار کرد: یک جریان انقلابی به رهبری شیخ زکزاکی تقریباً ۳۰ سال قبل شروع شده است که و به لحاظ مذهبی، شیعه و به لحاظ شکلی، به آرا و افکار حضرت امام نزدیک و از آموزه‌های ایشان الهام گرفته است. درواقع همین ویژگی است که آنان را متمایز می‌کند و لابی‌های صهیونیستی و سعودی، برنامه حذف ایشان را دارند.

کمیلی در خصوص ضرورت حمایت از شیخ زکزاکی گفت: دلیل این ضرورت، پیوند ایدئولوژیک و قرابت‌های معنایی است که بینمان وجود دارد. انقلابی بودن و مبارزه با ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی، برای ما ملاک است و نه شیعه بودن؛ همان‌گونه که از فلسطینی‌ها که یک جریان انقلابی اهل سنت هستند، حمایت می‌کنیم.

کد خبر 4802241

منبع: مهر

کلیدواژه: شیخ زکزاکی حوزه علمیه مشهد بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام تعطیلی مدارس گرگان بارش برف قزوین شهرکرد یاسوج بیرجند بارش باران هفته پژوهش مجلس شورای اسلامی صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان اعلام کرد در ماه آوریل بیش از ۷۶ میلیون دلار کمک‌های مالی را جمع آوری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان اعلام کرد در ماه آوریل بیش از 76 میلیون دلار کمک های مالی را جمع آوری کرده که این بیش از نیمی از این رقم از سوی اهداکنندگان کمک های خرد بوده است.

براساس این گزارش، رقم کمک های مالی جمع آوری شده در ماه آوریل برای ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان بیشتر از رقم جمع آوری شده در ماه مارس که 65/6 میلیون دلار بوده، است.

دو مشاور ارشد کمپین ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کردند جمع آوری بیش از نیمی از این رقم از بین اهداکنندگان خرد و کوچک، نشان می دهد که پایگاه ما پرانرژی است. حزب جمهوری خواه متحد است و رای دهندگان سراسر کشورآماده جنگیدن با جو بایدن و انتخاب دونالد ترامپ هستند.

این در حالی است که ترامپ و کمیته ملی جمهوی خواهان میزبان اهداکنندگان کمک های مالی و سیاستمداران برجسته از جمله امیدهای معاونت رئیس جمهور در آینده، برای جمع آوری کمک های مالی در فلوریدا بود.

انتظار می رود این نشست کمک های مالی برای کمپین ترامپ را افزایش دهد در حالی که دونالد ترامپ درگیر پرونده های متعدد حقوقی و کیفری و پرداخت هزینه های سنگین حقوقی بایت این پرونده ها است.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

در تازه ترین مورد، دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.در حال حاضر ترامپ در این دادگاه به جرم اهانت به دادگاه و نقض حکم حق السکوت به پرداخت 9 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد.

نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپترامپ 9 هزار دلار جریمه شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد