Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی فردا: محمدسعید احدیان در گفتگو با کمپین مجلس نو درباره ضرورت شکل‌گیری لیست واحد انتخاباتی در جریان اصولگرا گفت: باید این اتفاق بیفتد، چون اگر لیست واحد نباشد، اختلاف درون اردوگاه اصولگرا باعث می‌شود که رأی‌دهندگان آرا خود را یکپارچه داخل صندوق نمی‌اندازند. البته لیست واحد به تنهایی کافی نیست بلکه کیفیت لیست هم از اهیمت زیاد برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید تمام ۳۰ نفر نامزد لیست اصولگرایان این دوره باید به مجلس راه پیدا کنند، افزود: تجربه دوره‌های گذشته نشان می‌دهد درصد افرادی که در جریان اصولگرا لیستی آرای خود را داخل صندوق می‌اندازند در مقایسه با جریان اصلاح طلب کمتر است، حالا اگر اصولگرایان یک لیست واحد ارائه نکنند، به طور طبیعی دچار چالش جدی‌تری برای یکپارچه کردن سرمایه اجتماعی خود می‌شوند و امکان دارد چند نفر از نامزد‌های اصولگرا از راهیابی به مجلس بازبمانند.


این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت کیفیت لیست نهایی اصولگرایان یادآور شد: کیفیت لیست است که نیرو‌های میدانی اصولگرایان را به جلب رأی مردم برای کل نامزد‌های آن قانع می‌کند. برای نیل به این مقصود فرایند شکل‌گیری لیست خیلی اهمیت دارد، چون اگر این فرایند قانع کننده باشد، نیرو‌های میدانی می‌روند و برای فهرست نهایی تبلیغ می‌کنند.


وی ادامه داد: البته نگاه ایده آلی هم نباید داشت، چون هیچ گاه چنین اتفاقی نمی‌افتد. علت آن است که در این حالت هر فردی براساس دیدگاه خود ترکیبب نامزد‌ها را متفاوت از پیشنهاد فرد دیگری عرضه می‌کند. از آن طرف لیست نهایی کف خواسته‌های بدنه انقلابی را باید داشته باشد تا بتواند آن‌ها را همراه کند.


این فعال سیاسی اصولگرا درباره اهمیت فرایند رسیدن به لیست واحد اصولگرایی اظهار کرد: اگر عده‌ای خودشان بنشینند و در اتاق دربسته تصمیم‌گیری کنند به فرض که لیست خوبی را هم بدهند فقط خودشان قانع شدند. فرایند تدوین لیست باید از پایین به بالا، شفاف و منطقی و بدون هیچ سهم‌خواهی باشد.


احدیان گفت: شورای ائتلاف تصمیم گرفته که حداقل ۵۰ درصد نامزد‌ها جوان باشند، ۵۰ درصد دیگر هم چهره‌ها خواهند بود که می‌توان در این قسمت نظر مردم را گرفت، چون جوانان احتمال دارد شناخته شده نزد عموم مردم نباشند. یا حتی درباره نوع ترکیب فهرست که چقدر متخصص، در چه حوزه‌هایی داشته باشد می‌توان سراغ افکار عمومی رفت. در کل باید فهرستی ارائه شود که مردم می‌خواهند و آن را مطالبه می‌کنند؛ نه آنکه براساس تصورات خودمان تصمیم بگیریم.

منبع: فردا

کلیدواژه: لیست اصولگرایان شورای ائتلاف مجلس نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم

«ابوالقاسم جراره» نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پیروز شویم و فراکسیون نیروهای انقلابی را داشته باشیم. رایزنی‌ها و تلاش‌ها در حال انجام است، اما لازمه آن صبر است تا تکلیف برخی از نمایندگان نیز روشن شود.

وی با تاکید بر تلاش برای حل دغدغه‌های مردم، افزود: یکی از موضوعات مهمی که مردم با آن درگیر هستند، موضوعات اقتصادی است. باید بتوانیم با ورود به موضوعات قانونی، در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم و اگر لازم است نظارت جدی‌تری بر قوانین در راستای تسهیل فضای اشتغال، کسب و کار، اقتصادی و تولید داشته باشیم.

جراره گفت: باید فضای اقتصادی بهتری در کشور ایجاد شود و ما باید تلاش کنیم دغدغه‌های مردم کمتر شود. یکی از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود که لایحه آن توسط دولت تقدیم مجلس است، بحث کاهش مالیات بر تولید است. این اتفاق می‌تواند در حوزه تولید در کشور مؤثر باشد.

نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در ادامه با اشاره به کمیسیونی که در صورت راه‌یافتن به مجلس انتخاب خواهد کرد، گفت: من در گذشته، تجربه حضور در کمیسیون صنایع را داشته‌ام. مدتی نیز در معاونت تفریغ بودجه دیوان محاسبات مسؤولیت داشته‌ام؛ اما در صورت راه‌یافتن به مجلس جدید بسته به شرایط و نیاز مجلس فعالیت خواهم کرد؛ البته این منوط به تصمیم و انتخاب مردم است.

وی در پایان ضمن تشکر از راه‌اندازی پویش با مهر انتخاب کن بیان کرد: هر چقدر بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که مردم نامزدها را بهتر بشناسند و بهتر انتخاب کنند، قطعاً خوب و مؤثر است.

کد خبر 6079522

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی