Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@21:18:14 GMT

غول های فناوری دنیا متحد شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۶۹۲۵

غول های فناوری دنیا متحد شدند

پول نیوز - چهار غول فناوری دنیای امروز یعنی شرکت‌های اپل، سامسونگ، آمازون و گوگل به منظور ابداع یک استاندارد جهانی برای خانه‌های هوشمند همکاری خواهند کرد. به گزارش پول نیوز، وسایل هوشمند خانه یک موهبت برای افراد پر مشغله یا افراد بی نظم و تنبل است، اما هنوز هم برخی بلند شدن و رسیدن به آنها برای روشن کردنشان را تاب نمی‌آورند و می‌خواهند همه چیز با یک کنترل مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حال حاضر برخی از محصولات هوشمند یک برند با سایر برندها کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر فقط روی پلت‌فرم‌های خاص خود کار می‌کنند. بنابراین حتی تصمیم گیری در وهله اول برای انتخاب دستگاه‌های هوشمند می‌تواند یک دردسر باشد. اما اکنون سه نام از بزرگترین نام‌ها در عرصه فناوری با یکدیگر متحد شده‌اند تا یک استاندارد جهانی برای خانه‌های هوشمند ابداع کنند.
وقتی این همکاری به نتیجه برسد، دیگر همه وسایل هوشمند خانه بر روی یک پلت‌فرم کار خواهند کرد و استفاده از همه آنها با یک روش واحد ممکن خواهد شد.
گوگل، آمازون، سامسونگ و اپل به علاوه سایرین یک کارگروه همکاری موسوم به "Zigbee Alliance" ایجاد کرده‌اند که بر اساس پروتکل اینترنت (IP) در حال ایجاد یک استاندارد اتصال جدید برای خانه‌های هوشمند است.
برای مصرف کنندگان، این بدان معنی است که همه وسایل هوشمند با یک شیوه و بر روی یک پلت‌فرم واحد کار خواهند کرد، اما این یک مزیت برای توسعه دهندگان نیز خواهد بود. زیرا وجود یک استاندارد جهانی، توسعه محصولات را بهبود می‌بخشد و هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.
سایر شرکت های عضو این کارگروه شامل "IKEA" و "Signify" (نام جدید "Philips Lighting") هستند. همه این شرکت‌ها برای کمک به توسعه یک "استاندارد اتصال بدون حق امتیاز" همکاری می‌کنند.
در حال حاضر این کارگروه هیچ نقشه راه یا جدول زمانی منتشر نکرده است، اگرچه تحولات و پیشرفت‌های بزرگ هر وقت رخ دهد، اعلام خواهد شد.
نکته مهم این است که اکنون بازیگرهای اصلی صنعت خانه‌های هوشمند در حال همکاری با یکدیگر برای ایجاد یک سیستم واحد هستند که به ادغام فناوری خانه‌های هوشمند و کمک بیشتر آنها به زندگی روزمره مردم کمک می‌کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: هوشمند سازی محصولات اپل سامسونگ آمازون گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری