Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین معصومی گفت:طلاب باید محاسبه و مراقبه داشته باشند و اگر این ها را نداشته باشند به هیچ جایی نمی رسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس حجت الاسلام و المسلمین « سید محمد علی معصومی » در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه النبی(ص) اظهار کرد: خداوند متعال ما را در میان انسان های پراکنده زمین جزو جنود رسالتی خودش قرار داده است و توفیق داده است که جزو لشکر جبرئیل قرار بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جبرئیل وظیفه اش این است که پیام خدا را به انبیا برساند و خداوند متعال به ما توفیق داده است که جزو لشکریان رسالتی باشیم و پیام الهی را امروزه به مردم برسانیم.


استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد:  ممکن است خیلی ها انگیزه هایشان از طلبه شدن کوچک بوده باشد اما الان باید تغییر کند تا به درجات عالیه برسیم و تحت تربیت خداوند متعال قرار بگیریم.


حجت الاسلام و المسلمین معصومی تاکید کرد: خداوند اراده کرده است که اهل بیت علیهم السلام از رجس و پلیدی دور باشند تا بتوانند به این واقعیت برسند که در مقام قرب خداوند قرار بگیرند و به لقا حق تعالی برسند که اولین مرحله رسیدن به این مقام نماز است.


وی ادامه داد: اگر ما از قرآن کریم خوب استفاده کنیم تا به پیغمبر کمالاتی تبدیل شویم باید انگیزه های نارس را کنار بگذاریم و انگیزه های والا در دستور کار قرار دهیم.


مسئول طرح صالحین استان هرمزگان عنوان کرد: ما می خواهیم جزو اهل بیت(ع) قرار بگیریم زیرا برخی از اصحاب پیامبر(ص) بودند که بر اساس تعلیم و تربیت الهی جزو اهل بیت شدند و راه اهل بیتی شدن این است که رجس و پلیدی ها را از خود دور کنیم.  

وی اظهار کرد: پلیدی ها وسوسه های شیطان است و شیطان با استفاده از ظواهر دنیوی سعی می کند انسان ها را به گمراهی بکشاند همانطور که از همین راه قارون را هم به گمراهی کشاند.


معصومی بیان کرد: قارون مشغول عبادت و ریاضت بود که شیطان بر او وارد شد و پیشنهاد داد به جای عبادت به کشت و زرع بپردازد و ثواب خود را از راه کمک کردن به فقرا کسب کند لذا مشغول کشاورزی شد اما سهم فقرا را نداد و دلبسته اموال دنیا شد و همین دغدغه های دنیوی او را زمین گیر کرد.


وی افزود: رجس وقتی در وجود ما باشد هر چه بیشتر درس بخوانیم و بالاتر برویم رجس ما هم بیشتر می شود و در بزنگاه های سخت بر پیکره ما  ضربه وارد خواهد کرد.


استاد اخلاق حوزه های علمیه عنوان کرد: اگر می خواهید ورود در اهل بیت داشته باشید و مانند سلمان، ابوذر، جابر، مقداد جزو اهل بیت شوید باید از لحاظ تربیتی به جایی برسید که پیامبر(ص) به ما بگوید انت منا اهل البیت(ع).


وی ادامه داد: طلبه باید محاسبه و مراقبه داشته باشد و اگر این ها را نداشته باشد به هیچ جایی نمی رسد شما جزو جنود جبرئیل هستید و اگر این دو چیز را رعایت کنید از جبرئیل هم بالاتر خواهید رفت.


معصومی افزود: اگر محاسبه و مراقبه نداشته باشید آیت الله هم بشوید به هیچ دردی نمی خورد زیرا آیت الله شدن  مسیر بندگی را حل نمی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: روایت داریم که اگر طلبه در خانه غیر خدا برود خداوند یک چوبی لای چرخش می اندازد تا کارش درست نشود ما باید حل مشکلات را فقط از خداوند بخواهیم و توسلات خود را قوی کنیم.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما وحدت حوزه و دانشگاه فعالیت های مسجدی استان همدان حوزه علمیه بارندگی و سیلاب فهما درس اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی در حکمی دکتر حسن بختیاری را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب کرد.

دکتر حسن بختیاری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان است.

در این حکم آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و باتوجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر آرش خجسته ریاست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را برعهده داشت.

کد خبر 6090875

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟