Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@10:59:18 GMT

تمام صحن‌های حرم رضوی مسقف و مفروش خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۶۹۶۸

تمام صحن‌های حرم رضوی مسقف و مفروش خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس فرازی نیا در مراسم اختتامیه همایش مجمع عالی فرماندهان رده‌های تابعه بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات که ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از همه دست اندرکاران ایجاد این همایش تشکر می‌کنم. پس از حکمی که رهبری برای تولیت آستان قدس رضوی صادر کردند، هشت مأموریت برای آستان قدس رضوی تعریف شد و در هشت کلمه خلاصه می‌شود و شامل زائر، زیارت، مزور، خادم، خدمت، مخدوم، حرم و حریم امام رضا (ع) می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: ما مأموریت خود را از قبر مطهر امام رضا (ع) آغاز کرده و اقداماتی چون مشجر کردن شیشه ضریح میان آقایان و خانم‌ها، برنامه غبار روبی ماهیانه قبر مطهرامام به گونه‌ای که مزار ایشان زیر اسکناس قرار نگیرد، انجام دادیم.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا تصریح کرد: از جمله دیگر اقدامات، ایجاد امکانات برای وضو و دسترسی به آب در همه بخش‌های حرم در فاصله زمانی کمتر از پنج دقیقه برای کسانی‌که به حرم مراجعه می‌کنند، افزایش تعداد زائربرها در حرم، طرح ویلچر رانی سالمندان و جانبازان، طرح ویژه زیارت ضریح امام برای معلولین و جانبازان می‌باشد.

وی با بیان اینکه، از دوره تولیت حجت‌الاسلام رئیسی، کمیسیون بررسی و شناسایی شفا یافتگان امام هشتم، تشکیل شده است، ابراز کرد: این کمیسیون جهت شناسایی و معرفی شفا یافتگان به دست امام رضا و معرفی آن‌ها به مردم ایجاد شده و تاکنون بیش از ۳۰۰ پرونده در این حوزه تشکیل شده است.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی در زمینه دیگر اقدامات آستان قدس بیان کرد: در سطح کشور حدود ۳۰۰ هزار نفر خادم یار رضوی داریم. نکته مهمی که باید بدانیم این است که ما مخدوم را امام رضا (ع) نمی‌دانیم، چراکه ایشان نیازمند به خدمت نیست، بلکه منظور مخدوم، زائران امام رضا (ع) است. حرم امام رضا (ع)، به صورت شبانه روزی، مرکز فعالیت‌های فرهنگی است. از جمله اقدامات دیگر آستان قدس در امورات فرهنگی می‌توان به برگزاری جشن دهه کرامت در ۲۸ کشور دنیا اشاره کرد. برای بانوان نیز برنامه‌های فرهنگی با سخنرانی و حضور خانم‌ها برگزار می‌شود.

وی در انتها بیان کرد: در حوزه حریم امام رضا (ع) قصد داریم تا تمام صحن‌های حرم را مسقف و مفروش کرده، زیر گذر حرم را تبدیل به رواق کنیم، چراکه حرم مقصد باشد، نه معبر.

همچنین در این برنامه، مریم میناخوانی، مسئول خواهران بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات، اظهار کرد: ما در مراکز بسیج خواهران، نظرسنجی‌ها مختلفی انجام دادیم که طی آن به چند عنوان اصلی رسیدیم و سعی کردیم تا اقدامات مناسبی را در حوزه مربوطه انجام دهیم. از این میان مهم‌ترین محورها را بیان خواهم کرد. محور اول حفظ کانون خانواده و سبک زندگی اسلامی است. متأسفانه امروز در اقشار مذهبی جامعه نیز، شاهد خانواده‌هایی هستیم که فقط عنوان خانواده را دارا هستند.

وی افزود: محور دوم یا عنوان زن کارمند و کارجهادی می‌باشد که هدف آن، چگونگی انجام کار جهادی بانوان با توجه به زندگی کارمندی است. محور سوم مناسبت‌ها و سایر برنامه‌های خانواده محور است که هدف آن توجه ویژه به برخی مناسبت‌های ملی و مذهبی با تأکید بر محور خانواده است. که بیانات رهبری نیز بر همین امر تأکید دارد. اینکه سخنان رهبر را به روز بشنویم و به روز عمل کنیم نکته بسیار مهمی است.

کد خبر 4802342

منبع: مهر

کلیدواژه: حرم رضوی آستان قدس رضوی بسیج بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام تعطیلی مدارس گرگان بارش برف قزوین شهرکرد بیرجند یاسوج بارش باران هفته پژوهش مجلس شورای اسلامی صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مهمترین مأموریت آموزش و پرورش را تربیت تمام ساحتی دانست.

رضا کشتی دار شامگاه دیشب در همایش تکریم و بزرگداشت مقام معلم در رشتخوار حرکت آموزش و پرورش به سمت تربیت تمام ساحتی را ضروری دانست و افزود: معلمان، حلقه اتصال بین دانش آموزان و محیط‌های علمی و آموزشی هستند.

وی بیان کرد: باید در آموزش و پرورش به سمتی برویم که آموزش و تربیت تمام ساحتی اتفاق بیفتد و زمانی می‌توانیم ادعا کنیم در این امر موفق شده‌ایم که تربیت تمام ساحتی داشته باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اذعان کرد: باید مراقب باشیم، دشمنان به سمت جنگ شناختی در حرکت‌اند و نیاز است علم ما نیز همزمان با تغییر روش دشمنان به روز شود.

وی ادامه داد: در این مسیر می‌توان از هوش مصنوعی و همچنین از نقشه‌های دشمنان بر علیه خودشان استفاده کرد و این می‌طلبد که تمامی ارگان‌ها پای کار تعلیم و تربیت باشند.

معاون اداره‌ کل آموزش و پرورش بیان کرد: اگر بخواهیم برای آینده ایران اسلامی توسعه، عمران و آبادی به ارمغان بیاوریم باید فرزندانی خلاق، باسواد و پویا در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

فرماندار رشتخوار در این همایش ضمن عرض تبریک این هفته و گرامیداشت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری، بیان کرد: امروزه رسالت فرهنگیان عزیز، رسالت خطیری است.

حسین باهوش اظهار کرد: در اوضاع و احوالی که امروزه جامعه جهانی دارد اگر پیشرفتی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اتفاق افتاده منوط به برقراری نظم و امنیت در جامعه است و فرهنگیان به عنوان تربیت کننده دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی می‌توانند در امنیت اجتماعی جامعه مؤثر باشند.

وی در ادامه افزود: مردم عزیز و مسئولان باید قدردان زحمات و فعالیت‌های ارزنده سکان‌داران عرصه تعلیم و تربیت باشند و این تجلیل و قدردانی را به روز و هفته معلم محدود نکنید بلکه در تمامی سال برای جایگاه فرهنگیان و معلمان احترام قائل شوید.

فرماندار رشتخوار خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی با دیپلماسی عزتمندانه‌ای که در بین کشورهای دنیا دارد توانسته در عرصه‌های بین‌المللی پیشرفت‌های خوبی به دست آورد و این اقدامات مثبت نتیجه دستان توانمند و آموزش‌های معلمان عزیز بوده است.

باهوش همچنین با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همیشه قدردان زحمات فرهنگیان هستند، تأکید کرد: دانش آموزان ما امانتی گران‌بها در دستان معلمان عزیز هستند و وظیفه معلمان این است که آنان را برای آینده ایران تربیت کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان همانند لوح‌های سفیدی هستند که در اختیار معلمان قرار دارند و قشر فرهنگی ما باید به درستی محافظ آنها باشند.

فرماندار شهرستان رشتخوار عنوان کرد: تأثیرپذیری دانش آموزان از معلمان بسیار بیشتر از والدین است و این امر می‌طلبد که معلمان به بهترین نحو آینده‌سازان کشور را آموزش دهند.

وی همچنین یادآور شد: در امر معنویت بخشی و بعد فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان نباید غفلت کنیم، باید دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

باهوش تأکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش بر دو بعد آموزشی و پرورشی استوار بوده که در این حوزه بعد پرورشی بر بعد آموزشی مقدم‌تر است.

همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، با حضور فرماندار رشتخوار، امام‌جمعه شهرستان، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش و مسئولان و تمامی فرهنگیان و معلمان شهرستان، مراسم تکریم و بزرگداشت مقام معلم در محل تالار تخت جمشید شهر رشتخوار برگزار شد.

در این مراسم جمعی از فرهنگیان بازنشسته و همچنین معلمان نمونه تعدادی از آموزشگاه‌ها تقدیر شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی در لرستان/ ریزش کوه در محور «پای آستان»
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی