Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@15:30:03 GMT

هشدارناجا درباره ازدواج‌های"چت رومی"

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۷۰۰۶

رئیس پلیس فتای قم نسبت به ازدواج‌های ناموفق از طریق فضای "چت رومی" اینترنت هشدار داد. ناطقان: سرهنگ علی موالی امروز، 28 آذر در جمع خبرنگاران با اشاره به معایب و پیامدهای منفی چت‌روم‌ها گفت: یکی از مشکلات و آسیب‌های مربوط به این اتاق‌های گفت‌وگوی مجازی، افزایش دوستی‌ها و ازدواج‌های اینترنتی است که جوانان را تهدید کرده و اغلب به ازدواج‌های ناموفق می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در خصوص محیط چت روم‌ها اظهارکرد: یکی دیگر از مشکلاتی که امروز جامعه به آن دچار شده و در حال افزایش است دوستی‌ها و ازدواج‌ها از طریق اینترنت است و متأسفانه تعدادی از افراد با هدف فریب وارد محیط چت روم شده و از اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران سوء استفاده می کنند.

وی افزود: افراد کلاهبردار با اهداف سوء و با نام کاربری و اطلاعات کذب و جذاب وارد این محیط شده و با هدف کلاهبرداری و برقراری ارتباط با سایر کاربران چت روم ها، اعتماد طرف مقابل را به دست آورده و با دستیابی به اطلاعات شخصی آنها، اقدام به اخاذی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم با توجه به این که امنیت حریم خصوصی بسیار مهم است از کاربران فضای مجازی خواست، از قرار دادن تصاویر خصوصی و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی اجتناب کنند و در استفاده از شبکه‌های اجتماعی با انجام تنظیمات امنیتی، ورود افراد غیر را به اطلاعات شخصی شان مسدود کنند. منبع: عصر ایران برچسب ها: ازدواج ها ، چت رومی ، هشدار ، ناجا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ازدواج ها هشدار ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، به نظر می رسد اپل آی دی برخی از کاربران شرکت اپل از کار افتاده است. شب گذشته تعدادی از کاربران اپل در فضای آنلاین از اینکه از حساب کاربری اپل آی دی خود در تمام دستگاه هایشان بیرون انداخته شده اند، شکایت داشتند.

هنگامیکه این کاربران سعی می کردند دوباره وارد حساب کاربری خود شوند، متوجه می شدند با وجود وارد کردن اطلاعات درست، حساب آنها قفل شده و آنها مجبور می شدند پسوردهایشان را دوباره بازنشانی کنند.

اپل هنوز درباره این رویداد اظهار نظری نکرده و در صفحه System Status آن نیز اشاره ای به مشکلات آن با اپل آی دی یا دیگر سیستم ها در ۲۴ ساعت اخیر نشده است. نشریه ورج پستی در شبکه اجتماعی ماستادون رصد کرده که فردی ادعا کرده بود تیم پشتیبانی اپل به او اعلام کرده گاهی اوقات به طور تصادفی برخی حساب های کاربری از لحاظ امنیتی ارتقا می یابند.

البته هنوز مشخص نیست چه تعداد کاربر اپل با این مشکل روبرو شده اند. هرچند به نظر می رسد این مشکل در جمعه شب به اوج رسیده، اما اخیرا گزارش های پراکنده ای درباره مشکلات مشابه منتشر شده است.

کد خبر 6090686

دیگر خبرها

  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • همسر سرمربی سپاهان کیست؟ این دختر ایرانی دل و دین ژوزه مورایس را برد!