Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۷ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال این استان سواد ندارند در حالی قبل انقلاب این میزان ۷۰ درصد بوده است. ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، هادی زارع‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سرشماری گروه هدف سوادآموزی یعنی افراد 10 تا 49 سال در سال 55 در این استان میزان باسوادی 28.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

86 درصد بوده که این میزان در سرشماری سال 95 به 92.7 درصد رسید و البته هم اکنون بیش از 93 درصد است.

وی رشد باسوادی در گروه هدف سوادآموزی را 64 درصد اعلام کرد در حالی میانگین کشوری 49 درصد است، افزود: در سرشماری سال 95 جمعیت باسواد مردان 10 تا 49 سال 96.1 درصد و زنان 89.4 درصد بوده که با این شرایط رشد باسوادی مردان در گروه هدف در 40 سال اخیر 55 درصد و زنان 74 درصد رشد داشته است.

زارع‌پور دوره‌های سواداموزی را شامل 3 دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال دانست و ابراز کرد: امسال حجم ابلاغی استان در دوره سوادآموزی 2 هزار و 22 نفر، دوره انتقال یک هزار و 169 نفر و در دوره تحکیم یک هزار و 373 نفر بوده که تاکنون 83.5 درصد تحت پوشش قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 18 مرکز یادگیری محلی در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان فعالیت دارند که از این تعداد که دو مرکز دولتی، 15 مرکز غیر دولتی و یک مورد مشارکتی مستقر در زندان یاسوج است و در مجموع هم اکنون یک هزار و 910 نفر در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

نهضت سواد آموزی نقش مهمی در آگاهی و بصیرت مردم ایفا می‌کندتب مدرک گرایی در کهگیلویه و بویراحمد به سواد آموزی رسیدکردستان در حوزه سواد آموزی وضعیت مطلوبی ندارد

زارع‌پور بیان کرد: مخاطب مراکز یادگیری محلی افراد بی سواد و کم سواد غیر موثر بالای 10 سال بوده که با هدف توانمندسازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر برای افراد بی‌سواد و کم سواد راه اندازی شده و در واقع 40 نوع مهارت از جمله مهارت‌های اساسی زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و شغلی ارائه می‌شود.

وی با تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه فعالیت‌های مکمل سواد آموزی تصریح کرد: طرح خواندن با خانواده برای یک هزار نفر در دوره سوادآموزی و یک هزار و 169 نفر در دوره انتقال اجرایی می‌شود.

زارع‌پور با اشاره به اجرایی شدن طرح حلقه‌های کتابخوانی برای یک هزار و 373 نفر از سواد آموزان در دوره تحکیم ادامه داد: طرح «آموزش عملی نماز کلید بهشت است» با مشارکت ستاد اقامه نماز در دستور کار بوده که در 3 سال اخیر 4 هزار و 654 نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: امسال 350 نفر توسط 63 آموزش دهنده تحت پوشش طرح توسعه سواد زنان دختران عشایری و 230 نفر دیگر نیز تحت پوشش طرح آموزش مهارت‌ رایانه قرار گرفتند.

انتهای پیام/541/ ع

R41452/P1494/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یک دستگاه آمبولانس آفرود در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه، کافی نیست.

وی بیان داشت: روند تکمیل طرح احداث ساختمان مرکزی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، طبق گزارش‌های دریافت شده، پیشرفت خوبی دارد.

میعاد فر تصریح کرد: سهم استان‌ها در حوزه تأمین آمبولانس بر اساس شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌شود که در بین پایگاه‌های اورژانس استان‌ها توزیع مناسبی انجام شود.

کد خبر 6090112

دیگر خبرها

  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد