Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: باید از همه اختیارات با رویکرد جدید کمک گرفته و وابستگی را از بین ببریم که در این راستا لازم است نگاه را در خیلی از پروژه‌ها واقعا اقتصادی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) با حضور معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید شیرکوند در این جلسه با اشاره به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اکنون به لحاظ اقتصادی شرایط خیلی سختی در کشور حاکم شده و نیاز به تغییر رویکردها در انجام برنامه‌هاست.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی با یک جنگ تمام عیار نظامی، اقتصادی و سیاسی مواجه بودیم اما کشور تا این اندازه تحت فشار نبود، درصورتی که اکنون با وجود اینکه در میدان نظامی درگیری نداریم اما دشمن با تمام تجربه، دانش و ابزارش در میدان اقتصادی متمرکز شده است.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در سال ۹۶ و دو تا سه دهه قبل از آن به طور متوسط ۲میلیون و ۶۰۰هزار بشکه نفت فروخته و در کنار سایر امور اقتصادی کشور، همه درآمد حاصل از فروش نفت را در اقتصاد کشور تزریق می‌کردیم.

وی عنوان کرد: البته در سال ۹۶ باز هم مشکلات اقتصادی در بخش‌های مختلف وجود داشت و در آن سال‌ها بعضا تصمیمات غیرکارشناسانه گرفته و اجرا می‌کردیم؛ منتها چون یک پولی وجود داشت که در اقتصاد کشور تزریق می‌شد شاید ندانم کاری و خطاها و عدم تصمیمات بهینه، خیلی خود را ظاهر نمی‌کرد.

ضرورت داشتن نگاه اقتصادی در اجرای پروژه‌ها 

شیرکوند بیان کرد: اکنون در این شرایط سخت یک دگردیسی باید ایجاد شود و رویکردها تغییر کند و به دنبال ظرفیت‌های دیگری غیر از منابع دولتی بود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل در فرمایشات امام راحل در زمان جنگ و مقام معظم رهبری بارها تکرار شده که همین فشارها و تحریم‌ها می‌تواند یک نعمت بزرگ باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: در شرایطی که دشمن با این شدت به کشور فشار وارد می‌کند و نمی‌گذارد که ما منابعی برای خود تامین کنیم، باید راه دیگری پیدا کرد و در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی هم کمک بگیریم.

وی عنوان کرد: ستاد تسهیل اختیاراتی به استان‌ها داده است که استان با کمک دستگاه‌های نظارتی، امدادی و حمایتی تصمیم گرفته و به مدیران خود برای تصمیم گیری شجاعت دهد.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: باید از همه اختیارات با رویکرد جدید کمک گرفت که وابستگی را از بین ببریم و نگاه را واقعا در خیلی از پروژه‌ها اقتصادی کنیم.

باید همه دستگاه‌ها مددکار هم باشند

وی ادامه داد: ما در گذشته خصوصی سازی کردیم اما در بررسی اکثر موارد مشاهده می‌کنیم که نگاه، نگاه اقتصادی نبوده و به هر دلیلی فردی بی‌صلاحیت و بدون شایستگی و توانمندی وارد شده و کارگاه یا کارخانه‌ای به وی تحویل داده شده است؛ اما او هم فقط به این فکر بوده که از این خان نعمت سهمی برداشته و در نهایت به دولت یا بانک برگرداند.

شیرکوند عنوان کرد: باید این اختیاراتی که در قالب اقتصاد مقاومتی به استان‌ها داده شده است با نگاه و رویکرد جدید اقتصادی به کار بگیرید.

وی تصریح کرد: در این شرایط که فشاری زیادی به کشور تحمیل می‌شود باید در برنامه‌ریزی و تصمیمات خیلی دقت داشته باشیم.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: باید همه دستگاه‌ها مددکار هم باشند و با هم‌فکری هم برای این مشکلات راهی پیدا کنند؛ چراکه این نگرانی‌ها نباید ترمز حرکت شود.

وی بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های استان و بخش خصوصی برای رشد و توسعه استان استفاده کنیم و استان قزوین می‌تواند به لحاظ حوزه گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: در این شرایط خاص در همه تصمیمات و برنامه ریزی‌ها شرایط کنونی را درنظر بگیریم و امیدوارم با همت همه دستگاه‌ها در سال آینده گشایشی را در همه حوزه‌های فعالیتی شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: «در زمینه حجاب کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.»

به گزارش تسنیم، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: ما عملاً نمی‌توانیم در مسئله اجرا وارد شویم، اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی هستیم.

خزعلی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که سال گذشته در این زمینه، توسط معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری انجام شد، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود تا آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگویی و کارگاهی برگزار کنند و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند