Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@09:18:16 GMT

۳ درصد تولید ناخالص ملی مازندران مربوط به صادرات است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۷۴۵۹

۳ درصد تولید ناخالص ملی مازندران مربوط به صادرات است

به گزارش خبرنگار مهر، حسینقلی قوانلو عصر پنجشنبه در حاشیه تقدیر از صادرکنندگان برتر استان با اشاره به تبیین محورهای اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصادی، مقاومتی است که درون زا و متکی به داخل، برون گرا، مردمی، عدالت محور و دانش بنیان باشد.

وی صادرات را از جمله محورهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: صادرات از شاخص‌های مهم توسعه هر کشوری است و امروز نسبت صادرات کشور نسبت به درآمد ناخالص ملی ۴۴۰ میلیارد دلار است و ۲۹ درصد جی بی تی کشور مربوط به صادرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مجموع هفت تا درصد جی بی تی کشور بدون احتساب نفت مربوط به صادرات است درحالی که این نسبت در جهان ۲۹ درصد و در کشورهای اروپا ۴۲ درصد است.

قوانلو گفت: وقتی نسبت صادرات به تولید ناخالص ملی داخلی بیش از ۳۰ درصد باشد سطح رفاه و وضعیت معیشتی مردم بهتر خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تاکید کرد: اگر دنبال رفاه بیشتر هستیم باید درپی صادرات باشیم و نسبت صادرات به واردات باید اصلاح شود.

وی با اظهار اینکه نسبت درآمد تولید ناخالص ملی مازندران با صادرات کمتر از سه درصد است گفت: حدود ۱۶ میلیارد دلار درآمد تولید ناخالص ملی استان است و تولید ناخالص ملی استان از میانگین کشوری کمتر است.

وی تصریح کرد: برای اینکه به میانگین درصد تولید خالص ملی و صادرات در کشور برسیم باید میزان صادرات استان به یک میلیارد و ۴۰۰ هزار میلیون دلار افزایش یابد تا به همسطح کشور ارتقا یابیم.

قوانلو گفت: با کمک کمیته سازمان توسعه تجارت و ارزیابی ظرفیت‌ها و سنجش‌ها، ۲۱ واحد صنعتی، بازرگانی و واحدهای تولید به عنوان صادرکنندگان برتر معرفی شدند.

کد خبر 4802383

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی صنعت و معدن بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام تعطیلی مدارس گرگان بارش برف قزوین شهرکرد بیرجند یاسوج بارش باران هفته پژوهش مجلس شورای اسلامی صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و...، گفت فروردین ماه امسال ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد رشدرا نشان می‌دهد.

او افزود: طی فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

جمشیدی در مورد مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران، گفت: عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند. صادرات به کشور‌های فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران