Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: پس از گذشته سه روز از بارندگی در خوزستان معابر اهواز به گونه‌ای است که با قایق می‌توان در آن تردد کرد و هنوز هیچ یک از مدیران ملی برای دیدن این وضعیت به خوزستان سفری نداشتند.

 علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان خوزستان گفت: این بارندگی‌ها که از روز دوشنبه آغاز شده موجب آبگرفتگی معابر و ورود آب به منازل مردم و تخریب اثاثیه آنها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تاکنون  مناطق زیادی از اهواز ، کارون، خرمشهر، اهواز و آبادان، باوی و حمیدیه  درگیر مساله آبگرفتگی هستند و وضعیت به گونه ای است که به عنوان مثال در خیابان‌های شهرک دانشگاه اهواز می‌توان با قایق رفت و آمد کرد. 

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار داشت: کار تخلیه آب این شهرستا‌ن‌ها مرحله به مرحله در حال انجام است اما به دلیل کمبود امکانات این کار با تاخیر همراه است و کار به کندی پیش می‌رود. 

ساری خاطرنشان کرد: این آبگرفتگی به نبود سیستم دفع آب‌های سطحی  بازمی‌گردد و باید بگویم که در حوزه انتخابیه من به گونه‌ای است که در هیچ یک از شهرستان‌های باوی، حمیدیه و اهواز و کارون سیستم دفع آبهای سطح وجود ندارد. 

وی افزود: شهرداری اهواز و وزارت کشور که مسئول نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها هستند باید در قبال نبود سیستم دفع آبهای سطحی در این شهرستان‌ها پاسخگو باشند. سیستم دفع آب‌های سطح نه تنها در مناطق طبیعی ایجاد نشده بلکه در مناطقی از شهر هم که نوساز است شهرداری سیستم دفع آب سطحی مد نظر قرار گرفته نشده است.   

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار داشت: پس از گذشت سه روز از باران هنوز آب در خانه‌های مردم است و به احتمال خیلی زیاد دفع این آبها تا فردا به طول می‌ انجامد. چرا که مناطقی مانند شهرک دانشگاه نزدیک به رودخانه نیست و اگر هم بنا باشد با پمپ آبها تخلیه شود باید این کار از طریق فاضلاب صورت گیرد که برای فاضلاب هم ظرفیت دفع آب سطحی تعریف نشده و ظرفیت خود را دارد.  

ساری خاطرنشان کرد: همانطور که پیش از این گفتم شهرستان‌های حوزه انتخابیه من فاقد سیستم دفع آب سطحی است و درمورد فاضلاب هم در شهرستان حمیدیه هیچ سیستم فاضلاب شهری وجود ندارد  و مردم فاضلاب را یا وارد جوب‌های روباز می‌ ‌کنند و یا برای این کار چاه حفر می‌کنند. درمورد باوی و کارون هم باید بگویم که در مناطق بسیار اندک از این دو شهرستان فاضلاب وجود دارد و مابقی بخش‌ها فاقد سیستم فاضلاب شهری هستند. 

وی افزود: به همین خاطر آلودگی‌ها به شدت بالا است و در شرایط این چنینی این آلودگی‌ها شدت می‌گیرد و در مناطقی که نه سیستم دفع آبهای سطح وجود ندارد و نه فاضلاب شهری مشکل بسیار زیادتر می‌شود و در مناطقی هم که سیستم دفع آب‌های سطحی وجود ندارد    دفع آبهای سطحی از طریق فاضلاب به دلیل فرسودگی بخشی از سیستم فاضلاب شاهد تخریب‌ها در این سیستم هستیم و  امکان دفع آب سطحی از این طریق ممکن نیست.  

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار داشت: به طور کل بین 50 تا 55 درصد از مناطق حوزه انتخابیه من دارای سیستم فاضلاب است که از این مقدار 20 درصد  هم دچار فرسودگی شده  است. 

ساری خاطرنشان کرد: ممکن است اینگونه تلقی شود که عمده مشکلات در مناطق غیربرخوردار شهرستان‌های حوزه انتخابیه من رخ داده اما باید بگویم که اینگونه نیست در مناطق به اصطلاح برخوردار همچون منطقه کیان‌پارس اهواز پارکینگ‌های منازل مردم به زیر آب رفته و یا در خیابان شهرک دانشگاه آب به قدری است که می‌توان در ان با قایق تردد کرد. 

وی افزود: دلیل اینکه آب از روز دوشنبه تاکنون از معابر و منازل تخلیه نشده این است که امکانات وجود ندارد و این کندی در تخلیه آب باعث شده که آب وارد منازل مردم شده و تمام اثاثیه آنها اسیب ببیند و زندگی آنها مختل شود. 

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار داشت: با وجود آبگرفتگی در معابر و منازل شهر تاکنون هیچ یک از مدیران ملی از جمله مدیران وزارت نیرو و مدیران وزارت کشور به استان خوزستا سفری نداشتند تا از نزدیک شاهد مشکلات مردم باشند و انتظار می‌رود که این مدیران به مردم احترام بگذارند و به طور فوری به مشکلات مردم رسیدگی کنند. نمی‌شود که مردم را بدون سرپناه و همینطور آواره رها کرد و مسئولین در این شرایط سخت آنها را تنها بگذارند. 

ساری خاطرنشان کرد: مدیران محلی از جمله مدیران آبفای استان دست و پا می‌زنند اما وقتی امکاناتی وجود نداشته باشد عملا کار تخلیه آب به طور سریع وجود ندارد.       

وی افزود:  شیوه و نگاه مرکز به این مساله بسیار ضعیف است باید خیلی سریع اقدامات فوری در این باره انجام می‌شد تا این مشکل خیلی سریع حل می‌شد. 

نماینده مردم اهواز در مجلس  در پایان گفت: نکاتی که وجود دارد یکی این است که تخلیه آب از معابر و منازل هرچه سریعتر باید انجام شود و اینکه موضوع تعیین خسارات که حق مردم است و باید خیلی سریع این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد و مسئولان برنامه خود را برای این موضوع هر چه سریعتر اعلام کنند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اهواز استان خوزستان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده

ایسنا/خوزستان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از انعقاد قرارداد ساخت دو پل عابر پیاده برای شهر دانشگاهی در محدوده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز و در محدوده درب استادیوم تختی خبر داد.

حجت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تردد دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بعد از حذف پل عابر پیاده این دانشگاه برای اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی اظهار کرد: بعد از اجرای این پروژه، شرایط تردد دانشجویان در عرض اتوبان جمهوری برای رسیدن به در دانشگاه، ناایمن شده است و احتمال وقوع خطر وجود دارد و از سوی دیگر می‌خواهیم تردد عابران پیاده در تقاطع خیابان «رفیش» را نیز پوشش دهیم، بنابراین در حد فاصل تقاطع و چراغ راهنمایی رفیش که در محدوده پایین‌تر از درب غربی دانشگاه است، پل عابر پیاده احداث می‌شود.

وی با اشاره به طراحی سه پل عابر پیاده افزود: قرارداد احداث پل عابر پیاده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز و قرارداد احداث پل عابر پیاده درب استادیوم تختی منعقد و ابلاغ شده است. هر کدام از این پروژه‌ها به حدود ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است و عملیات اجرایی این پروژه‌ها به زودی آغاز می‌شود و اجرای هر کدام حدود شش ماه زمان می‌برد. البته معمولا پل‌های عابر پیاده در محل کارگاه ساخته می‌شوند و بعد به محل پروژه منتقل می‌شوند؛ در این پروژه‌ها بعد از تعطیلی دانشگاه، این کار انجام می‌شود تا مزاحمتی برای دانشجویان ایجاد نشود.

وی عنوان کرد: طرح پل عابر پیاده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز مقداری متفاوت خواهد بود و روی سازه آن کار معماری برای زیبایی بیشتر انجام می‌شود. این پل، ستون میانی ندارد و دارای معماری باستانی خوزستان شامل طرح گنبدی و ستون‌های ایوان‌مانند خواهد بود.

سلیمانی گفت: در پروژه پل عابر پیاده درب استادیوم تختی نیز المان‌های ورزش‌های مختلف با نورپردازی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در نظر داریم ابتدا ایمن‌سازی را انجام دهیم، طراحی اولیه پل‌ها معمولی هستند و در اقدام بعدی می‌توان در مورد مکانیزه بودن پل تصمیم‌گیری کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • آبگرفتگی معابر داودآباد برای شهروندان اراکی دردسرساز شد
  • آبگرفتگی معابر در زاهدان
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس