Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان هنگ‌کنگی امروز (پنجشنبه) مقابل دفاتر هیات‌های دیپلماتیک تجمع کردند تا از دولت‌های خارجی بخواهند که راه ایالات متحده را در تصویب لوایح حقوق بشری برای افزایش فشار بر پکن و حمایت از مبارزات طرفدار دموکراسی دنبال کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده ماه گذشته لایحه‌ای از کنگره را به امضا رساند که وزارت امور خارجه کشورش را ملزم می‌کرد تا حداقل سالی یکبار از اینکه هنگ‌کنگ استقلال کافی از پکن را برای توجیه شرایط تجاری مطلوب با آمریکا داراست، تضمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۱۰۰۰ تن که اکثرشان لباس سیاه به تن داشتند و ماسک به صورت زده بودند، در مسیری شروع به حرکت کردند که آن‌ها را به کنسولگری‌های استرالیا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ایالات متحده، ژاپن و کانادا می‌رساند و درخواستی ارائه کردند.

سوکی چان، یکی از معترضان گفت: آنچه در هنگ‌کنگ اتفاق افتاد فقط یک مساله محلی نیست، بلکه یک مساله درباره حقوق بشر و دموکراسی است. دولت‌های خارجی باید بفهمند که این شهر چگونه سرکوب می‌شود. ما همچنان نیاز داریم که توجه بین‌المللی را جلب کنیم و آن‌ها را وادار کنیم که بدانند این جنبش حرکت خودش را از دست نداده است.  

معترضان در درخواست خودشان از دولت‌های خارجی خواستند تا "کنار هنگ‌کنگ بایستند" و تحریم‌های روادید و توقیف دارایی‌های مقام‌های دولتی چین و هنگ‌کنگ را مد نظر قرار دهند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • (تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند