Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، در ادامه سلسله نشست‌هایی پیرامون راهکارهای عملیاتی تعالی مسجد، نشست تخصصی مسجدشناسی با سخنرانی حجت‌الاسلام تقی قرائتی مدیر مؤسسه مسجد برگزار شد.

وی بیان احکام مسجد را یکی از راه‌های برطرف شدن مشکلات مساجد دانست و اظهار کرد: اگر مبانی فقهی مسجد به درستی بیان و برخی مسائل مرتبط با مسجد برطرف شود اقبال مردم به مسجد افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه در جامعه اسلامی هیچ مسئله‌ای بدون دخالت مسجد قابل حل شدن نیست، به کارکردهای مختلف مسجد اشاره کرد و گفت: مساجد با مبنای کارکردی که دارند می‌توانند در کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی موثر باشند.

وی تنها راه برون رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه را تقویت ارتباط بین ارکان مختلف جامعه با مسجد دانست و تأکید کرد که مساجد باید نسبت به نیازهای عموم مردم، مجهز باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی افزود: مسجد در حکم مادر و پرورشگاه تمام انسان‌هاست و تربیت انسان‌ها، مهم‌ترین کارکرد مسجد است.

مدیر مؤسسه مسجد بر لزوم فعالیت کارشناسان ویژه نماز در مدارس و ایجاد جذابیت‌های لازم برای حضور نوجوانان و جوانان در مسجد تأکید کرد و بیان داشت: هیچیک از فعالیت‌های فرهنگی مشابه نمی‌تواند جایگزین مسجد شود.

در این مراسم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، بخش‌هایی از دوره آموزش مجازی مسجدشناسی با موضوعات مسجد محور مدیریت جامعه اسلامی، مسجد کانون تربیت، مسئولیت‌ها در قبال مسجد، آداب مسجد، ویژگی‌های اهل مسجد، ویژگی‌های مسجد، رسانه مسجد، اتحاد بین مساجد، همسایه مسجد و حضور و اقتدا به مساجد رونمایی شد.

گفتنی است: نخستین نشست تخصصی مسجدشناسی، چندی پیش با حضور حجت‌الاسلام سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان برگزار شد که وی به تبیین طرح امامت و عمارت در حوزه فعالیت‌ها و کارکردهای مسجد پرداخت.

کد خبر 4802475

منبع: مهر

کلیدواژه: قم مسجد بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام تعطیلی مدارس گرگان بارش برف قزوین شهرکرد بیرجند یاسوج بارش باران هفته پژوهش مجلس شورای اسلامی صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در مراسم معرفی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای با گرامی داشت هفته معلم اظهار کرد: جامعه روحانیت نیز در کسوت معلمان جامعه هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: از محورها و ماموریت‌هایی که تبلیغات اسلامی در این خصوص تلاش می‌کند مساله رصد، کارها و اقدامات دشمنان است و در حال حاضر با بیداری دانشجویان اروپا و آمریکا در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها یعنی درگیر شدن دشمنان ما با همدیگر است.

وی افزود: منشأ این تحولات دانشگاهی در آمریکا و اروپا نامه رهبری در ۱۰ سال پیش است که به جوانان اروپایی نوشت و حالا به آینده نگری رهبری می‌رسیم و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند باید جهاد تبیین کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با تقدیر از حجت الاسلام یداللهی، حجت الاسلام حسین حسن نژاد به سمت رییس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • نخستین رویداد جایزه « استاد مویدی» برگزار شد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها