Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۶۰۰ تا ۷ هزار و ۷۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۵ هزارتومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نرخ مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۷ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرد و گفت: اتحادیه اعلام آمادگی کرده است که با نرخ مصوب به هر میزانی که میادین میوه و تره بار نیاز دارند، تخم مرغ در اختیارشان قرار دهند که متاسفانه به سبب قیمت پایین تقاضایی وجود نداشته است.

نبی پور عرضه هر شانه تخم مرغ با نرخ بالای ۱۹ هزار تا ۲۰ هزار تومان در خرده فروشی را غیر منطقی دانست و افزود: فروش تخم مرغ با نرخ بالا ارتباطی به میزان تولید و تولیدکننده ندارد، ضمن آنکه تخم مرغ کالای سودآوری برای مغازه داران محسوب نمی‌شود و حداکثر ۲ تا ۳ کارتن برای جوری جنس می‌برند.

کنترل قیمت تخم مرغ در خرده فروشی ها شدنی نیست

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: با وجود تعداد بالای مغازه‌ها در سطح شهر، کنترل قیمت در خرده فروشی‌ها شدنی نیست و مهم آن است که در غرفه‌های میادین میوه و تره بار تخم مرغ با نرخ مصوب به دست مصرف کننده برسد.

بیشتر بخوانید: افزایش ۳۰ درصدی مصرف تخم مرغ نسبت به قبل/قیمت تخم مرغ به ۷ هزار و ۶۰۰ تومان رسید

وی تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۹۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با احتساب مصرف داخل، روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن از میزان تخم مرغ تولیدی مازاد بر نیاز کشور است.

به گفته نبی پور، افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی و کاهش قدرت خرید، خانوار‌ها به مصرف تخم مرغ هجوم آوردند، در حالیکه با بازگشت گوشت به نرخ ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان مازاد تخم مرغ به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن می‌رسد.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ تصریح کرد: هم اکنون مقدار محدودی صادرات تخم مرغ برای از دست ندادن بازار‌ها در حال انجام است و چنانچه قیمت گوشت به نرخ قبلی خود بازگردد، قیمت هر شانه تخم مرغ در مغازه‌ها به ۱۵ هزار تومان کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ صادرات تخم مرغ تولید تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو در حالی امروز آغاز به کار کرد که صنعتگران و تولیدکنندگان قمی در خوشه و بخش‌های صنعتی کفش ماشینی، سنگ‌های تزیینی، محصولات کشاورزی، فرش دستبافت و محصولات بهداشتی و آرایشی ظرفیت‌های صنعتی، معدنی، تولیدی و کشاورزی قم را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو امروز برای ششمین دوره گشایش یافت. این نمایشگاه تا دوازدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد