Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل به‌نشر «انتشارات آستان قدس رضوی» از تجدید چاپ کتاب «به وقت اردیبهشت» مروری بر زندگی شهید حسن قاسمی دانا از شهدای مدافع حرم با طرح جلد جدید و مزین به تصویر این شهید بزرگوار خبر داد. تاریخ انتشار: 22:00 - 28 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۸۱۹۰ به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، کتاب «به وقت اردیبهشت» که مروری بر زندگی شهید حسن قاسمی دانا از شهدای مدافع حرم است در چاپ دوم با طرح جلد جدید به علاقمندان عرضه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین سعیدی مدیرعامل به‌نشر پیرامون چاپ دوم کتاب «به وقت اردیبهشت» گفت: کتاب «به وقت اردیبهشت» به قلم مریم عرفانیان از نویسندگان جوان مشهدی که آثار متعددی را در حوزه دفاع مقدس به رشته تحریر درآورده است، روایت شفاهی از زندگی شهید مشهدی مدافع حرم؛ حسن قاسمی دانا را بر اساس خاطرات مادر این شهید بزرگوار بیان می‌کند.
بیشتر بخوانید: برای مطالعه تازه‌های نشر انتشارات به نشر  اینجا کلیک کنید وی ادامه داد: این اثر که توسط انتشارات به‌نشر در سال ۱۳۹۷ منتشر و رونمایی شد در قالب ۱۹ داستان، تکرار خاطرات مادری است از جوان رشیدش که برایش آرزو‌ها داشت و روایت جوانی است که لحظه‌ای تاب ماندن نداشت و دلش برای یاری حضرت زینب (س) و مظلومیت شیعه تپید.


به گفته مدیرعامل به‌نشر مقوله دفاع مقدس دارای ظرفیت بی شماری برای تولید آثار ادبی و هنری مختلف است که در همین راستا انتشارات به‌نشر با تمرکز موضوعی در حوزه ادبیات دفاع مقدس، ادبیات پایداری، ادبیات دینی، ارزش‌های نظام ولایی و ... آثار متنوعی از جمله کتاب «به وقت اردیبهشت»، «هم قسم»، «تا ابد با تو می‌مانم» و... را روانه بازار کتاب نموده است.

وی تصریح کرد: اثر جذاب و خواندنی «به وقت اردیبهشت» با طرح جلد جدید و مزین به تصویر شهید والامقام حسن قاسمی دانا در ۱۴۶ صفحه در قطع رقعی و با شمارگان یک هزار نسخه توسط انتشارات به‌نشر تجدید چاپ شد. سعیدی با بیان اینکه نام شهید حسن قاسمی دانا به عنوان نخستین شهید مشهدی مدافع حرم به ثبت رسیده است، افزود: در کتاب «به وقت اردیبهشت» مخاطب با داستان‌هایی همچون عطر خاک شلمچه، رقیبی که رفیق شد، هَل مِن ناصرٍ یَنصُرنی، جانم می‌رود، عملیات ثامن الائمه، بوسه‌ای که جا ماند، ما همه عباس توییم یا «حضرت زینب (س)» و... خاطرات زندگی این شهید جوان و پاسدار حقیقی بانوی کربلا، حریم «حرم ائمه (ع)» و مدافع عشق را مرور می‌کند.

«کنار مزار شهید بیست و نه ساله نشست. با دیدن خیسی روی سنگ و دسته گل بزرگی که بر نام شهید گمنام پهن شده بود، فهمید حتما یک نفر سر خاکش آمده. دست روی نامِ گمنام کشید و زیر لب نجوا کرد: ازت می‌خوام ثابت کنی شهدا جواب آدم رو میدن. تا نیمه رجب سال دیگه که ولادت امیرالمومنین هست، حسن من هم داماد شده باشه. چند دقیقه بعد حسن سر همان مزار نشست، دو انگشت بر سنگ گذاشت و زیر لب چیزی گفت. بعد هم چند مرتبه با صدای تقریباً بلند گفت: الهی آمین... الهی... دل زن لرزید؛ نفهمید پسرش از شهید چه خواسته است؟! شاید حاجتی در دل داشت یا یک آرزو! اما هر چه بود، با آمین گفتن‌هایش از خدا می‌خواست زودتر به آن برسد! و...» این‌ها بخشی از داستان «بوسه‌ای که جا ماند» از کتاب «به وقت اردیبهشت» می‌باشد.

شهید قاسمی دانا متولد شهریور ماه ۱۳۶۳ بود. وی همزمان با حمله گروه‌های تکفیری به حرم «حضرت زینب (س)» در فروردین ماه ۹۳ داوطلبانه به سوریه رفت و در عملیات «امام رضا (ع)» که شامل پاکسازی خانه به خانه بود با اصابت چند گلوله به شهادت رسید و آسمانی شد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا ادبیات دفاع مقدس انتشارات به نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات پیامی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: دولت برای حل مشکل مسکن کارگران چه کرد؟

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریمها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین "شهید عزیز عبدالحسین برونسی" است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

همه ما اراده‌ها و قلبهای خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228993 برچسب‌ها کارگران

دیگر خبرها

  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»