Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@04:41:02 GMT

«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۰۵۳۲

«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان شد

پس از پایان یافتن رایزنی‌های اعضای پارلمان لبنان، حسان دیاب با کسب ۹۶ رأی مأمور تشکیل کابینه جدید در این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان، اعلام کرد «حسان دیاب» به‌عنوان نخست وزیر انتخاب و مأمور تشکیل دولت جدید در لبنان شده است.

لحظاتی پیش رایزنی فراکسیون‌ها در پارلمان این کشور برای تعیین نخست وزیر جدید به اتمام رسید و حسان دیاب با کسب ۶۹ رأی، به‌عنوان نخست وزیر جدید لبنان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیاب پس از آنکه از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شد، طی یک نشست خبری وعده داد در اسرع وقت دولت جدید این کشور را تشکیل خواهد داد. او همچنین تأکید کرد نخست‌وزیر مستقلی خواهد بود و با فساد در این کشور مقابله خواهد کرد. 

همچنین؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، «جبران باسیل»، وزیر امور خارجه لبنان در دولت پیش‌بُرد این کشور، گفت: حسان دیاب یک فرد مستقل و متخصص است و ویژگی‌های خوبی برای نخست وزیری دارد.

قرار بود روز دوشنبه (۱۸ آذر) جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر این کشور برگزار شود و «سمیر الخطیب» گزینه‌ای بود که بیشترین بخت را برای این پست داشت، اما او پس از دیدار با شیخ «عبداللطیف دریان»، مفتی اهل سنت لبنان در دارالفتوا از نامزدی برای نخست‌وزیری کنار کشید.

سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان، ۲۹ اکتبر در پی تظاهرات گسترده در این کشور علیه فساد دولتی استعفا کرد. نخست‌وزیر مستعفی لبنان ۲۶ نوامبر هم اعلام کرد قصد ندارد تصدی دولت جدید این کشور را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/4127/

منبع: آنا

کلیدواژه: میشل عون حسان دیاب نخست وزیری لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۰۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «استفان سیجورنی» وزیر خارجه فرانسه امروز یکشنبه در لبنان به منظور کاهش تنش میان حزب الله لبنان و اشغالگران قدس در سخنانی اعلام کرد: همه گروه های لبنانی باید به مسئولیت های خود عمل کنند.

وزیر خارجه فرانسه در این ارتباط ادامه داد: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می کنیم. حفظ لبنان یکی از اولویت ها است و باید از آن جلوگیری کرد. باید مانع از جنگ منطقه‌ ای شویم.

«استفان سیجورنی» در ادامه افزود: ما به حمایت از ارتش لبنان ادامه خواهیم داد و بازگشت ثبات مستلزم استقرار مجدد ارتش لبنان در جنوب این کشور است.

وی در ادامه اضافه کرد: پیشنهاداتی درباره آرام شدن اوضاع در جنوب لبنان ارائه داده‌ ایم و نیازمند رسیدن به توافق (در این باره) هستیم.


این در حالیست که وزیر خارجه فرانسه روز گذشته وارد فرودگاه بین‌ المللی رفیق حریری در بیروت شده بود.

کد خبر 6091460

دیگر خبرها

  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین