Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@20:36:14 GMT

فعالیت ۸۵ کشور در زمینه ورزش‌های زورخانه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۰۷۹۱

فعالیت ۸۵ کشور در زمینه ورزش‌های زورخانه‌ای

محسن مهرعلیزاده شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: دیگر کشورهای فعال در این زمینه شامل ۱۸ کشور آفریقایی و ۱۴ کشور آمریکای لاتین هستند که ورزشکارانی در این رشته ها دارند.

وی از برگزاری سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی به میزبانی بجنورد در زمستان امسال خبر داد و افزود: بعد از ۲ دوره برگزاری این مسابقات با میزبانی کشورهای کره جنوبی و اندونزی، سومین دوره این رقابت ها بهمن امسال با شرکت بیش از ۱۴۳ ورزشکار از کشورهای مختلف جهان در بجنورد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به همکاری مطلوب استاندار خراسان شمالی برای آماده سازی زیرساخت های لازم برای برگزاری بهینه این رویداد بین المللی، خاطرنشان کرد: اوایل اسفند امسال نیز کشورمان، مسابقات بین المللی پهلوان پهلوانان را با حضور سنگین‌وزن‌ترین ورزشکاران دنیا میزبانی خواهد کرد.
مهرعلیزاده افزود: تاکنون ۲۵ پهلوان از ۱۶ کشور دنیا برای شرکت در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.
وی ظرفیت خراسان شمالی در رشته ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این استان از قدیم در این رشته سرآمد بوده و می تواند به عنوان یک قطب در کشور و دنیا مطرح شود.
رئیس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی با اشاره به استقرار فدراسیون جهانی این رشته در تهران افزود: خراسان شمالی نیز می تواند مرکزیت جهانی این رشته را از آن خود کند.
مهرعلیزاده یادآور شد: طبق برنامه ریزی فدراسیون، قرار است به برخی استان ها که شایستگی و توان لازم را دارند ماموریت داده شود تا با چند کشور در زمینه رونق بخشیدن ورزش های زورخانه ای ارتباط و همکاری داشته باشند که بر این اساس خراسان شمالی، باید کشور ترکمنستان و چند کشور دیگر همسایه را در این مسیر پشتیبانی و مدیریت کند.
رییس هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی نیز خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر با کشور ترکمنستان برای اعزام نیرو و آموزش این رشته به علاقه مندان این کشور شد.
الیاس امیرآبادی یادآور شد: ورزشکاران خراسان شمالی پارسال برای نخستین بار در لیگ برتر کشتی پهلوانی شرکت کرده و مقام دوم کشور را از آن خود کردند.
رییس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی، روز پنجشنبه در همراهی وزیر ورزش و جوانان، به منظور بازدید از چند طرح ورزشی و حضور در محل برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه های جهان، به بجنورد سفر کرده بود.

ششمین دوره مسابقات جام باشگاه های کشتی آزاد و فرنگی جهان که از دیروز با رقابت کشتی گیران فرنگی کار آغاز شده بود، امروز در رشته آزاد دنبال می شود که جمعه شب به کار خود پایان می دهد.

در این رویداد بین المللی ورزشی علاوه بر تیم‌های بازار بزرگ ایران، اترک خراسان شمالی، سیناصنعت ایذه، گهرزمین سیرجان و دانشگاه آزاد اسلامی مازندران به عنوان نمایندگان کشتی ایران،  چند تیم باشگاهی از چین، قرقیزستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و هند در رشته های آزاد و فرنگی رقابت می کنند.

برچسب‌ها بجنورد فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش و جوانان خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش و جوانان خراسان شمالی بجنورد فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش و جوانان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد

محمد شاهدی در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد : مسابقات فوتبال لیگ امیدهای خراسان شمالی به پایان رسید.

دبیر هیات فوتبال خراسان شمالی در ادامه گفت: تیم فوتبال پاس بجنورد ضمن کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها، نماینده استان در رقابت‌ها کشوری شد.

کد خبر 6094654

دیگر خبرها

  • نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • خلبانی، رویای کودکی هرکول طلایی ایران!
  • معرفی نفرات برتر کشتی شیرکوه
  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است