Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آمازون یک شرکت تجارت الکترونیکی و پردازش ابری و بزرگ‌ترین شرکت خرده فروشی مبتنی بر اینترنت در سراسر جهان است که در تاریخ ۵ جولای سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس در شهر سیاتل ایالت واشنگتن بنیان‌گذاری شد.

 این شرکت فعالیت خود  را به‌عنوان فروشگاه آنلاین کتاب آغاز کرد و مدتی بعد به فروش محصولات متنوعی مانند سی‌دی، دی‌وی‌دی، نرم‌افزار، کتاب‌های الکترونیکی، مبلمان، غذا و اسباب‌بازی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت آمازون روزبه‌روز محصولات بیشتری را در سایت خود عرضه کرد و امروزه شما هر چیزی که نیاز داشته باشید را می‌توانید از آن خریداری کنید.

شرکت آمازون امروزه محصولات زیادی را نیز تحت برند خود به بازار عرضه می‌کند. شرکت آمازون در سال ۲۰۱۵ از شرکت خرده فروشی والمارت پیشی گرفت و در ۳ ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ به‌عنوان چهارمین شرکت با ارزش جهان شناخته شد.

بنیانگذار شرکت آمازون 

جف بزوس پیش از بنیان‌گذاری شرکت آمازون به‌عنوان نایب رئیس در شرکت D. E. Shaw & Co کار می‌کرد. وی در سال ۱۹۹۴ شغلش را علی‌رغم نصیحت‌های رئیس شرکت، پدر و مادرش ترک کرد و به سیاتل رفت تا روی پروژه‌ی کسب‌و‌کار خود کار کند. وی معتقد بود که تلاش کردن برای راه‌اندازی یک استارتاپ و شکست خوردن در آن بسیار بهتر از این است که انسان هیچ کاری انجام ندهد و چند وقت بعد از این موضوع پشیمان شود. جف بزوس نهایتا شرکت خود  را در ۵ جولای ۱۹۹۴ با نام Cadabra ثبت کرد. 

وی یک سال بعد و زمانی که یک وکیل نام شرکت را به اشتباه Cadaver به معنای «جسد» تلفظ کرده بود، نام آن را به آمازون تغییر داد. جف بزوس در سپتامبر ۱۹۹۴ آدرس اینترنتی Relentless.com به معنای «بی‌رحم» را خریداری کرد و قصد داشت تا فروشگاه آنلاین خود را با این آدرس اینترنتی عمومی کند. اما دوستانش به وی گفتند که این نام کمی شیطانی به نظر می‌رسد و بهتر است که نام آن را تغییر دهد.

جف بزوس برای انتخاب یک نام مناسب برای شرکت خود که با حرف A. آغاز شود به جستجو در فرهنگ لغت پرداخت و تحت تاثیر نام آمازون قرار گرفت. زیرا از جنگل‌های آمازون به‌عنوان مکانی عجیب‌و‌غریب و متفاوت نام برده شده است و این دقیقا همان توصیفی بود که جف بزوس از آینده‌ی کسب‌و‌کار خود داشت. رود آمازون بزرگ‌ترین رود جهان است و او نیز تصمیم داشت تا کسب‌و‌کار خودش را تبدیل به بزرگ‌ترین فروشگاه دنیا کند.

وی در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است:

هیچ چیزی در مدل کسب‌و‌کار ما وجود ندارد که قابل کپی کردن نباشد. همان‌طور که صد‌ها رستوران بعد از مک‌دونالد و با کپی کردن ایده‌ی آن راه‌اندازی شد. اما این شرکت همچنان دارای درآمد میلیون دلاری است. نام برند یکی از مهم‌ترین عوامل در ماندگاری یک برند است و اهمیت آن در دنیای آنلاین بسیار بیشتر از اهمیت آن در دنیای واقعی است.

بنابراین نام سایت به Amazon.com تغییر پیدا کرد و در سال ۱۹۹۵ و با این نام فعالیت آنلاین خود را آغاز کرد. جالب است بدانید که آدرس Relentless.com همچنان به نام جف بزوس است و اگر آن را در مرورگر خود باز کنید به صفحه‌ی اصلی سایت آمازون هدایت خواهید شد.

کارمندان شرکت آمازون 

تعداد کارمندان تمام‌وقت شرکت آمازون در سال ۲۰۱۱ حدود ۳۰ هزار نفر اعلام شد و در آخر سال ۲۰۱۶ به ۱۸۰ هزار نفر رسید. تعداد کل کارمندان تمام‌وقت و پاره‌وقت این شرکت در دنیا به ۳۰۶ هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسد. آمازون همچنان به فکر گسترش دادن زیرساخت‌های خود است. این شرکت در چند سال اخیر دستگاه‌های پخش تلویزیون، بلندگو‌های هوشمند مجهز به دستیار صوتی الکسا و تلفن‌های هوشمند خودش را به بازار عرضه کرده است.

البته تلفن‌های هوشمند آمازون با موفقیت چندانی همراه نبوده‌اند؛ اما به گفته‌ی جف بزوس تیم سخت‌افزاری آن‌ها در حال کار کردن روی این موضوع هستند و به زودی خبر‌های جدیدی در این رابطه منتشر خواهد شد. درواقع رشد شرکت آمازون تنها به تجارت الکترونیکی آن محدود نمی‌شود. خدمات رایانش ابری این شرکت حدود ۸ میلیارد دلار برای آن‌ها درآمد داشته است و در آینده نیز شاهد اختراعات و ارائه‌ی سرویس‌های جدیدی از طرف این شرکت خواهیم بود؛ چرا که جف بزوس در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است:

«شرکت‌هایی که به دنبال تجربه کردن چیز‌های جدید نیستند و با آغوش باز از شکست‌ها استقبال نمی‌کنند درنهایت در یک موقعیت ناامید کننده قرار خواهند گرفت».

لوگوی شرکت آمازون

لوگوی معروف  شرکت آمازون در تاریخ ۱۹ ژوئن سال ۲۰۰۰ طراحی شد. اگر به این لوگو دقت کنید متوجه خواهید شد که یک فلش از حرف A  به حرف Z  و به‌صورت یک لبخند کشیده شده است. از آنجایی که حروف الفبای انگلیسی از a  آغاز شده و به z  ختم می‌شوند پس منظور از طراحی این لوگو این بوده است که هر چیزی که بخواهید را می‌توانید در این سایت پیدا کنید. منحنی زیر آن نیز نشان دهنده‌ی لبخند حاکی از رضایت مشتری‌های این برند است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آمازون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر سلمانی، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی صبح شنبه در این جلسه که در شرکت عمران شهر جدید سهند برگزار شد، گفت: برابر یکی از توافق‌های منعقد شده بین بنیاد شهید آذربایجان شرقی و شرکت عمران شهر جدید سهند، باید زمین مسکونی ۶۰۰ نفر از ایثارگران استان توسط شرکت عمران شهر جدید سهند تأمین شود که در جریان سفر اخیر وزیر محترم راه وشهرسازی به آذربایجان شرقی شاهد واگذاری قرارداد زمینِ ۱۷۷ نفر از این تعداد بودیم و انتظار داریم زمین‌های باقی مانده، در اسرع وقت تحویل ایثارگرانِ مشمول شود.

وی افزود: یکی دیگر از توافق‌هایی که در سال‌های ماضی منعقد شده بود و صورتجلسۀ آن به امضای مدیرعامل اسبق شرکت عمران شهر جدید سهند و به تائید مرحوم عابدین خرم، استاندار پیشین آذربایجان شرقی رسیده بود، واگذاری گروهیِ زمین برای ساخت ۲۵۸ واحد مسکونی ایثارگران بود که احیا و اجرایی شدن آن نیازمند مساعدت و پشتیبانی شرکت عمران شهرهای جدید ایران و اهتمام شرکت عمران شهر جدید سهند است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین خواستار عملیاتی شدن مفاد مصوبۀ پنجمین جلسۀ کارگروه مسکن ایثارگران شد و گفت: برابر این مصوبه باید شرکت عمران شهر جدید سهند، ۷ هزار واحد مسکونی را به ایثارگران آذربایجان شرقی واگذار کند.

سلمانی یادآوری کرد: هزاران ایثارگرِ فاقد مسکن یا بد مسکنِ آذربایجان شرقی چشم انتظار گشایش‌های جدید و تحقق تکالیف قانونیِ دستگاه‌های اجرایی در قبال تأمین مسکن جامعۀ ایثارگران هستند.

وی افزود: حراست از آرمان‌های شهدا و تکریم فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین زیربناهای تقویت نظام جمهوری اسلامی است و یکی از مهم‌ترین مصادیق تحقق این رسالت، صیانت از جامعۀ ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان در قالب ارائۀ انواع خدمات شهروندی در ساحت‌های اقتصادی و اجتماعی است. به این منظور و برای تعیین چارچوب ارائۀ خدمات به این قشر معزّز، قوانین و مقرراتی در کشور وضع شده که یکی از آنها قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است.

سلمانی گفت: ماده ۷ این قانون، تکلیف تأمین مسکن ایثارگران را به روشنی مشخص کرده و انتظار ایثارگران عزیز و خادمان ایشان در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز اهتمام دستگاه‌های اجراییِ مسئول، برای تسریع و تسهیل در صاحبخانه شدن خانوارهای ایثارگر است.

وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌های ایثارگران به خاطر صدماتی که در راه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از کیان و استقلال کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی و ادوار دیگر به آن‌ها وارد شده است، توانایی کسب درآمد کافی را از دست داده‌اند. این مشکل باعث شده درصد بزرگی از آن‌ها برای تهیه مسکن مناسب برای خود و خانواده‌شان با چالش روبرو شوند.

سعید غفوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران نیز در این جلسه وعده پیگیریِ ویژۀ موضوع مسکن خانواده‌های شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی در شهر جدید سهند را داد و دستیارش را مأمور ارتباط با بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای حل موانع و چالش‌های احتمالیِ فرا روی تحقق تکالیف قانونی شرکت عمران شهر جدید سهند در قبال تأمین مسکن ایثارگران کرد.

در این جلسه اجرا نشدن قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در خصوص برخی از فرزندان شهدا و جانبازانِ شاغل به خدمت در شرکت عمران شهر جدید سهند نیز مورد پیگیری قرار گرفت که سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران قول داد مراتب را تا حصول نتیجۀ مطلوب و رفع مشکل، تعقیب کند.

کد خبر 6089554

دیگر خبرها

  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد